• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-21 13:24:09 följande:
    Svårt att identifiera? Nej
    Jaså du inte har svårt att identifiera. Då återstår bara för mig att säga dig att jag inte kan ta någon seriöst som pratar med Sufferings alla nick vetandes.
  • Digestive
    JTA skrev 2014-08-22 23:46:19 följande:

Hade det rasslat in 100 000 hinduer per år så hade vi haft liknande diskussioner om hinduism. Änkebränning, någon?

Ja, det finns idioter till allt i en grupp som indierna. Du talar om indier och muslimer - omkring hälften av alla människor som överhuvudtaget existerar.

Sådan här cynism och misantropi gör att vi förlorar de bra, alltså för mänskligheten. Vilka människor gillar du med stor sannolik minst ur random befolkning - de som terroriserar eller de som flytt terrorn?

Du tänker inte så ofta på vad som borde ta till varas på vid krig va? De bra människorna.. är nog ett tio-i-topp val för de flesta, som ställt sig frågan.

Stora nävar jord får med sig lite skit - och ena halvan utav mänskligheten är inte perfekt, precis som den andra.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-08-23 01:05:06 följande:
    Jaså du inte har svårt att identifiera. Då återstår bara för mig att säga dig att jag inte kan ta någon seriöst som pratar med Sufferings alla nick vetandes.
    Jag ser det ungefär så här - ett forum som familjeliv är ganska överskådligt, vissa nick är desamma år efter år och vissa åsikter och särpräglade uttryckssätt återkommer med ständigt nya nick allteftersom de gamla blockas från FL.

Den åsiktsfabrik vi kallar Suffering  är inte svår att känna igen, särskilt inte när fabriken producerat en kvinna, produkt av folkhemmet, egentligen socialdemokrat och med svenska värderingar - som börjar tveka och i en trådstart ger uttryck för sina tvivel och varför hon nu ser SD som ett möjligt alternativ. Ofta är ju fabriken i gasen redan efter ett par inlägg och invektiven om vänsterextremister, pk-etablissemang och vilka som förtjänar att våldtas brukar hagla.

Jag brukar tänka som så - att kan man inte ens skapa sig en rimlighetsuppfattning och överblick avseende ett enkelt samhällsforum - alltså att känna igen de ändå relativt få åsiktsfabrikerna - hur ska man då kunna förstå ett komplext samhälle.

Sen finns det en annan aspekt. Det lär väl inte finnas någon som på frågan vad man är stolt över i sitt liv skulle ta upp att man skriver inlägg på nätet. Inte desto mindre tror jag att det finns fler än jag som tänker att det här är min signatur, det är med den jag ger uttryck för mina åsikter, den som är jag på nätet.

Jag tror faktiskt att man kan skapa någon slags relation till sin egen signatur - åtminstone har jag gjort det. Jag brukar bara se med nöje och löje på de personangrepp jag utsätts för - men de gånger min signatur blivit "kapad" har jag blivit förbannad.

Moral kan för övrigt vara viktigt på nätet också. Klart att jag skulle kunna skapa ett helt gäng med konton för att ge understöd till mina åsikter - ge mig själv understöd i trådar jag skapat - men herregud, vilken ynklig figur jag skulle vara då. På nätet och här i verkligheten - med katten bredvid som försöker hindra mig från att skriva på tangentbordet för att i stället klia henne under hakan.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Aqt
    nihka skrev 2014-08-23 00:36:43 följande:

Så är det och det är för att sekten verkar ha svårt att skilja på invandring och flyktingmottagning.

