• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-12-04 16:26:57 följande:

Det är inga andra än vänstern som tar till våld i det svenska politiska landskapet - och det tror jag nog att du vet.

Trevligt att du vaknade till liv igen centurione. Har länge försökt få svar på varför Zlatan klassas som invandrare av ledande sverigedemokrater? Min övertygelse är att Sd vill kunna slänga ut de "invandrare" som på något sätt sviker det svenska folket. Jag stödjer mig dels på motioner från Sd i riksdagen och dels hur sverigedemokrater uttrycker sig i media och debatter.

Jag hoppas på svar från dig då du länge har duckat för denna fråga.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-04 20:22:08 följande:

Fast det är ju därför SD lite subtilt försöker göra kvinnor till avelskor...

Det hade gynnat i mångt och mycket om fler barn öppnade ögonen här. Vilka som stannar hemma mer saknar dock betydelse.

Kan inte riktigt se det "fula" med att spendera tid på annat än som kugghjul öka tillväxt och konsumtion ifrån vagga till grav. Sverige har dock, i någorlunda stor utsträckning, lämnat tider då bara kvinnor tog hand om barnkammaren - och det spåret varken behöver eller bör lämnas.

Kan dock förstå om särfeminister med stort SÄR vill ha det hela på ett visst sätt och vis.
  • Digestive
    Centurione skrev 2014-12-04 18:19:12 följande:

Dessutom: är det ökad folkmängd man vill ha, så ska det vara en ökad mängd svenskar i vettiga familjer. Det gäller att få tvåbarnsmammorna att föda ett tredje barn, samt att få alla (fortfarande alla vettiga) svenska kvinnor att tänka igenom barnfrågan tidigare, före 30. Så att de inte skjuter upp den tills de inte längre kan få det antal barn de vill ha, av åldersskäl.

Detta är något som i förlängningen kommer att följa med sverigedemokratisk politik, eftersom denna kommer att avskaffa genustramset och upphöja moderskapet och andra normala feminina livsyttringar och intressen - i stället för att försöka uppfostra småflickor till antingen lastbilschaufförer eller karriärister.

Ja, håller med om vad som borde göras för att göra både en minskad invandring hållbart (om nu den biten bejakades överhuvudtaget) och för att, om man nu har det målet, göra den svenska skandinaviern mer potent som folk.

Det existerar inget "genustrams" (det finns bara tramsiga feminister) utan vad som beskrivs går solklart under särartsfeminism - OM man nu inte anser att mammor/kvinnor ska ha LÄGRE samhällsstatus och FÄRRE rättigheter. Anser man dock att kvinnor och män ska värderas lika högt och ska ha likadana rättigheter MEN att könen också SKILJER SIG biologiskt, har olika intressen av naturen och att könen därmed har mer givna samhällsuppgifter sinsemellan; så går tankarna under särartsfeminism alla dagar i veckan.

Man får skilja på dagens radikalfeministiska regim och på annan feminism - och som uttalad sverigedemokrat så hamnar man just under särartsfeminism. Finns inget konstigt i det, så kallas helt enkelt dessa tankar om könen när man då kombinerar tankarna med en önskan om lika värde och likadana rättigheter.

Eller vill man att kvinnor och män ska ha olika värden och olika rättigheter? Om inte = särartsfeminism per definition.
    Centurione skrev 2014-12-04 18:15:41 följande:

Det är ingen som är intresserad av dina röriga inlägg om hemkokade nationalekonomiska teorier. Jag ids inte ens läsa dem längre.

Förstår inte vad sverigedemokrater anser att man vinner med en ren kunskapsfientlighet och genom att dra en slags linje mellan dem och bildat folk.

Det ekonomiska systemet fungerar så, det har inte formats för att stryka någon medhårs utan till en början, i det unga USA, skapades det för att hålla slavar livegna och lyckosökare kvar i landet så att rikedomarna stannade kvar. Sedan, när landet hade tagit ordentlig form, så gjordes systemet mildare på så vis att man hade en säkerhet i guld, att man alltså kunde byta tillbaka pengarna mot guld, för att senare i modern tid formas om så att det inte backas upp av någonting, plus att bankerna tillåts låna ut krediter långt över sitt egentliga kapital - och i den skuldfällan befinner alla sig i nu.

Säger det inte sig självt - att när det finns betydligt mer pengar i skuld än pengar att betala skulden med, så kräver systemet att man hela tiden skapar nya pengar (läs: ständigt ökar tillväxten) för att förhala att skuldberget tar allt?
  • FDFMGA

Tja, man kan ju iallafall inte klaga på att svensk politik saknar känsloladdning.

