• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-07 12:52:02 följande:

Sd nu nära 18%: www.metro.se/nyheter/efter-regeringskaoset-sd-nara-18-procent/EVHnle!x15Xk3IDeIu4c/

Min gissning på 17% i nyvalet ser ut att vara alltför klen...

Extra val heter det - bure upp detta Philipssons stilen en stund - fyyyyy faaaaaan vad obildat! Går inte att ta detta person på allvar. Man märker att skolan inte burer.

Prova med att påstå att man inte vill diskutera saken i sig nu, hehe.. för det hade inte vänt snabbt eller så.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-12-07 13:53:31 följande:
    Anmärker inte på språk i vanliga fall men då vederbörande finner det så viktigt så kan det hållas till godo.
    Philipsson skrev 2014-11-17 19:40:05 följande:

Inte alls omöjligt att vi får inbördeskrig här, på lite sikt. De som bure ansvaret för det är de som drivit situationen dit, istället för att ta hänsyn till folkopinionen.

Finner det högmodigt att blanda in guden Bure i det här!Detta tråd - Denna trådet - Trådninget.

Bara lite rolig prestation som vanligtvis förbises, med deduktiv förmåga så förstår man ändå - men kan för all del förstå, att i avsaknad av egenskapen, dessto mer aktuellt känns det med anmärkningar.
    Jepp det finns att ta av och det ska inte längre bara få passera. Hädanefter kommer hen få smaka på sin egen medicin.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-07 14:11:13 följande:
    Jepp det finns att ta av och det ska inte längre bara få passera. Hädanefter kommer hen få smaka på sin egen medicin.
    Fast det är ju rätt kul att Ph kverulerar om andras misstag samtidigt som hen själv står för rena grodvandringen i "detta tråd"Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 03:00:35 följande:
    Japp, och på den tiden, ja ända fram till tidigt åttiotal, var folk jäkligt ruttna mot finnarna. De fick utstå mycket av den skit som nu riktas mot muslimer istället. Hatet är densamma, bara målet förändras.
    Yeah right... du vet bättre än jag med personlig erfarenhet hur det var, som alltid eller?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Digestive
    nihka skrev 2014-12-07 14:11:13 följande:

Ah, orka. Finner det mer förnöjsamt att påminna om den usla förståelsen för national- ocb makroekonomi, som till och med får vederbörande att ducka för en diskussion som det har uppmanats till i flertaler inlägg, när då okunskapen väl börjar synliggöras. Det samt den klena kunskapen om feminism, ämnet som vederbörande också tjattrar om både friskt och högt, här och där och gärna.

Noll koll, stor trut - och riktigt, riktigt diskussionsfeg.
  • Rataxes
    sverker11 skrev 2014-12-07 11:25:54 följande:
    Det är lite olyckligt att fascism har blivit ett modeord eftersom det riskerar att urvattna fascistbegreppet.
    mmm, det blir ett ord utan betydelse. Undrar om det är avsikten egentligen? Att ta bort betydelsen av vissa ord, såsom rasist, nazist, fascist m.fl. eller om det bara är ett symptom på att vara lätt debil? Vissa tycks ju ha valt resultatet på intelligenstestet som sitt nick...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 03:00:35 följande:
    Japp, och på den tiden, ja ända fram till tidigt åttiotal, var folk jäkligt ruttna mot finnarna. De fick utstå mycket av den skit som nu riktas mot muslimer istället. Hatet är densamma, bara målet förändras.
    Just så. Myten då var att finnar var kriminella som i stor utsträckning sysslade med sådant som bankrån, halsa vodka och starta knivslagsmål och att det var farligt att besöka de invandrargetton där dessa finnar bodde. Rasistiska skämt om finnar var också på modet då.
  • Digestive
    nihka skrev 2014-12-07 14:20:09 följande:

20 000 inlägg om "Varför hatar folk SD?"

Detta tråd må'ha leva, detta tråd må'ha leva, detta tråd må'ha leva uti hundrade år.. [bla, bla, snabbspolning] ..å då ska'ren bureas, å då ska'ren bureras, å då ska'ren bureras i en skottkärra fram.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?