• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive

"[...] trycka in maximalt med folk [...]" - har folk precis vaknat eller?

Sveriges folktillväxt, naturlig som via immigration, den sammanlagda - täcker antalet människor som dör i landet, med nöd och näppe idag (11,78 föds/tillkommer, om året per 1000 invånare, medan 9,37 dör, om året per 1000 invånare).

Är ~2 människor plus varje år, per 1000 invånare, frågan om en folktillväxtstakt som kan beskrivas så som i citatet ovan? Knappast.. för att inte säga nej kort och gott.

Det är inte svårt att lägga det här pusslet rätt och inte alls svårt att se hur ett annat alternativ - än att rakt upp å ner strypa den enda folktillväxten landet har till 90% - bör önskas i allra första rum (om man då vill förändra immigrationen, utan stora skador på nationen).

Och det är fan roligt att behöva förklara för generationen som spelar epicentrum för hela den här situationen, i forum där samma människor vill fösa över effekten av deras livsstill på allt annat än dem själva - att vi idag har alternativet att föröka oss i hållbar utsträckning, precis som de/ni hade då men hoppade över, för att enbart skjuta över ansvaret på sina/era barn och nästa generatîoner.

Vi har den här situationen på grund av 60- och 70-talisternas bekväma livsstill, där bekvämt många barn ska födas om ens några (vi har haft folktillväxt så låg som ~0,9) och där ingenting annat har upplevt eller hanterats som tänkbart.

Under 90-talet så sjönk tillskottet människor anmärkningsvärt lägre än antalet dödsfall - och folk står som fågelholkar och undrar varför för ett land som Sverige (med höga ambitioner) har hög immigration idag och fick det här tempot däromkring.

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-25 10:28:15 följande:
    Nej, jag tar inte illa upp av att du kallar mig kastrat eller FI-älskare.

Tvärtom anser jag att ditt sätt att interfoliera SD-sekten mycket väl understryker sektens kvinnohat. Självklart bryr jag mig om vad folk påstår om mig och om någon jag känner skulle kalla mig kastrat skulle jag kanske bli ledsen eller förbannad, mest troligt det senare i så fall. Men i verkligheten förekommer ju inte sånt.

Hursomhelst - att du tror att jag tar illa upp har med dig att göra, inte mig. Jag vill inte ens att du ska sluta - ur mitt perspektiv är det du och SD-politikern som bäst visar hur galenskapen hos SD-sekten. Tja, förutom ts förstås, men hen har ju lugnat ner sig med våldtäktsskildringar av kvinnor i tråden hen ogillar.

Nåväl. SD-politikern varnar för den kommande könsstympningen av kvinnor i Sverige då sharialagarna införs enligt modell IS och du sysslar med könsstympning i fantasin. Toksekten är sig lik, skulle jag vilja påstå

Så fortsätt gärna, Philipsson. Dina inhopp i tråden visar väldigt väl vad det är för känslor som lockas av stanken från dyngkärran Åkessonsekten tar sig fram med.
    Finns inget kvinnohat i Sd, såvitt jag har kunnat skönja. Däremot mycket manshat i Mp, Fi och V.

Dessa partier talar ju ständigt om "män" ( och i synnerhet då "vita medelålders heterosexuella"). Tänk dig om ett parti hade talat om kvinnor eller för all del invandrare på det sättet, som "de onda".

Snacka om att ställa grupp mot grupp, det samma partier anklagar Sd för, när ju detta parti i själva verket inte anklagar invandrade personer öht. Det Sd och jag klandrar är ju inte invandrarna, utan den förda invandringspolitiken.

Invandraren kan ju knappast rå för att Sverige för en idiotisk invandringspolitik!
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-07-25 01:35:21 följande:
    Kontentan av att din egen generation vägrade att skaffa tillräckligt med barn för Sveriges fortlevnad. Hela den här aktiva immigrationen började under 70-talet och under hela 80-90-talet så vädjade politikerna om folktillväxt.

Varför sitter du nu och klara på en situation som du och din egen generation har skapat - eller har du möjligtvis 3 eller fler barn? Om inte så kanske du borde keva med konsekvenserna utav egna val, istället för att klaga på lösningarna..

Just din generation ska tydligen ha både lugnet och bekvämligheten utav få barn och därtill rätten att klaga på effekterna utav att landsmän har skaffat för få barn.

Bortkommet deluxe..

Som fertil kvinna under 70- och 80-talet så har du absolut minst att säga till om i den här situationen än någon annan, om du då inte har fött fler än 3 barn - då hela den här situationen beror på just din generations val, att föda på tok för få barn för att en nation ska kunna gå runt.

Sveriges behov utan folktillväxt via invandring var uppdagat redan 1961. Efterblivet, självcentrerat och idag helt upp åt väggarna bissart att klaga över.
    En stor folkmängd är ju inget att sträva efter i sig. En liten folkmängd, men där majoriteten drar sitt strå till stacken och är välanpassade, och utan några kulturkrockar, är mycket bättre!

SKA vi ha mer folk, så ska det vara flera svenskar. Och vill man ha fler sådana, så är det Sd eller Kd man ska rösta på. Eftersom dessa är de enda partier som vill uppvärdera moderskapet igen, bejaka könsskillnaderna och satsa på familjen. Gör man inte det, så kommer inte kvinnor att vilja föda fler barn än idag - om ens några - för att de kommer i vägen för karriären. Vi måste åter ut med budskapet, att rollen som mor och husmor räcker för en kvinna, och att hon inte är sämre om hon inte dessutom hinner med en karriär.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-07-25 08:43:37 följande:
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-25 08:33:48 följande:

Men är svaret på bristande folktillväxt per automatik att importera massor med människor från kulturer som ofta är extremt inkompatibla med våra, och sätta dessa i segregerade förorter utan större möjligheter till integration i samhället?

