• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 14:47:00 följande:
    Märkligt hur ni aldrig anklagar Erik Almqvist, förlåt, jag menar Szilág Érik för detta? Han har ju inte assimilerat sig, och svurit Ungern trohet, och gett upp Sverige, såsom ni menar att invandrare ska ge upp sina tidigare lojaliteter?
    Att bedöma Sd:s politik utifrån en f.d. Sd:are kan tänkas göra eller inte göra är ju totalt ovidkommande. Men om han nu skulle bo i Ungern, så tvivlar jag på att han offentligt uttrycker sitt förakt för landet, även om nu inte Ungern är en väfärdsstat som Sverige, ett land där även den lataste eller sjukaste garanteras ekonomiska medel för de grundläggande behoven.

Det rimliga vore hsh att de som föraktar det land som föder dem, och som har tagit hand om dem och deras familj, genom det arbetande folkets skatter, att de själva exilierar sig, men om de nu inte har vett på att göra det, så borde vi rimligen avhysa dem.

Varför ska en person som spyr ut sitt förakt för landet, ha rätt till välfärd? Varför bor man i ett land man föraktar, om man nu inte måste? Som medborgare i ett EU-land kan man ju söka sig till andra EU-länder.

Men du och hon går säkert bra ihop.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-06-06 17:36:50 följande:
    Var det detta du hade att tillföra?

Du är grundare än plaskdammen här utanför.
    Ja, det var nog allt. Jag vann ett vad. Jag hade nämligen slagit vad om att ditt "Detta blir således mitt sista inlägg i tråden" inte skulle gälla ens en vecka.

Angående ditt inlägg om att Foujan Rouzbeh borde fråntas sitt medborgarskap eller avhysas så anser jag det vara rätt kännetecknande för en SD-kramare som i känslospatt får för sig att åsikter måste bestraffas.

Jag vet inte mycket om henne, mer än att hon fick någon utmärkelse av den kristna biståndsorganisationen IM för att hon arbetade med soppkök till hemlösa. Jag gissar att hon inte brukar/brukade säga "Detta blir således mitt sista soppkök".

Vilket land tycker du att hon ska avhysas till? Och på vilka grunder ska hon fråntas sitt medborgarskap?

Är det batikhäxefoskningens senaste rön du lutar dig mot. Då får du inte bortse från att batikhäxeforskningen inte betraktas som seriös disciplin  inom övriga forskningsvärlden.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-06-06 17:46:39 följande:
    Att bedöma Sd:s politik utifrån en f.d. Sd:are kan tänkas göra eller inte göra är ju totalt ovidkommande. Men om han nu skulle bo i Ungern, så tvivlar jag på att han offentligt uttrycker sitt förakt för landet, även om nu inte Ungern är en väfärdsstat som Sverige, ett land där även den lataste eller sjukaste garanteras ekonomiska medel för de grundläggande behoven.

Det rimliga vore hsh att de som föraktar det land som föder dem, och som har tagit hand om dem och deras familj, genom det arbetande folkets skatter, att de själva exilierar sig, men om de nu inte har vett på att göra det, så borde vi rimligen avhysa dem.

Varför ska en person som spyr ut sitt förakt för landet, ha rätt till välfärd? Varför bor man i ett land man föraktar, om man nu inte måste? Som medborgare i ett EU-land kan man ju söka sig till andra EU-länder.

