• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-12-02 08:55:09 följande:
    Nu handlade det ju förstås inte om Robert Aschbergs farfar utan om Robert.

Testa att söka på Wikipedia på Robert Aschberg så kommer du inte att få några referenser till att Robert Aschberg är jude.

Alltså vad mig anbelangar är Robert Aschberg etnisk svensk och behovet att klassa honom som jude visar med all önskvärd tydlighet att åtminstone vissa sverigedemokrater har en fast förankring i partiets nazistiska ursprung. Tydligen väger en farfars tillhörighet så tungt när kloakdjuren ska avgöra om någon är jude eller inte att det helt slår ut allt annat.

Själv har jag italienskt påbrå två generationer tillbaka. Tja, jag betraktar mg som etnisk svensk hursomhelst och bryr mig inte särskilt om det skulle dyka upp något kloakdjur som påstod att jag är italienare.
    Om farfadern var jude så är Robert Aschberg åtminstone kvartsjude. Var hans farmor också jude (vilket är troligt, inte många judar gifte sig med annat än andra judar i den generationen) så är han halvjude. Är (var?) hans mamma också jude så är han heljude. 

Ovanstående gäller för ETNICITETEN jude. Begreppet "jude" kan dock även referera till en person som bekänner sig till judendomen. I de allra flesta fallen sammanfaller etniciteten med religionen, men självklart finns det även personer av andra folkslag som konverterat till judendomen - t.ex. i samband med äktenskap med en jude. Likaså finns det förstås etniska judar som inte är troende - även om det i min erfarenhet brukar ta många generationer i ett nytt land innan de slutar att följa de traditioner som hör till judendomen. I undantagsfall kan även en etnisk jude konvertera till t.ex. kristendomen, men detta är MYCKET sällsynt. De brukar vilja hålla sig fast vid sin särart.
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-12-02 08:55:09 följande:
     tungt när kloakdjuren ska avgöra om någon är jude eller inte att det helt slår ut allt annat.

Själv har jag italienskt påbrå två generationer tillbaka. Tja, jag betraktar mg som etnisk svensk hursomhelst och bryr mig inte särskilt om det skulle dyka upp något kloakdjur som påstod att jag är italienare.
    Jo, men skillnaden mellan en italienare och en svensk är ju inte lika stor som mellan en jude och en kristen. Även om italienarna är katoliker så delar de kristendomen med oss svenskar, och i och med det så delar de också mycket av våra värderingar. Vidare är italienarna européer precis som vi, medan judarna är ett semitiskt folk. I norra Italien bor det till och med blonda och blåögda människor. Italienare som kommer till Sverige flyter alltså in åtminstone i andra generationen.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-12-02 13:41:23 följande:
    Partitoppen inom Sd anser att om man har mörk hy och är född i Sverige så är man inte svensk. Kommentar på det?
    Då får du ge mig en källa till det. Jag måste se sammanhanget för det låter konstigt.
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-12-02 12:50:54 följande:

Det är fortfarande ingen som har förklarat varför man från SDhåll slänger sig med uttrycket "judemedia" och då menar något negativt. Eftersom Israel och judendomen i stort har en svuren fiende i islam och SD ju även de anser att just islam är det största hotet så borde man ju se "judemedia" som en allierad i kampen mot islam. 

"Min fiendes fiende är min vän", menar du? (arabiskt ordspråk) Eller "adversity makes strange bedfellows"?
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-12-02 09:00:08 följande:
    Och självklart är alltså Sverige också pro-Israeliskt eftersom "judemedia" styr - ellerSkrattande

Det är egentligen alldeles sagolikt att se vad som lockats fram av SD-sekten; en judisk agenda inom svenska medier.

Det är ju så fullständigt befängt att det bara kan komma från kloakerna; en judisk agenda i syfte att...

Så sjukt och så typiskt SD
    Inte allmänt inom svenska media, utan det är familjen Bonniers som är judar. Men de sysslar ju mera med böcker och lättare veckopress/blanka magasin, än med nyhetsförmedling. Vilket vi får vara tacksamma för... Det verkar inte som om judarna styr dagstidningarna i Sverige - det har jag inte sett några belägg för (utom enskilda ledarskribenter som försöker, såklart).
  • Anghammarad
    Centurione skrev 2014-12-02 16:30:42 följande:
    "Min fiendes fiende är min vän", menar du? (arabiskt ordspråk) Eller "adversity makes strange bedfellows"?
    Så du menar att Israel och judendom är SDs fiende? Hur rimmar det med SDs egna uttalanden om att man är Israelvänliga?
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-12-02 16:35:33 följande:
    Så du menar att Israel och judendom är SDs fiende? Hur rimmar det med SDs egna uttalanden om att man är Israelvänliga?
    Nej, jag skojade bara lite. Vill inte gräva mera i detta här.

Vill man hitta fiender till judarna, så bör man i stället spana in de myndighetspersoner (och politikerna som ligger bakom) som gav uppehållstillstånd till de muslimer, som nu trakasserar judarna i Malmö så att dessa lever i en skräck som inte skådats sedan kristallnatten... Tomte
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-12-02 16:35:33 följande:
    Fast nu ser jag att du inte alls förstod det arabiska ordspråket. Läs på om "dubbel negation" är du snäll.
  • Anghammarad
    Centurione skrev 2014-12-02 16:45:43 följande:
    Fast nu ser jag att du inte alls förstod det arabiska ordspråket. Läs på om "dubbel negation" är du snäll.
    Så då menar du att Israel och judendomen är din vän men du är samtidigt moståndare till svensk media som du påstår är judekontrollerad?
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-12-02 17:12:15 följande:
    Så då menar du att Israel och judendomen är din vän men du är samtidigt moståndare till svensk media som du påstår är judekontrollerad?
    Jag är inte lika med det Sverigedemokratiska partiet. Jag är emot VISSA saker, och partiets ställningstagande för Israel i Palestinakonflikten är en av de värsta. (Dock är jag helt enig med partiet om att jag inte vill ha några fler palestinska flyktingar HIT. DET är en annan sak, för vi har inte råd med fler flyktingar här i Sverige. Jag vill att palestinierna ska få sina rättigheter DÄR, där de hör hemma.)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?