• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-25 00:48:01 följande:
    Klart han gjorde! Han vill ju inte avslöja att han är för en strikt högerpolitik, det lär skrämma bort vänsterväljarna inom SD. Men i praktiken för han en benhård högerpolitik.
    LOL. Vänsterväljare inom SD? Du måste skämta. Han för en modern mittenpolitik.
  • Digestive
    StackarsMia skrev 2014-07-23 19:10:49 följande:

Jag förstår inte ritigt vart du vill komma, men med en reglerad invandring skulle saker väna till det bättre ja.

Enligt vilka konkreta exempel då? Tror inte riktigt att du förstår att det är Sveriges folktillväxt vi talar om här och i andra hand immigration. Exakt vad pekar på att Sverige blir bättre utav 90% mindre folktillväxt/immigration? Både Danmark och Finland står som levande, aktuella och talande exempel på att en så låg folktillväxt, får ekonomin att fallera i slutändan.

Vad ska det kompromissas med? Den där sagan om att det bara finns guld hämta via en sänkt immigration (det vill säg sänkt folktillväxt) lämar rätt mycket att önska av sunt förnuft..

Sverige ska alltså gå runt med en befolkning som näst intill degenereras i antal varje år? Förklara hur..
  • Velouria

Sverigedemokrat står upp för diskriminering. Detta exempel borde alla sverigedemokrater följa, dvs ta bladet från munnen och "säga det alla tänker på" som ju många sverigedemokrater hävdar att sverigedemokrater gör. Var nu inte så PK, följ Quidings exempel och kom fram i ljuset istället för att vara skygga PK-råttor

www.interasistmen.se/granskning/sd-politiker-muslimer-ska-diskrimineras-och-islam-ska-forbjudas/

Nästan nolltolerans
  • Digestive
    StackarsMia skrev 2014-07-24 12:18:21 följande:

100 000 som får 10 000 i bidrag/mån = 1 000 000 000/mån eller 12 MDKR/år. Undra hur mångaliv vi kunde räddat med dessa pengar?

Kontentan av att din egen generation vägrade att skaffa tillräckligt med barn för Sveriges fortlevnad. Hela den här aktiva immigrationen började under 70-talet och under hela 80-90-talet så vädjade politikerna om folktillväxt.

Varför sitter du nu och klara på en situation som du och din egen generation har skapat - eller har du möjligtvis 3 eller fler barn? Om inte så kanske du borde keva med konsekvenserna utav egna val, istället för att klaga på lösningarna..

Just din generation ska tydligen ha både lugnet och bekvämligheten utav få barn och därtill rätten att klaga på effekterna utav att landsmän har skaffat för få barn.

Bortkommet deluxe..

Som fertil kvinna under 70- och 80-talet så har du absolut minst att säga till om i den här situationen än någon annan, om du då inte har fött fler än 3 barn - då hela den här situationen beror på just din generations val, att föda på tok för få barn för att en nation ska kunna gå runt.

Sveriges behov utan folktillväxt via invandring var uppdagat redan 1961. Efterblivet, självcentrerat och idag helt upp åt väggarna bissart att klaga över.
  • Digestive

Finns det verkligen ingen sverigedemokrat här som förstår att dagens invandringspolitik är orsaker utav något förgånget, att den är en självklar del i en självklar händelsekedja?

Sverigedemokrater över 40 borde se sig själva i spegeln. Sitta och klaga på en situation som de själva har skapat.. med helt andra människor än de sjävla som syndabockar. Det är äckligt..

• realist14
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 20:12:11 följande:
    Nej, att rösta på SD är helt fel håll att gå.
    Vad är rätt håll då, antar du har en tanke om det eftersom det var det som var den enda lösningen enl dig.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-07-25 01:11:06 följande:
    Enligt vilka konkreta exempel då? Tror inte riktigt att du förstår att det är Sveriges folktillväxt vi talar om här och i andra hand immigration. Exakt vad pekar på att Sverige blir bättre utav 90% mindre folktillväxt/immigration? Både Danmark och Finland står som levande, aktuella o
    Digestive skrev 2014-07-25 01:46:36 följande:

Finns det verkligen ingen sverigedemokrat här som förstår att dagens invandringspolitik är orsaker utav något förgånget, att den är en självklar del i en självklar händelsekedja?

Sverigedemokrater över 40 borde se sig själva i spegeln. Sitta och klaga på en situation som de själva har skapat.. med helt andra människor än de sjävla som syndabockar. Det är äckligt..

Kan någon förklara hur vi klarat oss så bra alla år och varit förebild för många andra länder, alldeles på egen hand?
    Har vi bara haft tur, och klarat oss när det enda sättet att sköta ett lands framgångar egentligen handlade om att trycka in maximalt med folk, vilket verkar vara lösningen på alla världsfrågor plötsligt.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Men är svaret på bristande folktillväxt per automatik att importera massor med människor från kulturer som ofta är extremt inkompatibla med våra, och sätta dessa i segregerade förorter utan större möjligheter till integration i samhället?

Ja, vi ska hjälpa människor i nöd, inte tu tal om det. Men underskattandet av problematiken med kulturkrockar och islam i Sverige är nästan skrattretande.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • realist14
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-25 08:33:48 följande:

Men är svaret på bristande folktillväxt per automatik att importera massor med människor från kulturer som ofta är extremt inkompatibla med våra, och sätta dessa i segregerade förorter utan större möjligheter till integration i samhället?

Ja, vi ska hjälpa människor i nöd, inte tu tal om det. Men underskattandet av problematiken med kulturkrockar och islam i Sverige är nästan skrattretande.

Man underkattar inte bara problemen utan även de människor som kommer. Att deras vilja och sätt att leva skulle färga oss finns inte på kartan enl många.
    Gapflabb och ett- ska de utföra en stadskupp då eller?
    Obs detta av människor som med alla medel vill ha in fler.
    Att man idotförklarar dessa människor med detta verkar gå dem förbi helt.
    Medan de sablar ner på alla andra som piper något kritiskt.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-24 21:56:02 följande:

...och här ser vi vad vi får, när det blir Sharialagar här:

www.skanskan.se/article/20140724/TTUTRIKES/307249880/-/is-beordrar-kvinnlig-omskaumlrelse

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-25 08:33:48 följande:

Beror på vilket perspektiv man har. Ur mitt så finns det snarare farhågor som når paranoida höjder.

Toksekten har redan inlett kampen mot sharialagar i Sverige och påbudet om att alla svenska kvinnor ska könsstympas.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?