• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Tiny578
    FrauCasio skrev 2014-08-20 20:20:17 följande:

Utländsk media skrattar åt dumma Sverige. Helt absurt.

Rädd för att du har rätt. Sverige sover inte när det kommer till politisk vakenhet, vi är i koma.
  • FDFMGA
    goodasgold skrev 2014-08-20 14:32:23 följande:
    Är väl ett bra argument, högst relevant.
    Lätt här i fredliga Norden att raljera när man sitter bakom datorn.
    Ifall jag var kristen syrier och mina närmaste blev slaktade så nog fan blev jag upprörd.
    Hela mellanösterpolitiken är så sjuk. Judarna "det utvalda folket" ligger bakom USA:s politik i mellanöstern.
    USA gick militärt i Irak på helt fabricerade grunder, kärnvapen, kemiska vapen, inget av detta stämde. Istället ser vi idag ett sönderslaget land med några hundratusen döda.
    Israel är en förbrytarstat och högsta ledningen måste ställas inför skranket.
    Lär inte ske då vi har alldeles för många judekuksugare inom politiken.
    Nu har svensken möjlighet att säga ifrån i valet, kommer inte att ske då svensken är en pantad idiot där närmaste känselnerven är plånboken.
    Hm, jag undrade just över det här inlägget, men avfärdade det som skrivet av någon från SD-sekten. Och att det där med "judekuksugare" antydde att det rörde sig om en av de mest frekventa SD-klonerna på FL.

Det lustiga med den här klonen är att hen är så velig att hen inte kan hålla en tydlig linje ens i en och samma tråd.

Och så kom svaret lite senare där det kacklas för sekten igenSkrattande
    goodasgold skrev 2014-08-20 21:05:24 följande:
    Ullenhag är nog rätt förvirrad idag.
    Han som ständigt propagerar för att invandringen är en lönsam affär.
    Jodå, det svenska samhället blir kulturberikat, jättefint med alla influenser av mörkermän med medeltida värderingar, kvinnor är en mans egendom.
    Svensken tar emot allsköns kriminella element med öppna armar, satans vad humanistiska vi är.

Ja herregud. Den toksekten och dess medlemmar
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-20 16:41:38 följande:
    Ah. Det är judarna som är roten till det onda alltså.

Sympatiskt.
    Rätt vanligt att sverigedemokrater har den uppfattningen, tror jag. Men det märks inte så ofta för allt ska ju vara så pk nuförtiden.

Här har vi en som beklagar sig över att hen blivit blockad av judesvinen på FL.

Antisemitism kan rymma både judehat och hat mot muslimer.

www.flashback.org/t1820754
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • MsFry
    FrauCasio skrev 2014-08-20 20:20:17 följande:

Utländsk media skrattar åt dumma Sverige. Helt absurt.

Vilken utländsk media?

Jag läser regelbundet olika dagstidningar och hemsidor från diverse utländska mediebolag men har inte noterat något speciellt hån mot Sverige. Vore därför intressant att se några exempel som du kan länka till.
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-20 20:17:45 följande:

Ja om du ska märka ord. Jag skrev inte " så mycket" Han sade:

Det kommer att kosta pengar, vi kommer inte att ha råd med så mycket annat.?

Ja, det är så onödigt att skriva saker korrekt och sluta bidra till en snevriden syn på situationen. Är det även onödigt med kunskap om politiken som förs i landet eller blir det allt för svårt att beskylla allt negativt på invandringen om så görs? Regeringen betalar ut tiotals miljarder för riskapitalsföretagens nota, med skattepengar, leker affärer och skickar notor på tiotals miljarder åt skattebetalarna - och när statsministetn sedan går ut med att specifikt INVANDRINGEN kommer att tära på vår offentliga ekonomi, så är såklart sverigedemokraten först ut med att gå på villfarsen och sprida den (sådär lite lagom vinklad) som en löpeld.

