• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    goodasgold skrev 2014-08-22 20:23:06 följande:
    Kalle dussin drog hit en massa turkar som gudskelov är assimilerade.
    Om du ser en konstig mörkhårig svensk så är hen troligen "kalabaliken i bender turk".
    Men inget ont som har gott med sej, Kalle välsignade det svenska köket med kåldolmar, min absoluta fafforätt. Längtar redan.
    Det där stämmer inte. Båda är s.k. "faktoider" - påståenden som folk tror är fakta, men som inte är sanna.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Speakers Corner
    Bejje skrev 2014-08-23 00:52:51 följande:
    Det är faktiskt inte alls svårt. Jag är smart nog att inse att skulle vi ha 0 flyktingmottagning och bara kvalificerad invandring så skulle högst troligt invandring generellt sett vara en vinstaffär för landet.

Dock så vill inte politikerna att vi ska gå plus eller ens klara vår budget i detta land och sabbar därför allt som skulle kunna leda till ett land med både mångkultur och fin välfärd, d.v.s. Win-Win. istället vill man riva ner hela välfärden bara för att kunna ta in så många flyktingar som migrationsverket bara klarar av per dygn.

Skulle migrationsverket ha dubbelt så många resurser så är det inte otänkbart att vi skulle ha närmare dubbla mottagandet i vårt land.
    Jag tycker inte vi måste begränsa oss till kvalificerad invandring (vad nu det betyder) vi ska ta emot människor i nöd som flyr, men vi måste bli bättre på att få ut dom i jobb.
    Vi måste bli mycket bättre på att integrera människor i vårt samhälle, men vi ska inte stänga vår dörr för människor på flykt.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-22 20:35:42 följande:
    Gäller detta även övriga bidragstagare? Kan man t.ex. omlokalisera sjukpensionärer, långtidsarbetslösa (svenskar, alltså) etc?
    Nä, men det är ju en helt annan sak. Är man svensk så har man vissa medborgerliga rättigheter, men dessa rättigheter behöver vi inte skänka till icke-svenskar på en gång när de sätter fötterna på svensk jord. De är här på nåder, och passar inte de krav vi ställer så kan de flytta tillbaka dit de kommer ifrån. Det fel vi har gjort från början när vi började släppa in invandrare och flyktingar här, är att vi inte har ställt krav - utan i stället gett dom uppfattningen att det är vi som ska anpassa oss efter dom.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-23 09:24:45 följande:
    Dåså. Då kanske du förstår oron över vilken sida "våra" muslimer kommer att vara på, den dag då IS står vid Stora Bält... De befinner sig redan här inne och kan verka inifrån. Vi har inte ens möjlighet att sätta dem (de flesta av dem) i interneringsläger, som USA gjorde med japsarna när USA låg i krig med Japan under andra världskriget. Eftersom vi varit dumma nog att dela ut medborgarskap med samma urskiljning som man delar ut reklampamfletter... Död

Det här har jag varnat för i många år.
    Nu är du sådär paranoid igen.

Hur känns det att vara rikskändis förresten. Skrattande
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-23 09:32:15 följande:
    Nä, men det är ju en helt annan sak. Är man svensk så har man vissa medborgerliga rättigheter, men dessa rättigheter behöver vi inte skänka till icke-svenskar på en gång när de sätter fötterna på svensk jord. De är här på nåder, och passar inte de krav vi ställer så kan de flytta tillbaka dit de kommer ifrån. Det fel vi har gjort från början när vi började släppa in invandrare och flyktingar här, är att vi inte har ställt krav - utan i stället gett dom uppfattningen att det är vi som ska anpassa oss efter dom.
    Som tur är så är det väldigt få som har den vidriga inställningen till andra människor som du presenterar här.
    I min värld är dom inte här på nåder, det är självklart att vi ska öppna våra portar för människor i nöd.
    Allt annat vore en ren skam.
    Men jag vet att du ser det på annat sätt och det säger något om dig som person.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-23 09:24:45 följande:
    Dåså. Då kanske du förstår oron över vilken sida "våra" muslimer kommer att vara på, den dag då IS står vid Stora Bält... De befinner sig redan här inne och kan verka inifrån. Vi har inte ens möjlighet att sätta dem (de flesta av dem) i interneringsläger, som USA gjorde med japsarna när USA låg i krig med Japan under andra världskriget. Eftersom vi varit dumma nog att dela ut medborgarskap med samma urskiljning som man delar ut reklampamfletter... Död

Det här har jag varnat för i många år.
    Isis kommer aldrig att stå vid Stora Bält annat än i dina vanföreställningar.

Dessutom är det utifrån dina diskussionspremisser i så fall minst lika relevant att bedöma alla som ser Isis vid Stora Bält utifrån den mest kända av Isis-skådarna, Breivik, som att anklaga alla muslimer i Sverige för att vara potentiella islamister och Isis-anhängare.

Jag säger det än en gång. SD-sekten är en riktig toksekt.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2014-08-23 09:32:49 följande:
    Nu är du sådär paranoid igen.

Hur känns det att vara rikskändis förresten. Skrattande
    Är det hon?
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Speakers Corner
    FDFMGA skrev 2014-08-23 09:42:27 följande:
    Är det hon?
    Det är jag övertygad om, det är för mycket som stämmer alltför bra för att kunna vara annorlunda.

• Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-22 23:20:16 följande:
    Långtidsarbetslösa i glesbygden kunde väl isf flyttas till en ort med fler arbetschanser. Varför skulle det vara mindre logiskt än att ha en grupplösning för den synnerligen heterogena gruppen invandrare?
    För att man inte kan hålla på och tvångsomflytta landets egna invånare..? Då blir det Nordkorea, vettu...

Nu kan jag i och för sig lugna dig med, att det du önskar redan görs i ganska stor omfattning. Enda undantaget är om man har barn under tolv år, inte bor ihop med barnets andra förälder men har gemensam vårdnad. Då behöver man inte söka jobb längre bort än ett visst avstånd, p.g.a. att barnet har rätt till en vardagskontakt med båda sina föräldrar.

Men förutom detta, så måste man faktiskt numera efter en viss tid (tror att det bara är tre månader, men jag är inte säker) vidga sitt arbetssökande till hela landet.

Personligen kan jag tycka, att om det handlar om en familj som har en stor del av sin försörjning från självhushåll. De kanske har höns, en gris äter skulor och som de slaktar till jul varje år, ett potatisland och ett grönsaksland, mannen jagar och kommer hem med en hare eller ripa då och då, mamman och barnen plockar bär och svamp o.s.v.. Som det ofta ser ut i glesbygden. Så kanske familjen i stället kunde få ett litet belopp till sin försörjning - det lilla som krävs för att de ska kunna köpa det de inte producerar själva. Så att de kan stanna kvar - för att motverka avfolkningen av glesbygden. Barnen blir också antagligen sundare för livet, än om pappa ska börja köra tunnelbanan och familjen tvingas bo i loftgångshus med somalier, syrianer och kurder i Tensta...

Men nu är vi OT. Detta gäller ju inte våra invandrare, eftersom de aldrig skulle acceptera ett liv med så hårt fysiskt arbete, även om de tilldelades ett litet boställe per familj i Norrbotten. De har ju i de allra flesta fallen kommit till Sverige, just för att få slippa hårt arbete.
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2014-08-23 09:45:15 följande:
    Det är jag övertygad om, det är för mycket som stämmer alltför bra för att kunna vara annorlunda.
    Ja, jag funderade också och googlade lite igår.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?