• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:00:23 följande:

Exakt. Att dessa --> flyktingkramare <-- aldrig kan fatta, att de gräver vår grav...

Haha, det sämsta jag sett och läst - det heter människokramare. Var glad att vi finns, för vi hade hjälpt dig också vid kris - oavsett trams roller och omständigheter. Om katastrof så kanske någon av samma personlighet tar emot dig och dina barn i Frankrike eller whatever.. Hade du behövt fly till mellanöstern, av någon skum anledning, så hade du blivit mottagen utav någon som tänker som mig..

Du själv hade lämnat dig själv vind för våg och fått hoppas på att du överhuvudtaget skulle få hjälp, någonstans alls.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-23 10:00:23 följande:

Exakt. Att dessa --> flyktingkramare <-- aldrig kan fatta, att de gräver vår grav...

Haha, det sämsta jag sett och läst - det heter människokramare. Var glad att vi finns, för vi hade hjälpt dig också vid kris - oavsett trams som "kulturer" och andra fjantiga omständigheter. Om katastrof så kanske någon av samma personlighet tar emot dig och dina barn i Frankrike eller whatever.. Hade du behövt fly till mellanöstern, av någon skum anledning, så hade du blivit mottagen utav någon som tänker som mig..

Du själv hade lämnat dig och dina barn vind för våg och fått hoppas på att överhuvudtaget få hjälp, någonstans alls, i världen.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-23 18:16:48 följande:
    Det är skillnad på Södertälje och Pajala. Sverige är ett av världens mest glesbefolkade länder. Att då slentrianmässigt säga att det är så tyst och härligt på landet och tro att alla i världen vill sitta på ett fallet träd och äta blåbär är lite naivt. För många har uppväxten lärt dem att vildmarken är livsfarlig.
    ...fast om man får välja mellan det fallna trädet och kriget i hemlandet, så tror jag att valet är lätt. I annat fall var det nog inte så farligt med det där kriget... Obestämd
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-23 18:28:29 följande:

...fast om man får välja mellan det fallna trädet och kriget i hemlandet, så tror jag att valet är lätt. I annat fall var det nog inte så farligt med det där kriget... 

Om du är uppfostrad att vara rädd för vildmarken och sedan, i traumatiserat tillstånd, placeras på en mörk, kall plats där träd, bär, insekter och andra djur är för dig helt okända. Var ska du då finna trygghet?
  • Rataxes
    Kunigunda skrev 2014-08-23 18:32:26 följande:
    Om du är uppfostrad att vara rädd för vildmarken och sedan, i traumatiserat tillstånd, placeras på en mörk, kall plats där träd, bär, insekter och andra djur är för dig helt okända. Var ska du då finna trygghet?
    Tror du på allvar att en nyanländ är så urbota korkad att hen inte förstår skillnaden på vildmark i hemlandet och i svensk glesbygd? Är de mindre vetande som inte kan ta till sig vad övriga boende kan berätta om svensk natur?

Herregud, vad tror du om människor egentligen, snacka om fördomsfull...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Kunigunda
    Rataxes skrev 2014-08-23 18:43:09 följande:

Tror du på allvar att en nyanländ är så urbota korkad att hen inte förstår skillnaden på vildmark i hemlandet och i svensk glesbygd? Är de mindre vetande som inte kan ta till sig vad övriga boende kan berätta om svensk natur?

Herregud, vad tror du om människor egentligen, snacka om fördomsfull...

Jag har jobbat med nyanlända i Södertälje och Botkyrka som tyckte att skogsutflykter i Södermanlands skogar var skrämmande. Många kan dessutom inte simma. En mäktig, tät norrländsk granskog med tillhörande flora och fauna har jag sett skrämma slag på sörlänningar.
  • Kunigunda
    Rataxes skrev 2014-08-23 18:43:09 följande:

Är de mindre vetande som inte kan ta till sig vad övriga boende kan berätta?

Hur ska en nyanländ syrier eller somalier ta del av lokalbefolkningens klokskap? Varken somali eller arabiska är vanliga andraspråk i Norrland. Om de nu på allvar ska fördelas till städer med få invandrare så talar vi väl Karesuando, Nikkaluokta, Vilhelmina, Arvidsjaur, Kukkola etc.
  • Digestive
    Kunigunda skrev 2014-08-23 18:55:43 följande:

Jag har jobbat med nyanlända i Södertälje och Botkyrka som tyckte att skogsutflykter i Södermanlands skogar var skrämmande. Många kan dessutom inte simma. En mäktig, tät norrländsk granskog med tillhörande flora och fauna har jag sett skrämma slag på sörlänningar.

Tycker vederbörande borde stanna några dagar i djungel och på savann, hehe..
  • Kunigunda

Nej. Det förstår ju alla, var man än fötts, att svenska ormar, älgar, renar, svampiga myrar, svarta moln av myggor och kompakt mörker är ofarligt. Särskilt om man vuxit upp med bilden av att det lurar faror i vildmarken.

Ni skulle t.ex. inte alls oroas av att bo i en by vid kanten av Sydamerikansk regnskog utan guidning och utan språkkunskaper. Ni skulle inte alls känna er tryggare i en etablerad stad med tillgång till mat ni känner igen och landsmän. Er skulle man bara kunna lyfta upp med rötterna och släppa ner på valfri plats.

Men muslimer är ni rädda för?!

• Kunigunda
    JTA skrev 2014-08-23 20:42:47 följande:

Flyr med kulorna vinande runt huvudet och blir sedan "rädd" av granar - haha asgarv!

Nej då. Han var en skåning på semester.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?