• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-19 22:59:31 följande:
    Nja, jag har inga problem med att en kurd kan vara svensk - och just därför har jag heller inga problem att nämna ursprung på en svensk när det är relevant.

Lapsusen i ditt resonemang är att du utgår från att jag tänker som du - men jag är inte sverigedemokrat eller SD-kramare - och börjar alltså inte bildligt talat tugga fradga när någon påstår att en kurd kan vara lika svensk som jag.

Dessutom tror jag att du inte heller har förstått betydelsen av begreppet "etnicitetskortet" - det är visserligen inte min hemmaplan eftersom det närmast är sverigedemokratiska - men jag uppfattar det som SD-sektens sätt att påstå att man är kulturrelativist.

Det är många år sen jag flyttade från min hemstad, inte desto mindre håller jag fortfarande på ett helt annat fotbollslag än de Allsvenska lag som spelar här - trots att min hemstads harvar runt i de lägre serierna.

Vad jag försöker förklara är att man alltid har sitt ursprung med sig - och att det inte finns något kulturrelativistiskt i att förklara att en svensk som ansluter till peshmergastyrkorna är kurd eller att en annan svensk som har synpunkter på dem som strider för Isis-sekten också är kurd.

Du har ju en skiljelinje mellan SD-sektens sätt att se på assimilation och svenskens att se på integration. Lite förenklat innebär toksektens svenskhet att främmande element ska sudda ut sitt ursprung medan integration innebär att man behåller sitt ursprung men blir en funktionell del av något annat.
    Exakt. Och om ursprunget då är en afghansk bergsby, där unga kvinnor kan avlivas för att ha visat fem cm vrist eller uttryckt en önskan om att få gå i skolan..?
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Tiny578

Vad trött jag blir på massmedias hyckleri, "nu handlar det om flyktingar från Syrien". För ett par månader sedan hyllade massmedia före detta ISIS för att bekämpa Assad och bana vägen för demokrati när de i själva verket slaktade kristna så som dem gör nu i Irak. men i Irak finns det ingen diktator att störta, där finns sympati från folket att vinna genom att låta ISIS som man försett med vapen och träning döda människor och sedan komma in och bomba ISIS. För att inte nämna hur man kan skrämma folk att ta emot fler invandrare, många därav inte flyktingar från Irak.

För övrigt om ISIS var lösa här i Sverige, skulle många svenskar vilja fly till ett land så långt bort som Irak? Jag tror jag skulle vilja att man inte bombat mitt land bortom all igenkännedom.

Vilket skämt.

Visst, det kommer riktiga flyktingar till Sverige och de ska vi hjälpa, men det kommer så tusan många invandrare som inte är flyktingar och det förstör detta landet.

Såklart sitter det någon ovanpå allting och drar i trådarna. Men det är såklart en "konspirations teori" som för övrigt är ett begrepp funtat av CIA på sextiotalet för att tysta oönskad kritik.

Och nej det är inte någon regering som ligger bakom, alla statshus i väst är köpta av mäktiga bankfolk som leker Gud. Tips; Goldman Sachs, JP Morgan. De vill sänka våra länder så de kan ha deras mästare och slav samhälle där de sitter på toppen och njuter och kontrollerar allting medans de lever i hundratals år tack vare livsförlängande transhumanistisk teknologi.

• Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-20 16:41:38 följande:

Ah. Det är judarna som är roten till det onda alltså.

Sympatiskt.

Har jag knappast påstått, det var resultatet av en analys och hittar du någon sorts anklagelse uti den så är du riktigt duktig(t förvirrad). Har du mer fjanterier att bidra med?

Det är rätt kul att man blir anklagad för semitisk osympati för att man tar upp extrem maktcentralism - medan du själv gnäller om att du inte bör ses som en rasist när du tar upp invandringspolitik. Du borde ge dina tankegångar en smula självkritik, se efter om tankeutbrotten uppträder konsekvent och så vidare bland nyttiga förståndigheter.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-20 16:52:38 följande:
    Exakt. Och om ursprunget då är en afghansk bergsby, där unga kvinnor kan avlivas för att ha visat fem cm vrist eller uttryckt en önskan om att få gå i skolan..?
    Jag förstår att du inte förstår skillnaden - men är nyfiken på om Flash Gordon gör det eller inte.

Ditt synsätt är mycket vanligt bland sverigedemokrater så jag svarar dig senare - om jag inte får något svar från Flash Gordon.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Rataxes
    Ninafrisk skrev 2014-08-20 16:39:17 följande:

Hör och häpna äntligen erkänner våra korrupta politiker, att invandringen kostar mer än något annat i Sverige, de går inte att dölja att invandringen kommer att leda till Sveriges undergång!

Anders Borg: Invandringen försämrar svensk ekonomi

avpixlat.info/2014/08/11/anders-borg-invandri.../

www.aftonbladet.se/kultur/article19384379.ab

www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldts-v.../

Det där kan ju inte vara sant, vi har ju matats med hur lönsam invandringen är för vårt land, hur vågar rasisten Borg vräka ur sig sådan SD-propaganda?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-08-20 18:44:11 följande:

Det där kan ju inte vara sant, vi har ju matats med hur lönsam invandringen är för vårt land, hur vågar rasisten Borg vräka ur sig sådan SD-propaganda?

Det är klart att man inte förstår den biten, om man enbart har ett perspektiv på vad lönsamhet är. Politik är inte en enkärnig process. Finanserna slår historiska rekord och kritiskt låga sektorer som investering har börjat vända i en positivare trend med mera; vill man förstå politik så får man se det här också.

Den här diskussionen är så fruktansvärt enkelspårig, ren propaganda till höger och vänster och ingenting mer.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-20 19:14:01 följande:
    Det är klart att man inte förstår den biten, om man enbart har ett perspektiv på vad lönsamhet är. Politik är inte en enkärnig process. Finanserna slår historiska rekord och kritiskt låga sektorer som investering har börjat vända i en positivare trend med mera; vill man förstå politik så får man se det här också.

Den här diskussionen är så fruktansvärt enkelspårig, ren propaganda till höger och vänster och ingenting mer.
    HUr kommer det så sig att vi inte har pengar till nååågot annat ?

Och att det dessutom behövs skattehöjningar .
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-20 19:16:13 följande:

HUr kommer det så sig att vi inte har pengar till nååågot annat ?

Och att det dessutom behövs skattehöjningar .

Du förstod tydligen inte vad jag skrev. Aja, jag svarar - finanser når inte ut i det offentliga i någon större utsträckning under blå politik. Ingen politiker har påstått att det inte finns pengar över till något annat och det vore bisarrt att påstå något sådant. Är sverigedemokrater verkligen såhär desperata, att till och med retorik som direkt motsäger verkliga uttalanden tas till? Du förnedrar dig själv..
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-20 20:13:55 följande:
    Du förstod tydligen inte vad jag skrev. Aja, jag svarar - finanser når inte ut i det offentliga i någon större utsträckning under blå politik. Ingen politiker har påstått att det inte finns pengar över till något annat och det vore bisarrt att påstå något sådant. Är sverigedemokrater verkligen såhär desperata, att till och med retorik som direkt motsäger verkliga uttalanden tas till? Du förnedrar dig själv..
    Ja om du ska märka ord. Jag skrev inte " så mycket" Han sade:

Det kommer att kosta pengar, vi kommer inte att ha råd med så mycket annat.?
  • FrauCasio

Utländsk media skrattar åt dumma Sverige. Helt absurt.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?