• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-08-20 00:12:56 följande:
    Det är Sufferings signatur - undertecknat något av hans oräkneliga nick.

Finns ingen som gör bättre anti SD-reklam fast han avser det motsatta.
    Mm, men hen är väl inte så annorlunda jämfört med andra sverigedemokrater. Lite större problem med impulskontrollen baraFlört
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Sverigedemokraterna 2014
    FDFMGA skrev 2014-08-20 00:38:17 följande:
    Mitt i toksektsprick.

Det är centralt för SD-sekten att utmåla folket som vilselett men att sekten skådat ljuset och att historien ska ge dem rätt.

Till och med den ensamma galningen på torget som förklarar att undergången är nära har samma förkunnelse.

I princip så lallar väl alla sverigedemokrater på samma visa - att folket är manipulerat men att SD äger sanningen.

Även de obligatoriska maranatabeteendet finns med i texten: "Utbrytarna är hatade, föraktade"

Men Maranatasekten brukade i stället sjunga: Maranata heliga de är - hånade av folket...

Sekter är sig lika oavsett om det handlar om religiösa fanatiker - eller om vidskepliga "strålkärringar " som i SD-sektens fall.
    Ha ha, ja jävlar. Då någon från toksekten försöker förklara för oss andra att det är vi som tillhör sekten, ja då stannar väderkvarnarna Skrattande

Du påminner om en kille jag mötte för många år sedan då jag jobbade som vårdare inom akutpsykiatrin. en rödlätt medelålders herre kom in på avdelningen 1B och överlämnades av polisen.

Mångårigt missbruk av hasch och analgetika skulle vara orsaken.

Jag minns att jag förvånades av mannens lugn och självförtroende och undrade varför  mannen egentligen befann sig på akutpsyk?

Väl på rummet så skulle jag överlämna tandborste m.m och förklara reglerna för karln då han högg tag i min arm och sa "jag vet att du heller inte tror på mig, men vi lever på månen och Staffan Ling styr våra liv  - allt är en illusion"

Då det var lugnt på avdelningen så satt jag frustrerad och kallsvettig på hans säng i över en timme och försökte förklara att vi bor på planeten Tellus och att han tagits in på akutpsyk på grund av en drogrelaterad psykos och att vår statsminister hette Carl Bildt.

Helt utan framgång - hans övertygelse var starkare än något jag någonsin upplevt, efter en stor dos theralen somnade mannen till slut o jag fick gå av mitt kvällsskift.

Lite så upplever jag dig och dom allra värsta verklighetsförnekarna här på forumet, man önskar att man kunde få er att sova och på morgonen skulle ni vakna helt utan psykos.

Men så är det ju inte, varför är det så?

• Digestive
    FDFMGA skrev 2014-08-20 00:40:53 följande:

Mm, men hen är väl inte så annorlunda jämfört med andra sverigedemokrater. --> Lite <-- större problem med impulskontrollen bara

The understatement of the year.
  • FDFMGA
    Sverigedemokraterna 2014 skrev 2014-08-20 01:02:23 följande:
    Ha ha, ja jävlar. Då någon från toksekten försöker förklara för oss andra att det är vi som tillhör sekten, ja då stannar väderkvarnarna Skrattande

Du påminner om en kille jag mötte för många år sedan då jag jobbade som vårdare inom akutpsykiatrin. en rödlätt medelålders herre kom in på avdelningen 1B och överlämnades av polisen.

Mångårigt missbruk av hasch och analgetika skulle vara orsaken.

Jag minns att jag förvånades av mannens lugn och självförtroende och undrade varför  mannen egentligen befann sig på akutpsyk?

Väl på rummet så skulle jag överlämna tandborste m.m och förklara reglerna för karln då han högg tag i min arm och sa "jag vet att du heller inte tror på mig, men vi lever på månen och Staffan Ling styr våra liv  - allt är en illusion"

Då det var lugnt på avdelningen så satt jag frustrerad och kallsvettig på hans säng i över en timme och försökte förklara att vi bor på planeten Tellus och att han tagits in på akutpsyk på grund av en drogrelaterad psykos och att vår statsminister hette Carl Bildt.

