• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-03 11:48:05 följande:

Eftersom Alliansen inte tycks vilja gå Löfvén till mötes väntar nu sannolikt extra val, till våren. Sd har ju sagt att man kommer att fälla även en alliansbudget om inte denna tar hänsyn till Sd, så en alliansregering är hellr inte trolig.

Nå, hur många procent får Sd vid ett nyval? Ska vi ha en gissningslek? :)

Jag drar till med 17%

Det kan nog gå hur som helst då 1/3 av partiets väljare inte ville att regeringsbudgeten skulle fällas och att det därmed finns uppenbart missnöjda grupper bland väljarna, inte minst bland de äldre. Det finns ingen outtömlig källa utav väljare som enbart har ett intresse för invandringspolitiken och Sverigedemokraterna kommer att få många att lida när de tänker skapa regeringskaos på regeringskaos, för att få sin enda intressefråga bejakad.

Inga kommentarer angående ekonomifrågan alltså? Konstigt, det dansades ju just till egna påhitt rätt friskt, i flertalet inlägg. Tycker att beteendet reflekterar Sverigedemokraternas tomma ord och hedersklena poseringar rätt väl - som klippta och skurna för varandra.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-03 11:43:04 följande:
    Skulle det säga nåt om Löfvéns mentala hälsa då, att han är är med i ett parti som tills inte för så länge sen förespråkade tvångssterilisering och rashygienisk politik?
    Om han var en av de som blivit tvångssteriliserad - ja, verkligen.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-12-02 22:32:24 följande:
    Du behöver inte ta i så himla mycket i inledningen till varje svar. Jag vill bara att du skriver rakt ut att allt - pensioner, skola, social välfärd osv kan lösas genom att ta tag i invandringen. Vilket du har gjort nu.

SD:s silver bullet är invandringen. Genom att stoppa den så löses allt annat. Vänta och se, är retoriken. Alla är nog överens om att den kostar. Men hur mycket där går åsikterna isär. Om vi leker med tanken att Sverige från årsskiftet inte släpper in en enda ny flykting, asylsökande eller invandrare i landet. Hur mycket sparar vi då? Inga luftsiffror utan konkret fakta. För den måste finnas då den ligger till grund till dagens beslut.
    Det kan ju ingen människa räkna ut, eftersom det beror på hur många flyktingar vi annars skulle ha tagit emot, hur många barn de skulle ha skaffat sig här, om de skulle ha börjat arbeta någon gång eller inte, hur mycket de skulle ha belastat socialvården, rättsväsendet, ordningsmakten, kriminalvården o.s.v.. Det vill säga det går inte att svara på - det räcker att konstatera att vi skulle spara en astronomisk summa. Samt att vi skulle vinna ABSOLUT INTET på att släppa in någon mer här.
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 23:04:48 följande:
    Hur är vi hycklare genom att avslöja nazistisk agenda och ideologi?

Det vi vet är att över 800 000 personer nu rasar mot SDs lögner och förräderi. Och de är bara början, SD lär göra många fler besvikna nu när de visar att de faktiskt skiter högaktligen i vanligt folk.
    Vi får väl se vid nyvalet. Jag ska ÄTA UPP MIN HATT om Sd får mindre denna gång.
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 23:22:57 följande:
    Mjaha? Och om han är kvartsjude, so what? Är han automagiskt då med i en Den Stora Judekonspirationen, eller vad försöker du säga?
    Nej, jag har inte följt er debatt här, utan ville bara rätta bokstavskombinationens påstående att Aschberg inte är en judisk släkt.
  • sjuttiofemman

Helt sjukt att Sd driver fram detta! Nu MÅSTE media sluta behandla Sd med silkesvantar! Ett parti som drivs av så mycket hat har inte i Sveriges riksdag att göra.

För ett parti som säger att man behöver mer pengar till vård och omsorg men ändå röstar för enorma skattesänkningar kan det ändå inte vara så viktigt.

För ett parti som säger att de äldre måste få det bättre men samtidigt röstar ner just det förslaget kan det ändå inte vara så viktigt.

För ett parti som säger sig måna om arbetarna men ändå röstar emot höjd a-kassa så kan det ändå inte vara så viktigt.

Istället motionerar Sd om särlagstiftning för invandrare (dvs alla som ser "utländska" ut, även om de är födda i Sverige) som går ut på trohet till kungen och nationen. Och eftersom nationen är liktydigt med de som bor i landet så ska alltså "invandrare" svära trohet mot svenskarna. I förlängningen blir detta en sorts apartheid i ordets rätta bemärkelse.

Och ÄNDÅ blir Sd djupt kränkta av att bli kallade rasister??

Lägg sedan till den oerhört stora mängd rasistiska utspel från partiet inklusive partitoppen så råder det inget tvivel! Sd är rasister.

