• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • hezekiel
    sjuttiofemman skrev 2014-12-06 20:35:20 följande:
    Varför jämföra enbart med EU? Det finns betydligt fattigare länder som tar emot mycket mer flyktingar än Sverige.
    Antar att man brukar jämföra med EU p.g.a. att man får ta del av liknande välfärd.

• sverker11
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 02:53:39 följande:
    Exakt! Hur ska SD prata om samarbete när de själva vill isolera vissa partier?
    Exakt. Hur skall SD kunna prata om samarbete när de själva blir isolerade av övriga partier.
  • FDFMGA
    sverker11 skrev 2014-12-07 03:26:55 följande:
    Exakt. Hur skall SD kunna prata om samarbete när de själva blir isolerade av övriga partier.
    Tja, enligt SD är det odemokratiskt att de övriga riksdagspartierna förklarat att SD står för en människosyn som utesluter allt samarbete med dem. Då handlar det om partier som tillsammans utgör en överväldigande majoritet som enskilt förklarat att de inte kommer att samarbeta med SD. 

SD:s egen variant av ovanstående visar väl med all önskvärd tydlighet att rasismen i deras fall saknar demokratisk förankring - deras krav handlar inte om vilka de kan samarbeta med utan om krav på vilka andra ska tillåtas samarbeta med.

Onekligen har SD blivit mer fundamentalistiskt sedan dogmatikern Karlsson lyckades peta bort Åkesson och själv ta befälet.

Jag tycker den utvecklingen är roande, Åkesson var ju den som kunde få partiet att framstå som ett bland andra. Jag är övertygad om att SD under Karlsson snabbare kommer att ta samma väg som alla andra sekter; interna stridigheter och i förlängningen splittring i subsekter.

Man brukar ju säga att kommunistiska sekter har en tendens att föröka sig medelst delning och jag tror att SD är på väg in i en liknande tllväxtfas.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 02:54:42 följande:

Meh, fattaruväl! För att de tar emot mindre invandrare! Det är ju det enda viktiga!

Precis :p Ungrfär som när alliansen beskrev "massarbetslösheten" inför valet 2006. Högern har aldrig varit bra på att debattera på ett schysst sätt!
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 02:54:42 följande:
    Meh, fattaruväl! För att de tar emot mindre invandrare! Det är ju det enda viktiga!
    Vill Sd att blott pygméer tillåts invandra, menar du?
  • Politisk härdsmälta
    Philipsson skrev 2014-12-07 09:45:00 följande:
    Vill Sd att blott pygméer tillåts invandra, menar du?
    Ja det var väl bara en tidsfråga innan någon reporter skulle komma på tanken att ringa Arnstad och få alltihop bekräftat. Vilken skojare.

Det anmärkningsvärda i det här tycker jag är att S och MP faktiskt väljer att satsa på rasist/nazist/facist-kortet en gång till. Samma taktik som inför valet 2014 hjälpte SD att gå från 5,7 till 12,9%.

Först trodde jag att Andersson uttryckte sig i affekt i sitt pressade läge, men när det sedan backades upp av Löfven i DN och Romson i lördagsintervjun så får nog de S-MP-väljare som finns kvar i mars acceptera att deras partier gör allt dom kan för att driva in väljare åt SD.
  • Dorian Ertymexx
    sverker11 skrev 2014-12-07 03:26:55 följande:
    ...samtidigt som de vill isolera andra partier. Det är lite sisådär att anklaga andra för mobbing när man själv mobbar va.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Politisk härdsmälta
    Politisk härdsmälta skrev 2014-12-07 10:07:18 följande:
    Ja det var väl bara en tidsfråga innan någon reporter skulle komma på tanken att ringa Arnstad och få alltihop bekräftat. Vilken skojare.

Det anmärkningsvärda i det här tycker jag är att S och MP faktiskt väljer att satsa på rasist/nazist/facist-kortet en gång till. Samma taktik som inför valet 2014 hjälpte SD att gå från 5,7 till 12,9%.

Först trodde jag att Andersson uttryckte sig i affekt i sitt pressade läge, men när det sedan backades upp av Löfven i DN och Romson i lördagsintervjun så får nog de S-MP-väljare som finns kvar i mars acceptera att deras partier gör allt dom kan för att driva in väljare åt SD.
    Sorry, felcitering, kommentar till inlägg 19980, sjuttiofemman.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?