• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • de Robespierre
    Greta22 skrev 2014-12-06 22:32:01 följande:
    Många vill minska ner på invandringen bara. Inget annat. Många som valt att gå till SD från M, ser invandringen som en viktig fråga. 
    Den talas inget om, det talas inte om problemen förutom då och då. Allt som kommer med detta talas inte om. 
    SD kommer att öka mer och mer om inget parti vågar tala om denna sak. 

Och jag tror även att SD kommer att öka om vi ökar invandringen. 

Vi delar upp Sverige och jag tror faktiskt att vi kommer föda fram rasism i Sverige. 
    När man trycker på något på människor som de inte vill ha, så föder man fram rasismen. Rasismen som tidigare inte fanns där. 

För det blir en slags påtvingad situation som folk helst inte vill ha.
    Jag tror du missar det jag skriver.

Jag tvekar inte en sekund på att de finns många väljare som vill behålla eller till en viss del begränsa invandringen under en tid. Och de kan inte anses som "rasister" för det. Problemet är att det inom SD finns de som har mer långtgående planer för Sverige. Långt bortom det som många väljare kanske inser eller vill tro. Det är det man vill flagga för när man pratar om ur vad SD kommer ur. Och en del av dessa personer sitter mycket högt upp i hierarkin inom partiet. Så länge SD motståndare klumpar ihop deras väljare till en folkmassa som kommer de kunna fortsätta att gömma sig i folkvimlet och låta "Svensson" göra markservicen för dem men även ta emot all kritik och i vissa fall hat. De bidar sin tid och just nu vill de inte kliva ut ur folksamlingen och berätta om sin New World Order.

Det är detta diskussionen handlar om.
  • de Robespierre
    Greta22 skrev 2014-12-06 22:55:45 följande:
    För att inte tala om alla de rika länder som ligger i närheten av Syrien. De har ju inte tagit emot en enda flykting. 
    Vart är dessa länder någonstans?

Från Aftonbladet. www.aftonbladet.se/nyheter/kol umnister/wolfganghansson/article19973533.ab

De oljerika Saudiarabien, Qatar, Bahrain, Förenade Arabemiraten, Kuwait och Oman som alla ligger hyfsat nära Syrien och talar samma språk har inte åtagit sig att ta emot en enda flykting. Inte en.

Däremot har Kuwait åtminstone lämnat rejäla ekonomiska bidrag till den humanitära insatsen.

I Europa är det Bulgarien, Kroatien, Cypern, Tjeckien, Estland, Lettland, Grekland, Italien, Polen, Rumänien, Slovakien och Slovenien som inte tar emot en enda kvotflytking.

Ryssland, Kina, Japan, Singapore, Chile och Sydkorea är andra som helt vägrar hjälpa till. Däremot säljer Ryssland mängder av vapen till den syriska regimen och bidrar på så vis till att förlänga kriget och öka flyktingströmmen.

Vid sidan av de flyktingar som FN placerar så finns den spontana flykten över Medelhavet och på andra vägar. Här fungerar urvalet på ett annat sätt. Majoriteten flyktingar vet vilka länder som är mer generösa och vilka man absolut inte ska söka asyl i eftersom man nästan garanterat får nej.

As of Augusti i år är 6.5 miljoner Syrianer på flykt:

Irakiska Kurdistan 37,000 st
    Israel 50-100 st
    Jordanien 610,000 st
    Libanon 1,200,000 st
    Turkiet 820,000 st
    Qatar  100 st

• Greta22
    de Robespierre skrev 2014-12-06 23:00:07 följande:
    Jag tror du missar det jag skriver.

Jag tvekar inte en sekund på att de finns många väljare som vill behålla eller till en viss del begränsa invandringen under en tid. Och de kan inte anses som "rasister" för det. Problemet är att det inom SD finns de som har mer långtgående planer för Sverige. Långt bortom det som många väljare kanske inser eller vill tro. Det är det man vill flagga för när man pratar om ur vad SD kommer ur. Och en del av dessa personer sitter mycket högt upp i hierarkin inom partiet. Så länge SD motståndare klumpar ihop deras väljare till en folkmassa som kommer de kunna fortsätta att gömma sig i folkvimlet och låta "Svensson" göra markservicen för dem men även ta emot all kritik och i vissa fall hat. De bidar sin tid och just nu vill de inte kliva ut ur folksamlingen och berätta om sin New World Order.

