• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-07-25 08:43:37 följande:
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-25 08:33:48 följande:

Men är svaret på bristande folktillväxt per automatik att importera massor med människor från kulturer som ofta är extremt inkompatibla med våra, och sätta dessa i segregerade förorter utan större möjligheter till integration i samhället?

Ja, vi ska hjälpa människor i nöd, inte tu tal om det. Men underskattandet av problematiken med kulturkrockar och islam i Sverige är nästan skrattretande.

Beror på vilket perspektiv man har. Ur mitt så finns det snarare farhågor som når paranoida höjder.

Toksekten har redan inlett kampen mot sharialagar i Sverige och påbudet om att alla svenska kvinnor ska könsstympas.
    Ja för det låter ju osannolikt, jag håller med dig,

men om du tänker efter så sker saker idag i samhället som var j-igt osannolika för tio år sedan.

Är det inte bättre att ha råkoll och se upp för varenda antydan, nör det gäller stora hot, snanare än avfärda det som osannolikt och gå och lägga sig på sofflocket och inte alls ha koll, förrän det är för sent.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-25 00:48:01 följande:
    Klart han gjorde! Han vill ju inte avslöja att han är för en strikt högerpolitik, det lär skrämma bort vänsterväljarna inom SD. Men i praktiken för han en benhård högerpolitik.
    Men om du nu påstår det, så måste du ju då styrka det med argument.

Men det är som vanligt från din sida, bara lösa påståenden, lögner, som du själv har hittat på, på kammaren! Maken till oseriös debattör...
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-25 08:43:37 följande:
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-25 08:33:48 följande:

Men är svaret på bristande folktillväxt per automatik att importera massor med människor från kulturer som ofta är extremt inkompatibla med våra, och sätta dessa i segregerade förorter utan större möjligheter till integration i samhället?

Ja, vi ska hjälpa människor i nöd, inte tu tal om det. Men underskattandet av problematiken med kulturkrockar och islam i Sverige är nästan skrattretande.

Beror på vilket perspektiv man har. Ur mitt så finns det snarare farhågor som når paranoida höjder.

Toksekten har redan inlett kampen mot sharialagar i Sverige och påbudet om att alla svenska kvinnor ska könsstympas.
    Ett parti som däremot är en sekt, är ju Fi, men det partiet är ju älskat av media, dig och en del andra kastrater
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-07-25 01:23:35 följande:

Här är några uttalanden från ett av Sveriges roligaste riksmongo. Den lilla sionistråttan är även antisemit. 

www.interasistmen.se/dumheter/sd-topp-forsvarar-ekeroth-jag-har-aldrig-sett-honom-storig-provocerande-eller-berusad/

En sionistisk antisemit!? Då måste läsa på...

F.ö. är det där uttrycket "mongo" inte speciellt intelligent att använda. Ett obsolet nedsättande uttryck om personer med downs syndrom, som även tillämpades på folk som inte hade downs syndrom, men som talaren föraktade. I samma kategori som "nigger", således.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-25 09:00:09 följande:
    Ett parti som däremot är en sekt, är ju Fi, men det partiet är ju älskat av media, dig och en del andra kastrater
    Hm, har du nu tagit emot info om att jag såväl är kastrat som FI-äskare.

Jag tycker att det är på mycket goda grunder jag klassar SD och dess anhängare som toksekt. Det finns väl ingen annan sekt som i samma utsträckning kan betecknas som strålkärringinfluerad.

Batikhäxeforskningen är inte den mest trovärdiga av forskninsdisciplinerSkrattande

Ja, jag säger då det. Har du sett såsom i en spegel, förresten.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-25 09:43:07 följande:
    Batikhäxeforskningen är inte den mest trovärdiga av forskninsdisciplinerSkrattande
    Ett träffsäkert uttryck! Roligt när finurliga uttryck uppfinns och börjar användas.

Att det stör så många visar ju på att det avslöjar nåt. Du verkar ta mycket illa upp av det. Säger inget mer...:)
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-07-25 08:04:23 följande:

Kan någon förklara hur vi klarat oss så bra alla år och varit förebild för många andra länder, alldeles på egen hand?

Har vi bara haft tur, och klarat oss när det enda sättet att sköta ett lands framgångar egentligen handlade om att trycka in maximalt med folk, vilket verkar vara lösningen på alla världsfrågor plötsligt.

Prova du att ta upp en bok i ämnet istället. Det är ingen gåta hur vi har klarat oss men det är ta mig fan en gåta hur civiliserade människor, med tillgång till all utbildning och information de kan önska, kan beskåda en historisk övergång från 4+ barn per fertil kvinna, till 2- barn per fertill kvinna - för att sedan vifta bort faktumet som något obetydligt.

"[...] trycka in maximalt med folk [...]" - har du helt seriöst precis börjat på vägen i detta ämne? Den nettoimmigrationen vi har idag, motsvarar en naturlig folktillväxt om ~1,7 barn per fertil kvinna och om året - låter det som att vi trycker i maximakt med folk, när vi samtidigt degenereras i antal naturligt? Perspektiv med blicken högre upp än gatan, tack.

En nation vill inregel ligga på minst 3 barn per fertil kvinna, du vet, så att någon överhuvudtaget tar över rodret i samhället, när föräldrarna dör.

Det går inte att pissa bort det här, man pisssar på ett elstängsel. Vill man genuint förändra immigrationen, utan att det kostar oss för mycket i sig, så får det börja i ekonomiska system som tvingar länder med höga ambitioner till aktiv immigration - låter inte det logiskt? Att man faktiskt syr såret och inte bara klämmer av blodsflödet?

Alternativt skaffar vi helt enkelt betydande fler barn i familjerna.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-25 09:51:18 följande:
    Ett träffsäkert uttryck! Roligt när finurliga uttryck uppfinns och börjar användas.

Att det stör så många visar ju på att det avslöjar nåt. Du verkar ta mycket illa upp av det. Säger inget mer...:)
    Nej, jag tar inte illa upp av att du kallar mig kastrat eller FI-älskare.

Tvärtom anser jag att ditt sätt att interfoliera SD-sekten mycket väl understryker sektens kvinnohat. Självklart bryr jag mig om vad folk påstår om mig och om någon jag känner skulle kalla mig kastrat skulle jag kanske bli ledsen eller förbannad, mest troligt det senare i så fall. Men i verkligheten förekommer ju inte sånt.

Hursomhelst - att du tror att jag tar illa upp har med dig att göra, inte mig. Jag vill inte ens att du ska sluta - ur mitt perspektiv är det du och SD-politikern som bäst visar hur galenskapen hos SD-sekten. Tja, förutom ts förstås, men hen har ju lugnat ner sig med våldtäktsskildringar av kvinnor i tråden hen ogillar.

Nåväl. SD-politikern varnar för den kommande könsstympningen av kvinnor i Sverige då sharialagarna införs enligt modell IS och du sysslar med könsstympning i fantasin. Toksekten är sig lik, skulle jag vilja påstå

Så fortsätt gärna, Philipsson. Dina inhopp i tråden visar väldigt väl vad det är för känslor som lockas av stanken från dyngkärran Åkessonsekten tar sig fram med.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2014-07-25 09:05:30 följande:
    En sionistisk antisemit!? Då måste läsa på...

F.ö. är det där uttrycket "mongo" inte speciellt intelligent att använda. Ett obsolet nedsättande uttryck om personer med downs syndrom, som även tillämpades på folk som inte hade downs syndrom, men som talaren föraktade. I samma kategori som "nigger", således.
    Svenska vita män är helt OK att kalla mongo eller valfritt nedsättande epitet.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?