Ur ett borgerligt perspektiv så frångick självklart de rödgröna praxis när de med stöd från SD röstade ner delar av alliansens budget - och svinhugg går igen.

Ur ett socialdemokratiskt perspektiv har allianspartierna genom att ställa krav på vilka samarbetspartier S ska ha för att samtal mellan S och alliansen ska vara möjliga gett ett rasistparti med 12,9 procent av rösterna vetorätt om regeringens sammansättning.

Ur rasisternas perspektiv så finns det väl egentligen ingen anledning att inte utnyttja    de möjligheter sandlådekriget mellan de rödgröna och alliansen gett dem och de ställer alltså krav på att framtida regeringar ska gå dem tillmötes i invandringspolitiken - om inte så kommer de att fälla dem.

Det är drygt tre månader kvar till extravalet - det minsta man kan begära av alliansen och de rödgröna är att de till dess åtminstone kommer överens om att ta i från SD möjligheten att fälla regeringar genom att t ex förklara att det minsta blocket lägger ner sina röster vid budgetomröstningen.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman

Ingen ide att ni skriver till centurione, hen kommer att köra huvudet i sanden ett tag nu ;) Det är för jobbigt att bemöta sitt partis rasism.

• Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-12-05 09:07:46 följande:

Ingen ide att ni skriver till centurione, hen kommer att köra huvudet i sanden ett tag nu ;) Det är för jobbigt att bemöta sitt partis rasism.

Nej då, jag ska gå tillbaka i tråden och svara när jag får tid. En del av oss har annat att göra än att sitta på nätet dygnet runt.
  • Philipsson
    Varken du eller Aschberg verkar ha fattat  (iofs föga överraskande) att man inte behöver ha absolut majoritet för att kunna påverka politiskt. Exempelvis har ju V övat inflytande på regeringens budget, trots att partiet inte ens är hälften så stort som Sd.

Som vilket annat parti som helst, använder sig Sd av SIN metod för att försöka få politiskt inflytande. Inget konstigt med det.

Det konstiga är att hela etablissemanget tycks ha fått dåndimpen pga det.

Sd har redan haft inflytande, och kommer sannolikt att få än mer inflytande längre fram. Om Alliansen nu misstroendeförklarar Löfvén, då blir det inget nyval, och då kommer sannolit Alliansen att få regera, genom att Sd röstade på dennas budget.

Så, genom att inte förhandla med Sd, så missar S regeringsmakten, och vi får fortsatt högerstyre. Det är det Sd-hatet leder till, i praktiken. Ni världsförbättrare springer alltså högerns ärenden.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-12-05 10:46:12 följande:

Nej då, jag ska gå tillbaka i tråden och svara när jag får tid. En del av oss har annat att göra än att sitta på nätet dygnet runt.

Så kan det vara :) Jag har försökt få svar av dig tre gånger nu.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-05 13:48:28 följande:

Ja just, de obildade sade så, precis, t.ex. diverse sportkommentatorer. Du tyckte alltså att det var klokt att ta rygg på dem, istället för på dem som visste vad de talade om.

Så det skulle vara jag som missade historielektionerna, när jag påpekade din okunskap? Du är ju totalt oförmögen att ta till dig kunskap. Jag utgår från att du inte mäktat med någon akademisk examen. Rätta mig om jag har fel. Du resonerar åtminstone som en sån elevrådsordförande som försöker sätta magistrarna på plats, för att slippa studera!

Okej, du färfäktar "ingenting". Jag trodde du förfäktade massinvandring, feminism och kommunism. Men jag kanske har missförstått dig.

Det där ju tog upp om jämställdhet, alltså att såväl kvinnor som som män minsann skulle jobba i jordbruk och i industrin, var ju en typisk stalinistisk dogm. Du kan inte hänvisa det till Lenin, eftersom han knappt överlevde inbördeskriget, och dessutom var svårt sjuk, och heller inte till sovjetkommunismen efter Stalin, och heller inte till Trotskismen, eftersom denna praktik fick föga inflytande.

Så, du gillar alltså Stalins jämställdism, att såväl kvinnor som män minsann skulle ha det lika eländigt, och minsann vara lika goda stalinister!

Säger den som lämnar diskussionen därhän så fort okunskapen lyser igenom.

Sverigedemokraterna företräder särartsfeminism, en rent utav huvudgren inom feminismen. Dags att springa iväg och gömma sig nu?

Har fortfarande inte fått respons angående företagens stimulans utav invandringen och huruvid det kan kallas för "vinst".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?