Ja, vi ska hjälpa människor i nöd, inte tu tal om det. Men underskattandet av problematiken med kulturkrockar och islam i Sverige är nästan skrattretande.

Beror på vilket perspektiv man har. Ur mitt så finns det snarare farhågor som når paranoida höjder.

Toksekten har redan inlett kampen mot sharialagar i Sverige och påbudet om att alla svenska kvinnor ska könsstympas.
    Du är naiv och historielös. Muslimerna har i alla tider försökt utvidga sitt territorium. Nu har de den fantastiska möjligheten, att vi frivilligt släpper in dem och låter dem föröka sig inom våra gränser på vår bekostnad. Vi har blivit jordens dummaste folk.

När de har tagit över här, kommer självklart sharia och regler om omskärelse att gälla alla, även ursprungsbefolkningen.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-07-25 08:53:10 följande:
    Ja för det låter ju osannolikt, jag håller med dig,

men om du tänker efter så sker saker idag i samhället som var j-igt osannolika för tio år sedan.

Är det inte bättre att ha råkoll och se upp för varenda antydan, nör det gäller stora hot, snanare än avfärda det som osannolikt och gå och lägga sig på sofflocket och inte alls ha koll, förrän det är för sent.
    Precis. Tänk om någon hade sagt på 1960-talet, att Sharialagar skulle tillämpas i Storbritannien! Personen hade blivit utskrattad!
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-25 08:58:11 följande:
    Men om du nu påstår det, så måste du ju då styrka det med argument.

Men det är som vanligt från din sida, bara lösa påståenden, lögner, som du själv har hittat på, på kammaren! Maken till oseriös debattör...
    Precis. Bara trams.
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-25 09:00:09 följande:
    Ett parti som däremot är en sekt, är ju Fi, men det partiet är ju älskat av media, dig och en del andra kastrater
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-25 09:05:30 följande:
    En sionistisk antisemit!? Då måste läsa på...

F.ö. är det där uttrycket "mongo" inte speciellt intelligent att använda. Ett obsolet nedsättande uttryck om personer med downs syndrom, som även tillämpades på folk som inte hade downs syndrom, men som talaren föraktade. I samma kategori som "nigger", således.
    Jag håller med. Det är speciellt olämpligt att använda sådana uttryck på en föräldrasajt, eftersom det finns föräldrar som har handikappade barn här. De ska inte behöva mötas av sådant.
  • Doctor Why
    Jeaninne skrev 2014-07-25 11:17:22 följande:
    Du är naiv och historielös. Muslimerna har i alla tider försökt utvidga sitt territorium. Nu har de den fantastiska möjligheten, att vi frivilligt släpper in dem och låter dem föröka sig inom våra gränser på vår bekostnad. Vi har blivit jordens dummaste folk.

När de har tagit över här, kommer självklart sharia och regler om omskärelse att gälla alla, även ursprungsbefolkningen.
    Du har en poäng, men det är svårt förmodligen omöjligt att hindra utvecklingen i vårt samhälle
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-07-25 10:15:15 följande:
    Prova du att ta upp en bok i ämnet istället. Det är ingen gåta hur vi har klarat oss men det är ta mig fan en gåta hur civiliserade människor, med tillgång till all utbildning och information de kan önska, kan beskåda en historisk övergång från 4+ barn per fertil kvinna, till 2- barn per fertill kvinna - för att sedan vifta bort faktumet som något obetydligt.

"[...] trycka in maximalt med folk [...]" - har du helt seriöst precis börjat på vägen i detta ämne? Den nettoimmigrationen vi har idag, motsvarar en naturlig folktillväxt om ~1,7 barn per fertil kvinna och om året - låter det som att vi trycker i maximakt med folk, när vi samtidigt degenereras i antal naturligt? Perspektiv med blicken högre upp än gatan, tack.

En nation vill inregel ligga på minst 3 barn per fertil kvinna, du vet, så att någon överhuvudtaget tar över rodret i samhället, när föräldrarna dör.

Det går inte att pissa bort det här, man pisssar på ett elstängsel. Vill man genuint förändra immigrationen, utan att det kostar oss för mycket i sig, så får det börja i ekonomiska system som tvingar länder med höga ambitioner till aktiv immigration - låter inte det logiskt? Att man faktiskt syr såret och inte bara klämmer av blodsflödet?

Alternativt skaffar vi helt enkelt betydande fler barn i familjerna.
    Det här är som sagt feministernas fel. De har tutat i unga kvinnor i flera generationer nu, att de i första hand ska göra karriär, att äktenskap inte är viktigt och inte ger någon status (mycket hippare med en massa tillfälliga älskare), och att barn är något som de får försöka klämma in någonstans i 35-årsåldern, men som inte får ta för mycket tid från karriären och inte får påverka löneutvecklingen. Då blir det ju så här...

Nästan de enda infödda svenska kvinnorna som skaffar många barn nu är WT, d.s.v. dom som har minst förutsättningar att uppfostra barnen till samhällsnyttiga och välanpassade medborgare....
Svar på tråden Varför hatar folk SD?