Helt utan framgång - hans övertygelse var starkare än något jag någonsin upplevt, efter en stor dos theralen somnade mannen till slut o jag fick gå av mitt kvällsskift.

Lite så upplever jag dig och dom allra värsta verklighetsförnekarna här på forumet, man önskar att man kunde få er att sova och på morgonen skulle ni vakna helt utan psykos.

Men så är det ju inte, varför är det så?
    Jag skulle nog vilja upprepa att jag anser att du är som vilken sverigedemokrat som helst - möjligen att du har lite sämre impulskontroll än den genomsnittlige anhängaren till Åkessons toksekt.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2014-08-20 01:16:10 följande:
    The understatement of the year.
    Tja, Suffering är en smula speciell. 

Men SD-sekten är ju också en smula speciell - milt uttryckt.
  • Kunigunda
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-20 00:08:12 följande:

Börja då med att belägga åsikten att jag anser mig ha "gudomlig kunskap".

Jag har inte skrivit att du anser dig ha gudomlig kunskap. Det är här problemen börjar. Du läser, minns det på något sätt och håller mig mot din tolkning, inte mot vad jag faktiskt skrivit. Jag beskrev dina inlägg (ironiskt) som tolkningar av andra sprungna ur gudomlig insikt. Mitt påstående, inte ditt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-20 07:50:27 följande:
    Jag har inte skrivit att du anser dig ha gudomlig kunskap. Det är här problemen börjar. Du läser, minns det på något sätt och håller mig mot din tolkning, inte mot vad jag faktiskt skrivit. Jag beskrev dina inlägg (ironiskt) som tolkningar av andra sprungna ur gudomlig insikt. Mitt påstående, inte ditt.
    Det här med ironi kanske inte är din grej?
  • Bejje
    Sverigedemokraterna 2014 skrev 2014-08-20 00:16:39 följande:

Hittade ett inlägg i en annan tråd som passar ypperligt här, något de lågbegåvade kan ta till sig. Ni vet vilka ni är .....

Sådant här fascinerar mig. Hur mentalitet fungerar hos människor. Kommer ni ihåg svininfluensan? Och vaccinet? Hur folk bokstavligt kallade andra MÖRDARE om de inte tog vaccinet? Osolidariska, ja rent allmänt de mest hemska som fanns just då.
    Och som sedan visade sig vara de mest pålästa för att de inte svalde allt med hull och hår? Utan att just de negativa var de som visade sig ha mest underbyggda ställningstaganden. Och efter att det gick snett började vaccinförespråkarna vråla om kompensation. Att de blev vilseledda... För att de själva inte tog ansvar och sökte information. Som de negativa uppenbarligen hittade men som "massan" valde att inte tro på för storebror sa ju...! Naivitet borde vara utdött i den värld vi lever i idag. Men massorna vill ju inte ta ansvar för något sådant!

Samma mentalitet ser jag i aktion i det här ämnet. Den större massan följer blint. Utbrytarna är hatade, föraktade, de vill att folk ska DÖ! Och utbrytarna kommer få rätt i slutänden även här.
    Den större massan kommer alltid att följa en ledare och tro på allt som sägs från det hållet. Det är på det sättet religioner håller sitt järngrepp om människor.

