• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 22:16:21 följande:
    Nä, han vädjade om lån från väst, så väst sänkte honom fullständigt. Och lät globalisterna/ kapitalisterna svärma över landet. Lite synd ! Tror att han hade varit bra i det skedet för Ryssland.
    Läs om Augustikuppen. Det var en grupp konservativa gammelkommunister som ville gå tillbaka till gamla Storsovjet med allt vad det skulle innebära.
    sv.wikipedia.org/wiki/Augustikuppen
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 22:25:35 följande:
    Kraft? Är det dem som försöker plundra land efter land?
    Kraften var frihetstörstande människor. Som längtade efter ett bättre liv. Både inom Sovjet men även i länderna som ingick i unionen. Det var tyvärr även en liten grupp människor som inte tvekade en sekund på att roffa åt sig statens och folkets egendomar för sin egen vinning i vissa länder inkl Sovjet. De lyckades för att de satt på rätt position och hade de kontakter som behövdes.
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-04 22:29:53 följande:

Läs om Augustikuppen. Det var en grupp konservativa gammelkommunister som ville gå tillbaka till gamla Storsovjet med allt vad det skulle innebära.

sv.wikipedia.org/wiki/Augustikuppen

Jag har sätt/ läst det. Ja eftersom landet blödde, smart av väst att inte låna ut pengar och

att låta globalisterna börja att plundra landet. Har du ingen koll alls på vad som händer i världen?
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 22:41:02 följande:
    Jag har sätt/ läst det. Ja eftersom landet blödde, smart av väst att inte låna ut pengar och
    att låta globalisterna börja att plundra landet. Har du ingen koll alls på vad som händer i världen?
    Men vad du tar i..

Jag förstår även att USA och deras allierade lät det ske. Det låg ju helt i deras linje att bli av med en stormakt som Sovjetunionen och dess politik som gick helt emot deras och hade orsakat incidenter och kostnader som de gärna hade velat slippa. Och ja, in kom globalisterna i en lång kö. Samtidigt så var det en utopi att tro att Ryssland inte skulle resa sig igen.

Så ja, jag har koll på det som händer i världen. Man tack för omtanken i alla fall. 
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-04 22:33:42 följande:

Kraften var frihetstörstande människor. Som längtade efter ett bättre liv. Både inom Sovjet men även i länderna som ingick i unionen. Det var tyvärr även en liten grupp människor som inte tvekade en sekund på att roffa åt sig statens och folkets egendomar för sin egen vinning i vissa länder inkl Sovjet. De lyckades för att de satt på rätt position och hade de kontakter som behövdes.

Det är sant! Men vi lät/ ville att det skulle hända. Vilka har han sparkat ut och konfiskerat bolagen för idag? Säger ju det pest eller kolera, medans du verkar säga iq fiskmås.
  • Helhet
    Helhet skrev 2014-12-04 22:51:17 följande:

Det är sant! Men vi lät/ ville att det skulle hända. Vilka har han sparkat ut och konfiskerat bolagen för idag? Säger ju det pest eller kolera, medans du verkar säga iq fiskmås.

Sorry! Svarade innan jag såg att du hade svarat . Ta det lugnt och ta av och ibland på folie-hatten, och ta inget parti efter ideologiska tankar, samt tro inte på 50% av det du läser. Då ökar risken att du hamnar i närheten av sanningen.
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 22:51:17 följande:
    Men herregud, vad är det med dig? Måste du angripa mig personligen? Vi kan flytta diskussionen till Flashback om du vill där vi kan ta ut svängarna lite mer och fortsätta att racka ned på varandra som individer.

Men nu är vi på FL och jag håller mig till ämnet vi pratar om. Din intelligens är inte min sak att ifrågasätta eller diskutera. Lägg gärna ut texten lite mer så jag förstår vilken öm tå jag tydligen har klivit på. Annars så tycker jag vi droppar detta för det har gått OT.

• de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 22:57:25 följande:
    Sorry! Svarade innan jag såg att du hade svarat . Ta det lugnt och ta av och ibland på folie-hatten, och ta inget parti efter ideologiska tankar, samt tro inte på 50% av det du läser. Då ökar risken att du hamnar i närheten av sanningen.
    Du, någon foliehatt har jag aldrig ägt och kommer inte heller att äga Flört.

Jag inser att det mesta måste tas med en stor nypa salt. Jag är väldigt pragmatisk. Om man påstår något så måste man kunna presentera underbyggande fakta i det man läger fram. Först då tror jag på det. Annars ser jag det bara som antaganden och spekulation. Jag har inget emot att folk har olika åsikter. Det gäller V. KD eller SD. Chem Trails eller 9/11. Men om någon lägger fram något som fakta men inte kan bevisa det så är det fortfarande bara en åsikt och inget annat. Vilket folk gärna får ha. Men de skall inte presentera det som sanning.

Allt gott Glad
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-04 21:49:21 följande:
    Ingen överraskning att du förfäktar stalinismen. Snacka om att diskvalificera sig själv.

F.ö. heter det Sovjetunionen. En "sovjet" var ett arbetar- eller soldatråd. Att tala om "Sovjet" när man avser Sovjetunionen, är om något att avslöja sin obildning.
    Nu har du missat något på historialektionerna igen. För det första så sade man "Sovjet" om Sovjetunionen typ mest hela tiden, men ditt minne kanske inte registrerade det. För det andra så hade Sovjet stalinism under Stalin. Resten av dess existens hade det leninism och olika former av experimentell kommunism, inte stalinism.

Och för det tredje så förfäktar jag ingenting - men rätt ska vara rätt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-04 21:53:20 följande:
    "Fascist", "nazist", "rasist...dina favoritinvektiv.

Hur är det, är alla som inte förespråkar massinvandring, nazister?
    Jag vet inte ens om det finns några som förespråkar någon "massinvandring". Men tror man att dagens nivåer är något slags "mass-", så, ja, då är oddsen goda att man är rasist. Och det är inte ett invektiv, det är en korrekt beskrivning av en världsbild och en ideologi.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?