• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-23 09:42:27 följande:
    Är det hon?
    Jag ser inte så gammal ut.

Jag gissar att hon kommer att hålla sig borta från nätet ett tag, faktiskt... Bränt barn and all that.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Speakers Corner skrev 2014-08-23 09:45:15 följande:
    Det är jag övertygad om, det är för mycket som stämmer alltför bra för att kunna vara annorlunda.
    Jag blev tvungen att läsa om henne nu, och det ÄR faktiskt en del som stämmer! Fast jag har en högre utbildning inom vården än vad hon har. Dessutom uttrycker jag mig inte så "lågt". Inte ens jättejätteanonymt.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-23 10:16:55 följande:
    Men där kan man kanske utgå från anställnignstid för att kringå det du befarar.
    Dvs en som aldrig jobbat eller haft fåtal ströjobb hela livet ska inte kunna få samma ersättning som Kalle som arbetat större delen av livet och plötsligt blivit arbetslös och man då kan anta att han inte är arbetslös av andra skäl.

Dvs första året lika för alla men efter det året ska det gå efter antal år i arbete upp till ett visst tak.... ( ska ju inte vara så högt att den egna åldern påverkar)
    Man kanske kan få en A-kassa baserad på genomsnittet av de senaste tio årens lön, eller något. Det är märkligt att det ska räcka med ett halvår med en viss lön, för att man sedan ska få ut ett mycket högre belopp i många, många år om man blir arbetslös. Eller sjuk för den delen. Jag anser faktiskt att sjukkassan också ska ha en bortre parantes.

Föräldrapenningen är det också många kvinnor som sätter i system. De jobbar upp sig till en viss SGI - och sedan skaffar de tre barn, men är noga med att antingen få dem så tätt att de har SGI:n vilande, eller att gå tillbaka till jobbet några månader emellan barnen (där de då ofta bara är till besvär när de glömt allting och fokuserar på den nya graviditeten). På så sätt får de ut 90 procent av sin tidigare lön i sju-åtta år...
  • Jeaninne
    Speakers Corner skrev 2014-08-23 09:45:15 följande:
    Det är jag övertygad om, det är för mycket som stämmer alltför bra för att kunna vara annorlunda.
    För övrigt trodde du att Gerd Wallin i Östergötland var jag också...
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:38:40 följande:
    Man kanske kan få en A-kassa baserad på genomsnittet av de senaste tio årens lön, eller något. Det är märkligt att det ska räcka med ett halvår med en viss lön, för att man sedan ska få ut ett mycket högre belopp i många, många år om man blir arbetslös. Eller sjuk för den delen. Jag anser faktiskt att sjukkassan också ska ha en bortre parantes.

Föräldrapenningen är det också många kvinnor som sätter i system. De jobbar upp sig till en viss SGI - och sedan skaffar de tre barn, men är noga med att antingen få dem så tätt att de har SGI:n vilande, eller att gå tillbaka till jobbet några månader emellan barnen (där de då ofta bara är till besvär när de glömt allting och fokuserar på den nya graviditeten). På så sätt får de ut 90 procent av sin tidigare lön i sju-åtta år...
    Arbetslöshet finns det ju en chans att påverka men sjukdom är det lite värre med.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-23 10:51:19 följande:
    Arbetslöshet finns det ju en chans att påverka men sjukdom är det lite värre med.
    Visst, men det är ändå inte rimligt att man ska få ha kvar sin gamla - höga - levnadsstandard på andras bekostnad livet ut... Samhället kan helt enkelt inte bära det. Det är tillräckligt svårt att få pengarna att räcka, om vi bara ska försörja alla som inte arbetar idag - av olika anledningar - på existensminimumnivå. Här håller jag faktiskt med Alliansen!
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:27:31 följande:
    Jag ser inte så gammal ut.

Jag gissar att hon kommer att hålla sig borta från nätet ett tag, faktiskt... Bränt barn and all that.
    Det tror inte jag.

Jag gissar att det dräller av SD-kommunpolitiker som går på tvärs mot sektledningens uttryckliga order om att de inte ska skriva anonymt på nätet.

