• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-12-02 23:53:37 följande:

Nu har inte alla partier MP-skräck så som SD har och SD har inte kört ut MP ur regeringen. Lövfén har tydligt deklarerat att S har bildat regering med MP och att det är den regeringen som gäller.

Opinionen vill inte ha ett samarbete med SD.

SvD är en oberoende moderat tidning så vad de har att säga på sin ledarsida om en socialdemokratisk regering är knappast allmängiltigt.

Skulle vilja se Sd bjuda in v och mp till överläggningar och sen anpassa sin politik till dem. Lär ju aldrig hända. Vilka ledarsidor ylar då om bristande demokrati?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-12-03 06:57:30 följande:
    Skulle vilja se Sd bjuda in v och mp till överläggningar och sen anpassa sin politik till dem. Lär ju aldrig hända. Vilka ledarsidor ylar då om bristande demokrati?
    Nej nej, du har ju missat poängen - demokrati är när alla bugar och anpassar sig efter SD-minoriteten. Att kräva att SD ska ta samma hänsyn till andra som de själva kräver är "demokratur". Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • MsFry
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-03 08:15:33 följande:

Nej nej, du har ju missat poängen - demokrati är när alla bugar och anpassar sig efter SD-minoriteten. Att kräva att SD ska ta samma hänsyn till andra som de själva kräver är "demokratur".

Ja det där är intressant, SD som gärna ylar om assimilering, kräver att 87 % (förtydligande för den som är osäker på matten: alltså majoriteten) ska anpassa sig till 13 % (den minoritet som röstade på sd).

Vilket jävla skämt!

Politiken är inte en förskola där "alla faktiskt ska få vara med och leka" vilket många av minoriteten 13 % hävdar.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-03 08:15:33 följande:

Nej nej, du har ju missat poängen - demokrati är när alla bugar och anpassar sig efter SD-minoriteten. Att kräva att SD ska ta samma hänsyn till andra som de själva kräver är "demokratur".

Just fan, glömde ju det :) Måste vara det där om att svära trohet till nationen (läs överherrarna inom sekten Sd) som blixtrar in..
  • sjuttiofemman

Missa inte SVT debatt när sd's sandlådementalitet ska diskuteras. Gissar att 13% av väljarna avfärdar det som "PK" och fortsätter kräva lydnad av resterande 87% av väljarna.

Centurione mfl, se till att tvätta offerkoftorna för er högtid är på gång! :)

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 23:50:53 följande:
    Nej, jag sa att han är med i ett tidigare nazistiskt parti. Vilket säger en del om hans och hans brors mentala hälsa och/eller intelligens, faktiskt...
    Skulle det säga nåt om Löfvéns mentala hälsa då, att han är är med i ett parti som tills inte för så länge sen förespråkade tvångssterilisering och rashygienisk politik?
  • Philipsson

Eftersom Alliansen inte tycks vilja gå Löfvén till mötes väntar nu sannolikt extra val, till våren. Sd har ju sagt att man kommer att fälla även en alliansbudget om inte denna tar hänsyn till Sd, så en alliansregering är hellr inte trolig.

Nå, hur många procent får Sd vid ett nyval? Ska vi ha en gissningslek? :)

Jag drar till med 17%

• Rataxes

Svinhugg går igen, eller hur Magdalena?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-12-03 12:35:31 följande:

Svinhugg går igen, eller hur Magdalena?
    Mm, och skulle man fortsätta på den vägen så förklarar Löfven att regeringen inte har fått mandat för sin ekonomiska politik och att man därför avgår till förman för de partier som röstat på alliansens budgetförslag.

Vilket skulle innebära att alliansen helt plötsligt sitter med "svarte petter" som skulle kräva inflytande över invandringspolitiken.

Jag gissar att det hela slutar med att ett antal ansvarstagande partier till slut kommer överens i en uppgörelse som för alltid håller SD borta från allt politiskt inflytande i riksdagen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk SD?