Men det kommer massorna aldrig acceptera förrän det är försent att göra något. Och då står de och skriker högst om att ingen talade om det för dem. Att de är lurade. För egenansvar existerar inte...
    Så mycket lättare att svartmåla utbrytarna än att faktiskt tänka själv. Att skamma utbrytarna. Få det att verka som om de är de mindre intelligenta. De vet inget! När det faktiskt är massorna som inte förstår.
    Det är härskarteknik. "Oliktänkande accepteras inte! Kalla dom för allt möjligt bara ni lyckas hålla dom tysta!"  
    Hur tror ni Hitler fick med sig massorna? Att hela tyskland var idioter? Nej knappast. Han var en karismatisk ledare som visste vilka knappar han skulle trycka på. Och när massorna började följa honom dog, bokstavligen, de oliktänkande. Och är inte det lite skrämmande likt vad massorna idag tycker att SD följarna ska göra..? När massorna skriker nazist idag, är det otäckt likt vad Hitler fick Tyskland att göra. Bara det att idag är nazist/rasist vad JUDE var då. Alla medel är tillåtna bara de försvinner/håller tyst..... Och massorna ser det inte ens själva. Precis som då.
    Demokrati finns bara så länge alla tycker som massorna...

Hur uppfattades de människor vars upptäckter har skapat världen idag? Var de "en i massan" eller var de utbrytare?
    Större delen av världens människor har aldrig varit "tänkare" av stora mått. De som följer massan är inte de som skapat. Det är människor som tänker utanför lådan, eller för all del, tänker längre än näsan räcker, som gör att världen utvecklas.

Massorna kommer aldrig inse något förrän det är försent. Allt för många följer strömmen. För det är så lätt och sedan kan man alltid hävda att det var någon annans fel..! Du gjorde ju bara vad andra sa var rätt..!?

Och ja, jag inser att det här inlägget kommer att plockas ner till bitar, källhänvisningar kommer att krävas, BEVIS tack!. Men allt det där finns redan där ute. Vill ni veta söker ni. Vill ni inte så är det ert val. Och allas konsekvenser.

Ett citat: You cannot learn cause you do not see

100% korrekt, precis så är det jag tänker också. Man har sett otaliga e´xemple på det genom tiderna, hur folk lyssnar blint på vad politikerna säger och alla som säger annorlunda och försöker tänka på egen hand har så klart fel... sedan skiter sig nåt och då kan man lätt skylla ifrån sig på politikerna.

Vi har redan fått en försmak av det i form av att Reinfeldt som under alla år hävdat att invandringen är något positivt och att vi faktiskt tjänar pengar på den, men nu erkänt sin lögn tillsammans med Anders Borg och faktiskt varit ärliga för första gången under 2 mandatperioder och sagt att det kommer blir väldigt tufft p.g.a. de enorma kostnader som flyktingmottagandet innebär.

Frågan är nu bara vad massan som trodde på Reinfeldt tidigare kommer tro? Antingen tror dom på honom igen, men så kan de vända sig till Vänstern, Socialdemokraterna eller MP som fortfarande kör på som vanligt med att invandring berikar, även ekonomiskt. Det är lättare tror jag att för massan behålla sina åsikter som de blivit pålurade än att ändra uppfattning och kanske byta partitillhörighet.

Det intressanta är dock att "rasisterna" SD som har påtalat detta hela tiden faktiskt hade rätt nu när räkningen kommit. Tidigare hade dom ju fel och eftersom man ens snackade pengar och invandring/flyktingmottagande i samma mening så blev man automatiskt stämplat som rasister. Nu är det Moderaternas tur att kallas rasister. Stefan Löven har redan varit framme och antytt att Reinfeldt är en känslokall person som ens kan tala om pengar och invandring. Att vara ärlig kan med andra ord kallas rasism i dagens Sverige. Att ljuga och dölja information är den rätta vägen enligt de flesta partier.

Men det är så svensken vill ha det, för det är så man blivit "uppfostrad" av politikerna även om en allt större andel nu har fått upp ögonen om man kollar opinionsundersökningar. 

• Flash Gordon
    Digestive skrev 2014-08-20 00:31:49 följande:
    Nope, inte om storskalig demokrati ändå ska råda och Sverigedemokraterna får demokratiskt genomslag via systemet. Att jag sedan ser ett problem med storskalig demokrati i sig, är en annan diskussion. Det är inget mer än en lek med kompromisser - där Sverigedemokratiska lösningar på vissa problem ersätts med demografiska, ekonomidemografiska samt gemenskaps- och öppenhetsproblem.