Jag tror att det kan vara svårt för många att hela tiden vara så pk som ledningen bestämt - och då behöver de hitta andra metoder - just anonymiteten på nätet blir då en slags säkerhetsventil som innebär att de får pysa ut lite hat och lätta på det inre trycket.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-23 11:15:02 följande:
    Det tror inte jag.

Jag gissar att det dräller av SD-kommunpolitiker som går på tvärs mot sektledningens uttryckliga order om att de inte ska skriva anonymt på nätet.

Jag tror att det kan vara svårt för många att hela tiden vara så pk som ledningen bestämt - och då behöver de hitta andra metoder - just anonymiteten på nätet blir då en slags säkerhetsventil som innebär att de får pysa ut lite hat och lätta på det inre trycket.
    Ja, att det är svårt att vara PK jämt har du ju rätt i. Men det man i så fall pyser ut anonymt på nätet är inte "hat" (inte i mitt fall i alla fall, jag har inte kollat allt vad Olsson skrivit), utan just den sanning som inte får uttryckas annat än i inlindad form.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-23 11:21:28 följande:
    Ja, att det är svårt att vara PK jämt har du ju rätt i. Men det man i så fall pyser ut anonymt på nätet är inte "hat" (inte i mitt fall i alla fall, jag har inte kollat allt vad Olsson skrivit), utan just den sanning som inte får uttryckas annat än i inlindad form.
    Jag tvivlar inte för ett ögonblick att du verkligen tror att Isis kommer att stå vid Stora Bält snart - och att vi då inte ens kan internera muslimerna som USA gjorde med japaner under andra världskriget - eller japsarna som du skrev.

Men min uppfattning är att det finns gradskillnader även i helvetet - och att delar av SD-sekten helt tycks ha tappat kontakten med verkligheten.

Min bedömning är att sekten så till den milda grad har isolerat sig från omvärlden att vissa anhängare verkligen tror att Isis är ett reellt hot mot Sverige, alltså att man egentligen fallit i någon slags mental koma där man inte längre förstår att det egentliga syftet med att utmåla Isis som ett hot är att demonisera alla muslimer.

Visst. Det är möjligt att Sverige kommer att drabbas av ett islamistiskt terrordåd - men min gissning är att risken är större att någon av sektens grönsaker får för sig att på egen hand ingripa till försvar för fosterlandet.

Det är nog bara en tidsfråga innan vi har en breivikepigon i Sverige.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-23 13:23:31 följande:
    Jag tvivlar inte för ett ögonblick att du verkligen tror att Isis kommer att stå vid Stora Bält snart - och att vi då inte ens kan internera muslimerna som USA gjorde med japaner under andra världskriget - eller japsarna som du skrev.

Men min uppfattning är att det finns gradskillnader även i helvetet - och att delar av SD-sekten helt tycks ha tappat kontakten med verkligheten.

Min bedömning är att sekten så till den milda grad har isolerat sig från omvärlden att vissa anhängare verkligen tror att Isis är ett reellt hot mot Sverige, alltså att man egentligen fallit i någon slags mental koma där man inte längre förstår att det egentliga syftet med att utmåla Isis som ett hot är att demonisera alla muslimer.

Visst. Det är möjligt att Sverige kommer att drabbas av ett islamistiskt terrordåd - men min gissning är att risken är större att någon av sektens grönsaker får för sig att på egen hand ingripa till försvar för fosterlandet.

Det är nog bara en tidsfråga innan vi har en breivikepigon i Sverige.
    Det DU inte fattar, är att ISIS drar till sig fler och fler muslimer hela tiden. Inte bara unga män, utan även unga kvinnor som åker dit för att hjälpa sina krigare med mat, sjukvård och annat. Det sker en islamistisk samling nu, som sprider sig över hela den muslimska världen.

Just det där att det är somalier som vuxit upp i Sverige och andra europeiska länder, som anslutit sig till araberna i Mellanöstern, trots den fientlighet som alltid funnits mellan araber och svarta (mycket värre än mellan vita och svarta någonsin), finner jag mest oroande. Det sker en förbrödning där tron går över alla andra gamla konflikter... Alla är beredda att följa fanan med halvmånen... Det är som de kristnas korståg på medeltiden, som också samlade män av alla tänkbara nationaliteter - bara de var kristna... 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?