Vem fan vill rösta på rasister? De som hoppas på det tusenåriga riket version 2.0?

• Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 23:27:23 följande:
    Klassiskt struntprat. Var fan var du när alliansen offrade - med SDs stöd! - offrade pensionärerna för skattesänkningar? Solklart tjuskit, SD - och troligen också du - skiter högaktligen i de gamla. Kan du inte bara stå för att du inte gillar invandrare?
    Men igen då. Det där med "pensionärsskatten" är förvanskande vänsterretorik. Pensionärerna skulle inte ha haft lägre skatt om de rödgröna hade regerat de senaste åtta åren. De skulle ha haft EXAKT SAMMA skatt. De borgerliga sänkte skatten för den arbetande befolkningen - de höjde den inte för de övriga. Stor skillnad. 

Sedan tycker jag också personligen att den ursprungliga idén med jobbskatteavdrag var bra - för den sänder signalen att det lönar sig att arbeta. Dock tycker jag att det gick för långt - vi BEHÖVER ju mer skattepengar. Det hade räckt med ett mindre avdrag. Kanske borde man också ha gjort undantag för ålderspensionärer - de som fyllt 65 - så att de hade fått samma avdrag. Men inte förtidspensionärerna, för då faller ju signalen att man ska tjäna på att arbeta fram till pensionen.
  • Digestive
    Centurione skrev 2014-12-03 17:56:36 följande:

Du fattar inte. Med en rödgrön budget skulle så mycket pengar gå till fortsatt - eller rentav ökad - invandring, att det inte skulle vara möjligt att ge pensionärerna något mer ändå. Det spelar ju ingen roll vad någon har LOVAT - är plånboken tom så ÄR den.

Skitsnack. Det fanns redan en budget som iallafall bejakade de allra fattigaste pensionärerna via skattesänkningar och som satsade stort på den offentliga omsorgen som berör samma grupp. Den röstade dock Sverigedemokraterna ner, till förmån för en budget som inte ger pensionärerna någonting överhuvudtaget och som utgörs av partier med en exakt likadana invandringsöverenskommelser som regeringen har (= 0 poäng utifrån resonemanget som har citerats ovan, snarare tvärt om då invandringen även kan tänkas höjas om Alliansens budget råder). Hur NÄSTA regeringsbudget skulle se ut har knappast med något av idag att göra.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-12-03 18:01:14 följande:
    Det kan nog gå hur som helst då 1/3 av partiets väljare inte ville att regeringsbudgeten skulle fällas och att det därmed finns uppenbart missnöjda grupper bland väljarna, inte minst bland de äldre. Det finns ingen outtömlig källa utav väljare som enbart har ett intresse för invandringspolitiken och Sverigedemokraterna kommer att få många att lida när de tänker skapa regeringskaos på regeringskaos, för att få sin enda intressefråga bejakad.

Inga kommentarer angående ekonomifrågan alltså? Konstigt, det dansades ju just till egna påhitt rätt friskt, i flertalet inlägg. Tycker att beteendet reflekterar Sverigedemokraternas tomma ord och hedersklena poseringar rätt väl - som klippta och skurna för varandra.
    Jag tror att ett nyval faktiskt kan komma att kosta SD dyrt. De har förrått de äldre, trots att de snyftat så om hur mycket de värnar om pensionärerna inför valet. Det kommer kosta dem många röster. Att de sänkt en budget som skulle vara många svenskar till hjälp kommer inte heller gagna dem. Om SD tror att de kommer vinna på nyval så tror jag att de räknat fel. De spelade sitt trumfkort alldeles för tidigt i spelet, och kommer förlora på det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 23:36:27 följande:
    Hur är jobbskatteavdraget kortsiktigt? Finns det ett bäst före-datum på skattesänkningarna, menar du? För det finns de inte. Det är stora förluster som staten gjort i inkomster där. Men eftersom det gynnat de välbärgade så hurrade SD åt det.

Och jo, det är visst möjligt - genom att höja skatterna igen. Men det är förstås inte ett alternativ för SD-arna, nej, då får pensiserna hellre leva i fyllda blöjor och dö i sepsis, eller hur?
    Skatterna kan när som helst höjas igen. De är ett mycket flexibelt styrmedel.

Jag menade att det var kortsiktigt jämfört med att ta emot flyktingar. För när en flykting väl fått PUT, så kan man inte skicka ut honom igen. Utan vi blir tvungna att försörja honom - och den kvinna han har rätt att hämta åt sig från hemlandet som "anhöriginvandrare", och deras 6-8-10 barn - hela deras liv! Samt alla 6-8-10 barn som vart och ett av barnen skaffar sig, och deras barn i sin tur... Det är ett åtagande som aldrig går att göra ogjort och som aldrig tar slut, och som kommer att leda oss över avgrundens rand...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?