Det jag dock ser som ett orimligt problem är att Sverigedemokraterna och deras folkströmningar tär på det sociala klimatet helt i onödan - men de verkar inte kunna göra det här bättre än dåligt, de jobbar helt enkelt inte så, det är inte deras stil. Det är det första etablerade partiet i svensk historia som vinner opinion genom att misstänkliggöra andra människor som privatpersoner, ljuga om dem och generalisera grupper hej vilt. Den biten är tusen gånger mer osmakligt än allt vad de harvar runt med i den kliniskt politiska delen.

Luciabeslut? Mot Google!
    Du skrev att du inte hade något emot SD:s invandringspolitik. Du skrev också at du har någonting emot SD som parti.

Min undran var nog att OM samma politik skulle komma från ett annat parti (som S eller M) skulle du acceptera den då?

Som med Luciabeslutet. Sossarna tvärstoppade asylinvandringen 1989 när de tyckte att 20000 asylsökande på ett halvår var alldeles för mycket. Det stoppet gällde i två år.

Det är den typen av stopp som Jimmie eftersökte hos de som ev vill han SD:s röster i Riksdagen.
  • goodasgold
    Sverigedemokraterna 2014 skrev 2014-08-19 18:54:09 följande:
    Att du inte förstår detta beror på att du sannolikt besitter en politisk tillhörighet som kanske inte kännetecknas av intelligens i första hand, utan väldigt yviga känslor utan kontakt med det mänskliga förnuftet.

Begreppet "på plats" har jag märkt att väldigt många känslostinna miljöpartister och kommunister har svårt att rationellt ta till sig, dom yviga känslorna tar ofta över och den vänstertroende "känner" ofta att SD vill skicka mörkhyade barn exakt på den plats där bomber faller - "på plats" liksom.

Att förklara det här pedagogiskt nog för en vänstertroende sektmedlem tar tid, väldigt lång tid och det är något av en bristvara här hos mig.

Men på plats innebär kortfattat att hjälpen sker i krishärdarnas närliggande länder i helt trygga tältläger, eller ja, i många fall helt nya städer med skolor, sjukvård och näringsrik mat.

Detta förutsatt att UNHCR får tillräckligt med resurser för att bedriva den här extremt viktiga verksamheten som räddar miljoner och åter igen miljoner liv.

Av någon outgrundlig anledning vill den vänstertroende sektmedlemmen att dessa resurser ska begränsas på ett sätt som skapar ett ohyggligt lidande för de enskilda som tvingats fly från sitt hemland.

Jag tror det handlar om okunskap främst, en okunskap som dessvärre blir större då dom starka känslorna tar vid. Ibland blir den vänstertroendes känslor så starka att dom river ner en valaffisch. Vid några tillfällen blir den besinningslösa ilskan så okontrollerbar att den vänstertroende vänder ryggen mot Jimmie Åkesson.

Oss emellan "goodasgold" Det är ju inte riktigt humanitet och räddar inga liv. kunskap är makt.

Lägg ner din besserwisser-attityd pojkvasker.

Dina försök att leka översittare är patetiska. Är du en typisk SDare så är du en lågutbildad ig-befriad nonsensfigur.

Sen när du växer upp märker du att världen är lite mer komplicerad, finns inga enkla sanningar.

Men du verkar tillhöra sekten SD där pastor Jimmy predikar sanning, golvläggaren Jimmy har uppenbarats med sanningen och vill nu i bästa maranatastil delge sin uppenbarelse till folket.

Finns något som heter medmänsklighet, googla. Handlar inte om "starka känslor" som du försöker få det till, ej heller om orationellt tänkande utan helt enkelt om medmänsklighet.
    Fundera på ombytta roller, du befinner dej i ett land där dina närmaste har dödats, bomber exploderar ständigt i närheten och du fruktar för ditt.
    Detta är inga, som du lite föraktfullt kallar känsloargument, utan fakta.
    F.ö. vad är felet med känsloargument? Pastor Jimmy vädjar ju ständigt om detsamma.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?