• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Jeaninne skrev 2014-07-25 18:26:12 följande:
    Dessutom råkar jag veta, att det ofta går åt andra hållet: invandrargrupper som lever isolerat i ett annat land, blir MER konservativa än de som bor kvar i hemlandet. De hänger inte med i de moderniseringar som sker där.

Så var det med de katolska arbetskraftsinvandrarna (spanjorer och italienare bl.a.) i Sverige på 1980- och 90-talet. I hemlandet hade det börjat bli tillåtet att ungdomar hade sex utan att vara gifta, och att folk använde preventivmedel. Men här vaktade de på sina döttrars och systrars mödomar som hökar - på samma sätt som muslimerna gör idag - och de gifta kvinnorna fortsatte att föda sju-åtta-nio barn var.
    Fast varför skulle det störa dig om muslimska kvinnor t.ex. inte har sex före äktenskapet eller att de har en negativ inställning till abort?

Själv tycker jag det vore bra om en del av kulturen från de muslimska länderna smittade av sig på den svenska, så länge det är rätt saker. Vi behöver en smula värdekonservatism i detta land, vilket f.ö. Sd har insett.

Detta har ju i sig ingenting med storleken på invandringen till Sverige att göra. Själv har jag absolut ingenting emot vare sig muslimer eller den kultur de kan tänkas representera.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-07-25 18:33:15 följande:
    Klart det finns stora problem, denna kloka kvinna berättar om det största. Men hur ska samhället jobba mot detta. Det är en av de största frågorna enl min mening.

www.gp.se/nyheter/debatt/1.2416070-att-bli-integrerad-i-sverige-gar-hur-bra-som-helst
    Ja, det var väldigt bra skrivet! Hon hade tydligen styrkan och viljan inom sig själv... Men vad gör man med dom som faktiskt inte VILL..?

Vi måste på något sätt ställa högre krav för att få bidragen. Även om man inte har ambitionen att lära sig perfekt svenska och utbilda sig till något riktigt yrke, så ska man bidra med NÅGOT! Samhällstjänst..? Behövs ju folk som plockar skräp och snyggar till på gemensamma platser, t.ex.. Eller hjälper äldre med gräsklippning, sätta upp hyllor och gardiner och andra småjobb... Tar inte så lång tid att lära sig.
  • hezekiel

HEJ!

Tror att dom flesta inte har läst igenom vad SD "står för" utan har lyssnat till vad deras konkurrenter har sagt om dom.

(ungefär som att lyssna till vad en advokat säger och helt bortse från vad åklagarsidan har att säga)

Ps Tydligen har Dalai Lama ungefär samma åsikter som SD och han kan man inte hata;).

http://www.ansa.it/english/news/general_news/2014/06/12/dalai-lama-says-help-refugees-with-peace_1d34387a-150a-47db-8a75-a2ae389705d5.html

• hezekiel
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 20:13:46 följande:
    Mmm, precis.

Faktakollen duckar de med en smidighet som annars inte återfinns i SD-ares menten. För oavsett vad Alliansen, med SDs goda minne, gör så är det märkligt nog alltid vänsterns och invandrarnas fel. Märkligt.
    Tjenis!
    Det är Herr Reinfeldt som säger att SD "tycker att det är invandrarnas fel",Herr Åkesson brukar säga att det är "politikernas fel"

Tycker det går under sunt förnuft att ta in så många som man kan ta hand om!
    Vad tycker du om övriga värdens flyktingpolitik?
    Vilka länder tycker du är mest rasistiska?

Med vänlig hälsning

• realist14
    Philipsson skrev 2014-07-25 18:38:48 följande:
    Fast varför skulle det störa dig om muslimska kvinnor t.ex. inte har sex före äktenskapet eller att de har en negativ inställning till abort?

Själv tycker jag det vore bra om en del av kulturen från de muslimska länderna smittade av sig på den svenska, så länge det är rätt saker. Vi behöver en smula värdekonservatism i detta land, vilket f.ö. Sd har insett.

Detta har ju i sig ingenting med storleken på invandringen till Sverige att göra. Själv har jag absolut ingenting emot vare sig muslimer eller den kultur de kan tänkas representera.
    Men vad anser du om det som kvinnan i artikeln berättade då (15146)
    Detfinns ju  det som är värre än sex-frågor.
  • StackarsMia
    realist14 skrev 2014-07-25 18:27:13 följande:
    Vad gör vi med problemen i tex Husby då tycker du?
    Accepterar vi dessa, så kommer det enbart att eskalera. 
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 18:29:27 följande:
    Japp. Vänstern är det största hotet, trots att de står för noll dödsfall, medan extremhögern står för 16. Säger en del att Säpo erkänner dessa siffror FAST de lider av sådan vänsterskräck.
    Myten om 16 högerextrema mord (och noll vänsterextrema) har vi avslöjat i andra trådar.

Jag förstår att det är en bra siffra för dig och dina gelikar att ta till men den blir inte mer sann för det.
  • Dorian Ertymexx
    hezekiel skrev 2014-07-25 20:02:51 följande:

HEJ!

Tror att dom flesta inte har läst igenom vad SD "står för" utan har lyssnat till vad deras konkurrenter har sagt om dom.

(ungefär som att lyssna till vad en advokat säger och helt bortse från vad åklagarsidan har att säga)

Ps Tydligen har Dalai Lama ungefär samma åsikter som SD och han kan man inte hata;).

http://www.ansa.it/english/news/general_news/2014/06/12/dalai-lama-says-help-refugees-with-peace_1d34387a-150a-47db-8a75-a2ae389705d5.html

Jodå, det går alldeles utmärkt att vara emot Dalai Lama och hans budskap också. Varit det länge.

Och du har fel, de flesta av oss som är emot SD är det just FÖR ATT vi läst vad de skriver, hört vad de säger och sett vad de gör.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    hezekiel skrev 2014-07-25 20:16:48 följande:
    Tjenis!
    Det är Herr Reinfeldt som säger att SD "tycker att det är invandrarnas fel",Herr Åkesson brukar säga att det är "politikernas fel"

Tycker det går under sunt förnuft att ta in så många som man kan ta hand om!
    Vad tycker du om övriga värdens flyktingpolitik?
    Vilka länder tycker du är mest rasistiska?

Med vänlig hälsning
    Jaha, så när Åkesson i partiledardebatten lät som en repig skiva med sitt "oansvariga flyktingmottagande", så menade han med "flykting" egentligen "politiker"? Varför sade han inte det då?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • StackarsMia
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-25 23:27:56 följande:
    Jaha, så när Åkesson i partiledardebatten lät som en repig skiva med sitt "oansvariga flyktingmottagande", så menade han med "flykting" egentligen "politiker"? Varför sade han inte det då?
    Kanske menade han att politikerna är ansvariga för vår ansvarslösa politik? Svår nöt att knäcka.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?