• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 23:23:35 följande:
    Kent Ekeroth, en av de största inom SD, är också av judisk börd. Lustigt det där va...
    Fast sa du inte att han är nazist!?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-02 23:47:25 följande:
    Fast sa du inte att han är nazist!?
    Nej, jag sa att han är med i ett tidigare nazistiskt parti. Vilket säger en del om hans och hans brors mentala hälsa och/eller intelligens, faktiskt...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • de Robespierre
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 23:44:43 följande:
    Kostnaden är skit samma. Till och med om invandringen skulle ge Sverige hundra miljarder om året skulle de vilja stoppa den. För det har inte, och har aldrig, varit en fråga om pengar. De vill ha ett helvitt Sverige. Allt annat är skitsnack och dimridåer.
    Vill se hur deras uträkning ser ut. Mest av nyfikenhet.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-02 22:36:15 följande:
    Javisst, självklart. Men Alliansen kommer aldrig samarbeta med S så länge Mp är i regeringen.

Sd har alltså kört ut Mp ur regeringen. Alldeles utmärkt.

Och sen, på längre sikt, så stärker det ju bara Sd att S och Alliansen samarbetar. Sd är då det enda oppositionspartiet.

Så här skriver SvD:

"Även en nykter översyn av migrationspolitiken vore nödvändig. Den uppkomna situationen är ju till stor del en reaktion på svensk invandringspolitik, och ska framtida regeringar slippa krisa vid varje budgetproposition krävs reformer på detta område [min fetstil]. Utvidgat försörjningskrav vid anhöriginvandring, minskning av uppenbart ogrundade asylansökningar och återinförande av tillfälliga uppehållstillstånd är några av de konstruktiva idéer som finns."

blog.svd.se/ledarbloggen/2014/12/02/begripligt-beslut-av-sverigedemokraterna/

SvD gör rätt tolkning av situationen, av opinionen. Anpassar sig nuvarande/blivande regering inte till Sd, och genomför reformer på invandringspolitikens område, kommer partiet att växa och växa och växa...
    Nu har inte alla partier MP-skräck så som SD har och SD har inte kört ut MP ur regeringen. Lövfén har tydligt deklarerat att S har bildat regering med MP och att det är den regeringen som gäller.

Opinionen vill inte ha ett samarbete med SD.

SvD är en oberoende moderat tidning så vad de har att säga på sin ledarsida om en socialdemokratisk regering är knappast allmängiltigt.
  • ITpappan

För att de är jönsar som just nu sänker Sveriges ekonomi , kronan och OMX Sthlm.

"It's the economy, stupid".

• nihka
    Philipsson skrev 2014-12-02 22:40:15 följande:
    Nej då, etablissemanget (inklusive etablissemangswannabees här på FL, i denna tråd) har ju alltid drivit tesen att all invandring innebär ekonomisk vinst.

Försök inte att skriva om historien nu.
    Nope. Det kostar att ta emot flyktingar. Flyktingmottagning är en humanitär insats. Just nu kommer det mer utbildat folk, men det är ju inte därför vi tar emot dem utan för att de flyr från krig.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-02 22:48:34 följande:

Inte bara "gratis", utan dessutom att den skulle vara vinstgivande. Digestive har hävdat i detta tråd vid ett antal tillfällen. Fråga honom eller henne du!

Har skrivit att den 1.) stimulerar företagen via den inhemska marknaden och 2.) alldeles särskilt för ett land som, utan invandring, har en befolkning som går back i antal samt att 3.) den inhemska marknaden bär upp hela 50% av Sveriges BNP idag och utgör därmed ett känsligt och ekonomiskt bärande område för Sverige.

Har i korta ordalag, som till och med borde kunna fastna i minnet därborta i någon dag eller två, beskrivit invandringen som en subventionerad efterfråga åt företagen.

Huruvida det kan definieras som "vinst" beror uteslutande på sammanhang och perspektiv. För företagen? Självfallet. För finansvärlden? Ja. För kommunerna? Tveksamt. För knegarna Kreti och Pleti? Nja.

Svårt att hålla sig till sanningen, bortkommen i ämnet eller bara velig? Aja, ät mer fisk.. kan inte se hur det skulle gå fel i något av fallen.

Tänker inte se över grammatiken eller stavningen i inlägget - så att den tilltalade kanske får nöjet att skjuta tillbaka med ärtpistolen lite! -piff- -piff-
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-02 23:14:22 följande:

Det är ju rena självklarheter, som man inte ska behöva citera. Ibland undrar jag om det inte är jobbigt att medvetet göra sig både döv och blind:

www.dn.se/nyheter/sverige/tjanar-over-en-halv-miljard-pa-invandringen/

Ah, bortkommen i ämnet med andra ord.

Produktionsvärden, hmm, kan det ha med företag eller med väder att göra? Hmm..

Konsumtionsvärden, hmm, kan det ha med företag eller med väder att göra? Hmm..

Hyresintäkten, hmm, kan det ha med företag eller med väder att göra? Hmm..

Rådet står fast, ät fisk. Prova även på Sim City - för den smått intresserade som inte vågar dyka för djupt utan söt grafik.
  • Digestive
    de Robespierre skrev 2014-12-02 23:32:44 följande:

Ursäkta men du hänvisar till Digestive. Men nämner även etablissemanget. Det du vill visa är att invandringen bara kostar och inte genererar något. Enligt dig så menar du att Digestive säger att det är "gratis". Digestive lämnar jag att svara för sig själv.

Länken du postade, är det ett exempel på etablissemanget du nämner?

Fick lov att ryka in. Se ovan.
  • Digestive
    ITpappan skrev 2014-12-02 23:54:23 följande:

För att de är jönsar som just nu sänker Sveriges ekonomi , kronan och OMX Sthlm.

"It's the economy, stupid".

Ah, höhö.. Sverige har allt råd med några tiotals miljarder hit och dit, om inte mer - det raljerar ju Oscar Sjöstedt om här om inte annat;

Man får hoppas att Alliansens finansmotor ordnar upp det här om det faktiskt krisar sig. Deras politik passar bra in i tiden, rent ekonomiskt då. Rent socialt kan det dock uppstå riktigt dystra tider efter voteringen senare idag.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?