• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Digestive skrev 2014-12-05 15:03:29 följande:
    Säger den som lämnar diskussionen därhän så fort okunskapen lyser igenom.

Sverigedemokraterna företräder särartsfeminism, en rent utav huvudgren inom feminismen. Dags att springa iväg och gömma sig nu?

Har fortfarande inte fått respons angående företagens stimulans utav invandringen och huruvid det kan kallas för "vinst".
    Om nu Sd skulle stå bakom särartsfeminism, så skulle jag definitivt inte hysa samma uppfattning som Sd när det gäller den frågan. Som sagt, jag är ingen Sd-proselyt.

Men du är kanske en såndär lirare som håller med ett visst partis program, i allt? Vilket parti röstar du på, f.ö.?

Dock, nu väntar jag dock bara på källa, som kan styrka att Sd skulle företräda särartsfeminism.

Min stora uppgift i livet är inte att svara på dina "frågor". Vilken fråga var det förresten? Huruvida flyktingboenden ger vinst eller ej? Jo, de gör de säkert, för dem som driver dem, typ Bert K.

• Philipsson
    Digestive skrev 2014-12-05 15:03:29 följande:
    Säger den som lämnar diskussionen därhän så fort okunskapen lyser igenom.

Sverigedemokraterna företräder särartsfeminism, en rent utav huvudgren inom feminismen. Dags att springa iväg och gömma sig nu?

Har fortfarande inte fått respons angående företagens stimulans utav invandringen och huruvid det kan kallas för "vinst".
    Det vore bra o du kunde kommentera det där om att, om Sd vill lägga invandringen på en nivå som liknar övriga Europas, och du för den sakens skull anser att Sd är fascistiskt, nazistiskt, rasistiskt, borde du väl, i koherensens namn, anse att alla andra länder i Europa, är just nazistiska, rasistiska, nazistiska, eftersom Sverige ju är det land i Europa som tar emot flest invandrare/flyktingar.

Eller är det bara i Sverige man är nazist för att man vill driva en restriktiv migrationspolitik? Inte i Storbritannien? Frankrike? Italien? Norge? Danmark?

• Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-05 15:22:17 följande:

Om nu Sd skulle stå bakom särartsfeminism, så skulle jag definitivt inte hysa samma uppfattning som Sd när det gäller den frågan. Som sagt, jag är ingen Sd-proselyt.

Men du är kanske en såndär lirare som håller med ett visst partis program, i allt? Vilket parti röstar du på, f.ö.?

Dock, nu väntar jag dock bara på källa, som kan styrka att Sd skulle företräda särartsfeminism.

Min stora uppgift i livet är inte att svara på dina "frågor". Vilken fråga var det förresten? Huruvida flyktingboenden ger vinst eller ej? Jo, de gör de säkert, för dem som driver dem, typ Bert K.

Det beror nog på ren okunskap om feminism - eller för att man helt enkelt inte tror på kvinnor och mäns lika värde och/eller anser att män och kvinnor inte ska likadana rättigheter.

Nej, anarkist här, och nej igen, det säger absolut ingenting mer än att individens suveränitet går först (övriga perspektiv angånde politik behöver specifieras utav enskild anarkist, inget undantag för denna).

Har redan lagt ut källa.

Jisses. Det hänvisades specifikt till Digistive i 3 inlägg, angående påståenden om att invandringen ger vinst i stort - detta fick då en redogörelse. Håll ordning på egen diskussion.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-05 15:27:36 följande:

Det vore bra o du kunde kommentera det där om att, om Sd vill lägga invandringen på en nivå som liknar övriga Europas, och du för den sakens skull anser att Sd är fascistiskt, nazistiskt, rasistiskt, borde du väl, i koherensens namn, anse att alla andra länder i Europa, är just nazistiska, rasistiska, nazistiska, eftersom Sverige ju är det land i Europa som tar emot flest invandrare/flyktingar.

Eller är det bara i Sverige man är nazist för att man vill driva en restriktiv migrationspolitik? Inte i Storbritannien? Frankrike? Italien? Norge? Danmark?

