• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Helhet skrev 2014-12-02 00:15:58 följande:
    Mm ditt hem-land är ju grymt antirasistiskt ?
    Nej, det är det inte. Tyker du att det är en bra sak eller?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA
    de Robespierre skrev 2014-12-02 21:51:25 följande:
    Mattias Karlssons retorik i riksdagen hade övrigt att önska. Det var en 15 minuter lång monolog där ord som extrem invandringspolitik upprepades gång på gång. Inget om skola, pensionärer, företag, skatter osv. Det handlarde bara om en sak - extrem invandringspolitik.

Det märkliga är att SD nu ställer bakom en budget som har en migrationspolitik som, sett till kostnaderna, är identisk med den rödgröna regeringens. Och som beskriver en värld som helt skiljer sig från den verklighet som SD presenterar.  I Alliansen motion kunde man läsa:

"Alliansen ser det svenska flyktingmottagandet som en moralisk skyldighet, men också som en investering i framtiden."

Det lär ju knappast vara den ordalydelsen som fick SD att välja att fälla Regeringens budget. Snarare pekar allt på att man hoppas på ett kaos och nyval där man förväntar sig få ännu fler röster. Och med det sagt så blir det ännu tydligare att man väljer att offra tidigare vallöften och svika väljare för chansen att få mer makt.
    Ur mitt perspektiv var det här det bästa som kunde hända, men då anser jag att blockpolitiken har inneburit att partipolitiken har stelnat i föreställningar om hur det andra blocket är och att deras politik skadar Sverige.

Det förvånar mig iofs att SD flyttar fram positionerna så mycket att de i praktiken förklarar att de kommer att fälla varje regering som inte tar hänsyn till SD:s syn på invandring - inget av blocken kommer att börja samarbeta med SD vilket måste leda till att blockpolitiken tillfälligt eller permanent avskaffas för att hindra ett parti som bara har ett svar på alla politiska frågor från att få inflytande.

För övrigt var det Mattias Karlsson som utformade SD:s besynnerliga pamflett som gick ut på att svenska medborgare borde rangordnas efter hur lojal man är med partiets syn på svenskhet och svensk kultur.

SD:s framgångar bygger väl mycket på att Åkesson hade förmågan att få partiet att framstå som ett bland andra men med skillnaden att de ville begränsa invandringen mer än de andra partierna medan Karlsson verkar ha en mer militant nationell framtoning.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-12-02 22:51:04 följande:
    Jag har läst på och visst finns det chans att omförhandla budgeten. Frågan är bara om Alliansen kommer att tillåta det. SD har ett par saker i sin budget som inte finns med i Alliansens (och tvärtom).

* Kostnaden för invandringen, asyl mm (no brainer)
    * Mindre pengar till Försvaret än i sin egen budget
    * Pensionslöftet
    * Ingen höjd A-kassa
    Vad snackar du om? Det handlar ju inte om Sd:s budget. Den är ju inte aktuell i sammanhanget öht.

Vad det handlar om att är att Sd röstar för Alliansens budget. Denna Alliansens budget kommer ju ändå inte vara aktuell för regeringsbildaren, vilket betyder att Sd:s röstande i den här omgången, på Alliansens, är irrelevant, bortsett från att det innebär att regeringens budget INTE går igenom, och att S måste försöka bilda en ny regering, sannolikt utan Mp. Sen förhandlar S med Alliansen om ändringar i den budget som har lagts fram, för att sedan presentera den. Då går den igenom. Det blir en minoritetsregering sm stödjer sig på Alliansen. Detta gynnar på lång sikt Sd, eftersom folket känner sig överkört.
  • Dorian Ertymexx
    Svt skrev 2014-12-02 00:36:43 följande:
    Nej, jag exponerar ert hyckleri med vartenda inlägg ni postar. Sen att ni inte förstår varför 801 000 personer röstade fel, är ert dilemma.
    Hur är vi hycklare genom att avslöja nazistisk agenda och ideologi?

Det vi vet är att över 800 000 personer nu rasar mot SDs lögner och förräderi. Och de är bara början, SD lär göra många fler besvikna nu när de visar att de faktiskt skiter högaktligen i vanligt folk.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-12-02 23:03:49 följande:
    Ur mitt perspektiv var det här det bästa som kunde hända, men då anser jag att blockpolitiken har inneburit att partipolitiken har stelnat i föreställningar om hur det andra blocket är och att deras politik skadar Sverige.

Det förvånar mig iofs att SD flyttar fram positionerna så mycket att de i praktiken förklarar att de kommer att fälla varje regering som inte tar hänsyn till SD:s syn på invandring - inget av blocken kommer att börja samarbeta med SD vilket måste leda till att blockpolitiken tillfälligt eller permanent avskaffas för att hindra ett parti som bara har ett svar på alla politiska frågor från att få inflytande.