Men du och hon går säkert bra ihop.
    Är det verkligen ovidkommande? Han anser sig vara politisk flykting från Sverige. Han företräder ett parti som har hårda krav på invandrare. Det MINSTA man kan kräva är att han är konsekvent och följer sina egna krav när han nu flytt(at) till utlandet, eller hur? Annars visar han ju prov på en mästerlig dubbelmoral och ett hisnande hyckleri!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • puss
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 03:38:14 följande:
    En del företag får bidrag rakt av, eller indirekt via rabatter på mark eller skatter. Andra får det via Fas 3-are, praktikanter eller liknande gratis (eller rentav betald) arbetskraft. Inte alla, men många nog.
    Vad är det för bidrag?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 14:47:00 följande:
    Märkligt hur ni aldrig anklagar Erik Almqvist, förlåt, jag menar Szilág Érik för detta? Han har ju inte assimilerat sig, och svurit Ungern trohet, och gett upp Sverige, såsom ni menar att invandrare ska ge upp sina tidigare lojaliteter?
    Vill Erik bränna ungerska flaggan och riva deras gränser? I så fall ska han tamejfan skämmas.
    Och lägg ner ditt tjat om honom nu. Du gör bort dig.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-06-06 22:27:56 följande:
    Vill Erik bränna ungerska flaggan och riva deras gränser? I så fall ska han tamejfan skämmas.
    Och lägg ner ditt tjat om honom nu. Du gör bort dig.
    Nej, han vill utnyttja Ungern för sina egna syften.

Ja, för vad du tycker påverkar ju mig SÅ mycket.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 19:04:39 följande:
    Är det verkligen ovidkommande? Han anser sig vara politisk flykting från Sverige. Han företräder ett parti som har hårda krav på invandrare. Det MINSTA man kan kräva är att han är konsekvent och följer sina egna krav när han nu flytt(at) till utlandet, eller hur? Annars visar han ju prov på en mästerlig dubbelmoral och ett hisnande hyckleri!

Plus ett fett arvode från SD för att utföra något han inte har utfört efter han gavs tillfälle att frivilligt lämna partiet.

Sådana människor borde sparkas ut på arslet. Han kommer aldrig att bli rumsren med ett sådant människoförakt som han visat. Och sådana människor vill SD behålla som "sammarbetspartners". SDs lilla gunstling.Kyss
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 19:04:39 följande:
    Jag tänker inte diskutera honom eftersom jag inte kan något om honom eller vad han står för, men såvitt jag förstår blev han väl avhyst från partiet.

Som de där sju vänsterpartisterna nyligen.

Och som du säkert förstår vore det ju idiotiskt att diskutera honom utifrån DINA påståenden om honom
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-06-07 12:26:19 följande:
    Jag tänker inte diskutera honom eftersom jag inte kan något om honom eller vad han står för, men såvitt jag förstår blev han väl avhyst från partiet.

Som de där sju vänsterpartisterna nyligen.
    Nä. Du tänker inte diskutera en skandalperson som frivilligt fick lämna partiet och sina riksdagsuppdrag och andra politiska uppdrag med ett flermiljonskontraktet i stället för att bli utsparkad minus "avtackningspresent", utan du vill hellre diskutera en person från F! i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?

Själv tycker jag att man ska hålla sig någorlunda till ämnet och inte diskutera sig me, myself and I samt alla andra partiers företrädare UTOM de med anknytning till SD i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?".

Sedan tycker jag att man inte ska ge en massa tomma löften om att lämna tråden och sedan tro att någon ska ta något man säger på allvar när man poppar upp igen någon dag senare.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-06-07 13:08:05 följande:
    Nä. Du tänker inte diskutera en skandalperson som frivilligt fick lämna partiet och sina riksdagsuppdrag och andra politiska uppdrag med ett flermiljonskontraktet i stället för att bli utsparkad minus "avtackningspresent", utan du vill hellre diskutera en person från F! i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?

Själv tycker jag att man ska hålla sig någorlunda till ämnet och inte diskutera sig me, myself and I samt alla andra partiers företrädare UTOM de med anknytning till SD i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?".

Sedan tycker jag att man inte ska ge en massa tomma löften om att lämna tråden och sedan tro att någon ska ta något man säger på allvar när man poppar upp igen någon dag senare.
    Hursomhelst ett enkelt sätt att kolla om man kan lita på det en person påstårSkrattande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?