Har aldrig påstått något sådant och anser det inte heller. Ett främlingsfientligt parti, kan Sverigedemokraterna snarare beskrivas som, som dock har lyckats locka till sig element av det nämnda.

Röstade för övrigt senast på Centern.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-05 13:48:28 följande:
    Ja just, de obildade sade så, precis, t.ex. diverse sportkommentatorer. Du tyckte alltså att det var klokt att ta rygg på dem, istället för på dem som visste vad de talade om.

Så det skulle vara jag som missade historielektionerna, när jag påpekade din okunskap? Du är ju totalt oförmögen att ta till dig kunskap. Jag utgår från att du inte mäktat med någon akademisk examen. Rätta mig om jag har fel. Du resonerar åtminstone som en sån elevrådsordförande som försöker sätta magistrarna på plats, för att slippa studera!

Okej, du färfäktar "ingenting". Jag trodde du förfäktade massinvandring, feminism och kommunism. Men jag kanske har missförstått dig.

Det där ju tog upp om jämställdhet, alltså att såväl kvinnor som som män minsann skulle jobba i jordbruk och i industrin, var ju en typisk stalinistisk dogm. Du kan inte hänvisa det till Lenin, eftersom han knappt överlevde inbördeskriget, och dessutom var svårt sjuk, och heller inte till sovjetkommunismen efter Stalin, och heller inte till Trotskismen, eftersom denna praktik fick föga inflytande.

Så, du gillar alltså Stalins jämställdism, att såväl kvinnor som män minsann skulle ha det lika eländigt, och minsann vara lika goda stalinister!

Nej, kvinnor och män ska ha det lika bra. Vet inte varför du vill att alla ska lida!?

Vad gäller resten av ditt inlägg... väx upp!

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-05 14:03:52 följande:
    Varken du eller Aschberg verkar ha fattat  (iofs föga överraskande) att man inte behöver ha absolut majoritet för att kunna påverka politiskt. Exempelvis har ju V övat inflytande på regeringens budget, trots att partiet inte ens är hälften så stort som Sd.

Som vilket annat parti som helst, använder sig Sd av SIN metod för att försöka få politiskt inflytande. Inget konstigt med det.

Det konstiga är att hela etablissemanget tycks ha fått dåndimpen pga det.

Sd har redan haft inflytande, och kommer sannolikt att få än mer inflytande längre fram. Om Alliansen nu misstroendeförklarar Löfvén, då blir det inget nyval, och då kommer sannolit Alliansen att få regera, genom att Sd röstade på dennas budget.

Så, genom att inte förhandla med Sd, så missar S regeringsmakten, och vi får fortsatt högerstyre. Det är det Sd-hatet leder till, i praktiken. Ni världsförbättrare springer alltså högerns ärenden.
    Lustigt det där. När SD inte får vara med så gråts och skriks det så mycket som offerkoftan tål, men någon tanke på att själva samarbeta med MP eller V verkar inte finnas på kartan. Som alltid med SD - Quad licet Iovi, non licet bovi. "Vi får minsann, men ni ska ba' hålla käft!!!!!" Eller hyckleri, som det kallas på ren svenska.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • MrFahrenheit
    sjuttiofemman skrev 2014-12-06 00:31:13 följande:

För er som tycker att Sverige inte kan vara världens samvete eller att vi tar emot för många flyktingar:

vardagsrasismen.wordpress.com/2014/05/13/sverige-kan-inte-ta-emot-alla-flyktingar/

Fler borde bli medvetna om att en egentlig icke-fråga (invandring) har blivit en huvudfråga i vårt land samtidigt som vi har större problem (klimat, ekonomiska kriser, arbetslöshet, utbildning, vår egen framtid både som individ och nation) än invandring att ägna oss åt. Det är också orsaken till varför jag egentligen blir förbannad när det har blivit uppenbart att politikerna inte egentligen bryr sig längre om vårt land!!

Fredrik Reheinfeldt hade i alla fall en sak rätt... Det sovande folket har uppenbarat sig, på riktigt. Alliansens nedskärningar i välfärd, dumdristiga envishet och beundran utav sin egen spegelbild betyder inget jämfört med vad som är på gång nu...

Svar på tråden Varför hatar folk SD?