För övrigt var det Mattias Karlsson som utformade SD:s besynnerliga pamflett som gick ut på att svenska medborgare borde rangordnas efter hur lojal man är med partiets syn på svenskhet och svensk kultur.

SD:s framgångar bygger väl mycket på att Åkesson hade förmågan att få partiet att framstå som ett bland andra men med skillnaden att de ville begränsa invandringen mer än de andra partierna medan Karlsson verkar ha en mer militant nationell framtoning.
    Fast var det inte du som strax för valet var säker på att Sd inte ens skulle få 10%? :)

Du är så pinsam...

Vad det handlar om nu är att Sd har fällt S+Mp-regeringen. Perfekt.

Löfvén agerade klantigt som bildade regering med dina polare i Mp...
  • Dorian Ertymexx
    Svt skrev 2014-12-02 01:00:31 följande:
    Tja, hade det varit ett normalt forum, så hade du rykt fortare än blixten slår ner. Men i det vänsterextremas värld, så är det Värdegrunden som avgör, inte regler.
    Så du menar att FL är vänsterextremt. Ändå hänger du här och stöttar därmed "vänsterextrema siter". Märkligt agerande.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-12-02 22:54:32 följande:
    Men Digestive åsikt är väl inte att ses som en urkälla, trots att hen kanske har hämtat det från en källa? Precis som du och jag. Däremot en bekräftat källa som både du och jag brukar presentera (och andra). Du vet vad jag menar.
    Det är ju rena självklarheter, som man inte ska behöva citera. Ibland undrar jag om det inte är jobbigt att medvetet göra sig både döv och blind:

www.dn.se/nyheter/sverige/tjanar-over-en-halv-miljard-pa-invandringen/
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-12-02 23:08:49 följande:
    Fast var det inte du som strax för valet var säker på att Sd inte ens skulle få 10%? :)

Du är så pinsam...

Vad det handlar om nu är att Sd har fällt S+Mp-regeringen. Perfekt.

Löfvén agerade klantigt som bildade regering med dina polare i Mp...
    Nej då. 

Jag kan ju inte gärna utforma mina inlägg mot bakgrund av att de eventuellt läses av dig. Hur skulle det se ut menar du - ska jag tänka det här kan Ph komma att läsa, hur ska jag anpassa mitt sätt att uttrycka mig till hens kunskapsnivå och läsförmåga.

Det funkar inte så, Ph.

Förmodligen tänker du på att jag skrev att jag hade slagit vad om en krona att SD inte skulle komma över 10 procent i valet till EU-parlamentet.

Pinsamt, kanske det. Men inte så förvånande att du inte kan skilja mellan ett EU-val och ett riksdagsval.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dorian Ertymexx
    Anghammarad skrev 2014-12-02 12:50:54 följande:
    Det är fortfarande ingen som har förklarat varför man från SDhåll slänger sig med uttrycket "judemedia" och då menar något negativt. Eftersom Israel och judendomen i stort har en svuren fiende i islam och SD ju även de anser att just islam är det största hotet så borde man ju se "judemedia" som en allierad i kampen mot islam. 
    De säger sig ju vara judarnas försvarare. Klart, alla med koll vet ju att SDU avskyr att SD uttrycker sig så, ety de ser judarna som större fiender än muslimerna. Det är den stora schismen mellan moderpartiet och ungdomsförbundet.
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-02 16:24:32 följande:
    Om farfadern var jude så är Robert Aschberg åtminstone kvartsjude. Var hans farmor också jude (vilket är troligt, inte många judar gifte sig med annat än andra judar i den generationen) så är han halvjude. Är (var?) hans mamma också jude så är han heljude. 

Ovanstående gäller för ETNICITETEN jude. Begreppet "jude" kan dock även referera till en person som bekänner sig till judendomen. I de allra flesta fallen sammanfaller etniciteten med religionen, men självklart finns det även personer av andra folkslag som konverterat till judendomen - t.ex. i samband med äktenskap med en jude. Likaså finns det förstås etniska judar som inte är troende - även om det i min erfarenhet brukar ta många generationer i ett nytt land innan de slutar att följa de traditioner som hör till judendomen. I undantagsfall kan även en etnisk jude konvertera till t.ex. kristendomen, men detta är MYCKET sällsynt. De brukar vilja hålla sig fast vid sin särart.
    Mjaha? Och om han är kvartsjude, so what? Är han automagiskt då med i en Den Stora Judekonspirationen, eller vad försöker du säga?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?