Ja den rödgrönblå sekten "sjuklövern" har beviljat både nästintill obegränsad arbetskraftsinvandring och flyktingmottagning de senaste årtiondena. Och nu undrar man varför det är konkurrens om jobben, och varför välfärden haltar. Problemet kommer att fortsätta. Arbetskraftsinvandringen och asylmottagningen är vidöppen, och de kommande åren kommer hundratusentals invandrare hit. Då blir det som det blir!!
  • FDFMGA
    JTA skrev 2014-08-22 23:59:45 följande:
     Det är på intet sätt en anledning till att lassa in massor av invandrare som till sin helhet innebär en belastning på samhället - kulturellt, ekonomiskt, socialt. Kulturer utvecklas även utan massinvandring.
    Jag gissar att det är rätt få som anser att det är ett svenskt självändamål att ta emot så många flyktingar från Syrien och Irak som vi gör för närvarande.

Hursomhelst. Jag anser inte att man kan stänga gränserna för flyktingar med motiveringen att det är ert eget fel att ni riskerar att mördas. Att ni kommer från underlägsna kulturer och att ni inte är välkomna till den humanistiska stormakten Sverige.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Aqt skrev 2014-08-23 08:09:57 följande:
    Ja den rödgrönblå sekten "sjuklövern" har beviljat både nästintill obegränsad arbetskraftsinvandring och flyktingmottagning de senaste årtiondena. Och nu undrar man varför det är konkurrens om jobben, och varför välfärden haltar. Problemet kommer att fortsätta. Arbetskraftsinvandringen och asylmottagningen är vidöppen, och de kommande åren kommer hundratusentals invandrare hit. Då blir det som det blir!!
    Ja, herregud. Har sekten kommit så långt bort i tok att den tror sig ha tagit över redan.

Sekt används för att beteckna mindre politiska ytterlighetsgrupper, något som passar rätt bra på SD-sekten.

Och oerhört bra när sektmedlemmarna börjar kalla den 95-procentiga riksdagsmajoriteten för sekt.
  • Jeaninne
    JTA skrev 2014-08-22 18:17:53 följande:
    Kalle dussin, var inte han också en sådan där makthavare som gjorde sitt allra bästa för att förstöra Sverige?

Såg till att förlora hur stor del av riket? 
    Nja, han startade faktiskt aldrig ett krig. Och Sverige var som störst under honom - Östersjön var vårt innanhav! Det var vid Poltava, där kungen låg i feber med ett infekterat benbrott, som allt började gå snett. Hans generaler tog katastrofala beslut, och gav upp och gav stora delar av trupperna i fångenskap till ryssen, trots att de antagligen kunnat vinna...
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Flash Gordon skrev 2014-08-22 18:32:37 följande:
    Inte jag heller.

Men så är det inte heller jag som anser att det är fel att (ibland) göra vissa bedömningar av folk utifrån etnicitet och kultur.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-22 17:55:28 följande:
    Ja, jag finner inget anmärkningsvärt med att en svensk med kurdiskt ursprung är mer engagerad i det faktum att "Kurdistan" är angripet av Isis än vad jag är.
    Dåså. Då kanske du förstår oron över vilken sida "våra" muslimer kommer att vara på, den dag då IS står vid Stora Bält... De befinner sig redan här inne och kan verka inifrån. Vi har inte ens möjlighet att sätta dem (de flesta av dem) i interneringsläger, som USA gjorde med japsarna när USA låg i krig med Japan under andra världskriget. Eftersom vi varit dumma nog att dela ut medborgarskap med samma urskiljning som man delar ut reklampamfletter... Död

Det här har jag varnat för i många år.
  • Speakers Corner
    Bejje skrev 2014-08-23 00:48:06 följande:
    Samma skyldigheter och rättigheter ska självklart gälla alla invandrare som svenskar oavsett etnicitet.
    Fast det är ju exakt vad du själv pläderar för.
    Olika villkor för olika människor i vårt land,
    Invandrare ska tvingas bosätta sig där vi svenskar bestämmer sålänge dom går på bidrag, vilket i och för sig jag håller med dig om.
    Medan svenskar som går på bidrag själva ska få välja vart dom vill bo.

Du gör skillnad på människor baserat på etnicitet.
    Så hur kan du i nästa inlägg skriva att det ska vara lika för alla, hör du inte själv hur motsägelsefull du är?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?