Blir så trött på dig ich gelikar.. er enkelspårighet hjälper till att som aldrig förr, fullständigt urholka den politikiska medvetenheten för oss.

Vad som helst kan få offras på Jimmie Åkessons altan, bara det ökar opinionen med en promille - ty du är sverigevän.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-20 09:54:02 följande:

100% korrekt, precis så är det jag tänker också. Man har sett otaliga e´xemple på det genom tiderna, hur folk lyssnar blint på vad politikerna säger och alla som säger annorlunda och försöker tänka på egen hand har så klart fel... sedan skiter sig nåt och då kan man lätt skylla ifrån sig på politikerna.

Vi har redan fått en försmak av det i form av att Reinfeldt som under alla år hävdat att invandringen är något positivt och att vi faktiskt tjänar pengar på den, men nu erkänt sin lögn tillsammans med Anders Borg och faktiskt varit ärliga för första gången under 2 mandatperioder och sagt att det kommer blir väldigt tufft p.g.a. de enorma kostnader som flyktingmottagandet innebär.

Frågan är nu bara vad massan som trodde på Reinfeldt tidigare kommer tro? Antingen tror dom på honom igen, men så kan de vända sig till Vänstern, Socialdemokraterna eller MP som fortfarande kör på som vanligt med att invandring berikar, även ekonomiskt. Det är lättare tror jag att för massan behålla sina åsikter som de blivit pålurade än att ändra uppfattning och kanske byta partitillhörighet.

Det intressanta är dock att "rasisterna" SD som har påtalat detta hela tiden faktiskt hade rätt nu när räkningen kommit. Tidigare hade dom ju fel och eftersom man ens snackade pengar och invandring/flyktingmottagande i samma mening så blev man automatiskt stämplat som rasister. Nu är det Moderaternas tur att kallas rasister. Stefan Löven har redan varit framme och antytt att Reinfeldt är en känslokall person som ens kan tala om pengar och invandring. Att vara ärlig kan med andra ord kallas rasism i dagens Sverige. Att ljuga och dölja information är den rätta vägen enligt de flesta partier.

Men det är så svensken vill ha det, för det är så man blivit "uppfostrad" av politikerna även om en allt större andel nu har fått upp ögonen om man kollar opinionsundersökningar. 

Piff pratar med puff. Puff heter Suffering och snart är *poff* puffs inlägg borta

Invandring är positivt och flyktingmottagning kostar pengar. Hur svårt är det att förstå?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-08-20 22:44:26 följande:
    Piff pratar med puff. Puff heter Suffering och snart är *poff* puffs inlägg borta

Invandring är positivt och flyktingmottagning kostar pengar. Hur svårt är det att förstå?
    Invandring är i grunden positiv om man som land klarar av att absorbera den, ja. Som den sköts i dagens Sverige är den verkligen inte enhälligt positiv i någon enda bemärkelse.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-20 21:53:14 följande:
    Rätt vanligt att sverigedemokrater har den uppfattningen, tror jag. Men det märks inte så ofta för allt ska ju vara så pk nuförtiden.

Här har vi en som beklagar sig över att hen blivit blockad av judesvinen på FL.

Antisemitism kan rymma både judehat och hat mot muslimer.

www.flashback.org/t1820754
    Just det inlägget skrevs emellertid av Digestive, som verkligen inte utgett sig för att vara ens lite sverigedemokrat i denna och andra trådar.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-08-20 22:44:26 följande:

Fast det där är ju helt obetalbart. Hela sekten vajar av hänförelse över att Reinfeldt sagt att det kostar mer att ta emot fler flyktingar.

Helt obegripligt att människor kan vara så okunniga.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-20 22:50:27 följande:
    Just det inlägget skrevs emellertid av Digestive, som verkligen inte utgett sig för att vara ens lite sverigedemokrat i denna och andra trådar.
    Ok. Trodde du svarade på personen som skrev "judekuksugare".
    Slarvigt av mig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?