Det är detta diskussionen handlar om.
    Okej. Men jag tror tyvärr inte de som röstar på SD bryr sig om något. 
    De vill minska ner på invandringen. De anser att detta är en sådan stor fråga och påverkar dem så stort att det nog inte spelar någon roll vem eller vart det bär.

Folk vill liksom få ett stopp snarast. 

Om det fanns ett parti som styrdes av ett gäng ankor, men som ville minska ner på invandringen så hade nog detta parti kommit upp i en hel del procent. 
    Det spelar ingen roll, folk vill minska ner på invandringen. Och de röstar på de parti som vill detta. 
  • Greta22
    de Robespierre skrev 2014-12-06 23:10:13 följande:
    As of Augusti i år är 6.5 miljoner Syrianer på flykt:

Irakiska Kurdistan 37,000 st
    Israel 50-100 st
    Jordanien 610,000 st
    Libanon 1,200,000 st
    Turkiet 820,000 st
    Qatar  100 st
    Ja och detta är länder som ligger i närheten av området. 
    Det finns fler länder i närheten med massor av pengar. 
    Ta Dubai. hur mycket pengar har inte Dubai. 
    Alla dessa länder som bara drar in pengar på olja. 
  • de Robespierre
    Greta22 skrev 2014-12-06 23:25:17 följande:
    De vill minska ner på invandringen. De anser att detta är en sådan stor fråga och påverkar dem så stort att det nog inte spelar någon roll vem eller vart det bär.

Om det fanns ett parti som styrdes av ett gäng ankor, men som ville minska ner på invandringen så hade nog detta parti kommit upp i en hel del procent. 
    Det spelar ingen roll, folk vill minska ner på invandringen. Och de röstar på de parti som vill detta. 
    Även om dessa individer vill skapa ett nytt Stor Sverige i bästa Stortysklandstil? Där friheten, rätten att uttrycka sig, ha olika åsikter ställs mot "nationens bästa"? Där man vill gå tillbaka till den tid då kvinnan skulle vara hemma och sköta familj och barn och uppmanades föda 2-3 barn för nationens bästa? Där du kunde bli angiven av en arbetskamrat, granne eller en vän och bli bortförd för anti-nationalistisk verksamhet eller du var en fiende till nationen? 

Du är säkert helt medveten om att de flesta skrämmande stater inte alltid kom ur en stadskupp eller invasion av främmande stat utan snarare smög sig på bit för bit. 
  • de Robespierre
    Greta22 skrev 2014-12-06 23:26:55 följande:
    Ja och detta är länder som ligger i närheten av området. 
    Det finns fler länder i närheten med massor av pengar. 
    Ta Dubai. hur mycket pengar har inte Dubai. 
    Alla dessa länder som bara drar in pengar på olja. 
    Så att de drar in pengar på olja betyder att vi skall sluta hjälpa medans de skall ta över allt? Eller hur menar du?

Ja, alla länder i området hjälper inte till. Dels för att det är totalitära stater eller har extremt strikta regler vår inresa. 
  • Dorian Ertymexx
    sverker11 skrev 2014-12-06 21:03:48 följande:
    Så exakt hur har du tänkt dig att det samarbetet skall gå till när MP och V gång på på gång upprepat att ett samarbete inte kan komma i fråga?

Hyckleri sa Bull.

Exakt! Hur ska SD prata om samarbete när de själva vill isolera vissa partier?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-12-06 20:35:20 följande:
    Varför jämföra enbart med EU? Det finns betydligt fattigare länder som tar emot mycket mer flyktingar än Sverige.
    Meh, fattaruväl! För att de tar emot mindre invandrare! Det är ju det enda viktiga!
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-12-06 22:03:03 följande:
    Det beräknas ha funnits ca 185 000 finska flyktingar i Sverige vid andra världskrigets slut. Sveriges befolkning var då ca 6 500 000.
    Japp, och på den tiden, ja ända fram till tidigt åttiotal, var folk jäkligt ruttna mot finnarna. De fick utstå mycket av den skit som nu riktas mot muslimer istället. Hatet är densamma, bara målet förändras.
  • Dorian Ertymexx
    Greta22 skrev 2014-12-06 23:25:17 följande:

Frågan är ju VARFÖR de vill dra ned på invandringen. Finns väl, lite generellt talat, två huvudgrupper - de som helt enkelt är rasister, och de som gått på den rasistiska propagandan om invandringens kostnader och bieffekter. De som inte faller under något av dessa röstar helt enkelt inte för sänkt invandring.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?