• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 10:15:42 följande:

OMFG... Han har ju fan sämre nivå än några av våra lokala "talanger"...

Mm killen med vakum mellan öronen. Han blockade mig på Twitter när jag ifrågasatte hans politik på ett ändå ganska nyanserat sätt. Yttrandefrihet när det är som bäst i Sd's värld :p
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-12-07 09:45:00 följande:

Vill Sd att blott pygméer tillåts invandra, menar du?

Åh, den hederliga debattör'n har hittat tillbaka och börjat ordmärka lite för att komma upp på banan. Fräckt.

Får anta att det efter lite uppvärmning finns jättemycket att säga, i en diskussion som man har åberopat bakom ryggen på andra, angående invandring och "vinst", samt att det det finns massor av respons på källorna som man efterfrågade senast. Hunnit läsa på något om feminism och då diskussionsaktuellt särarts- och liberalfeminism?
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-12-07 09:23:03 följande:

Förstår inte varför Sd gråter i tv över att bli kallade nyfascister, det är ju en korrekt beskrivning. Iofs är vi ju vana vid att Björn Söder ljuger när man kritiserar hans parti men när ska det bli ett slut på lögnerna?

www.sydsvenskan.se/sverige/forskare-ger-andersson-och-lofven-ratt--/

Enligt någon statsvetare som intervjuades i SR:P1 så uppfyller inte SD kraven för att kallas nyfascister. Varken deras partiprogram eller den faktiska politiken har något med fascism att göra. Det kan visserligen finnas enskilda medlemmar som hyser fascistiska åsikter (fortfarande enligt samma statsvetare) men det gör inte SD till ett fascistiskt parti. Se (hör) även: sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=21717&artikel=6038821

Det är lite olyckligt att fascism har blivit ett modeord eftersom det riskerar att urvattna fascistbegreppet.
  • sjuttiofemman
    sverker11 skrev 2014-12-07 11:25:54 följande:

Enligt någon statsvetare som intervjuades i SR:P1 så uppfyller inte SD kraven för att kallas nyfascister. Varken deras partiprogram eller den faktiska politiken har något med fascism att göra. Det kan visserligen finnas enskilda medlemmar som hyser fascistiska åsikter (fortfarande enligt samma statsvetare) men det gör inte SD till ett fascistiskt parti. Se (hör) även: sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=21717&artikel=6038821

Det är lite olyckligt att fascism har blivit ett modeord eftersom det riskerar att urvattna fascistbegreppet.

Tänk om Sd kunde bli ifrågasatta på samma sätt som Löfven har blivit senaste tiden. Sd har lyckats styra media till att inte våga ställa dem till svars för sina påståenden. Likheterna mellan detta och hur passiv media var i Tyskland för 90 år sedan är slående. Och skrämmande.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-07 09:45:00 följande:
    Vill Sd att blott pygméer tillåts invandra, menar du?
    OK. Jag fattar.
  • sverker11
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 10:07:53 följande:
    ...samtidigt som de vill isolera andra partier. Det är lite sisådär att anklaga andra för mobbing när man själv mobbar va.
    Fast nu var det inte mobbing utan samarbete som det var frågan om. Du anklagar SD för att inte vilja samarbeta, vilket kanske är sant, men du har inga problem med att de andra partierna har isolerat SD och uttryckligen sagt att de inte vill samarbeta med SD. Så då kommer den intressanta frågan hur skulle ett samarbete gå till när de övriga partierna förkastat ett samarbete redan innan frågan ens kommit upp.

Notera att jag inte har uttryckt några åsikter om huruvida ett samarbete borde ske eller inte utan jag undrar hur du har tänkt dig att ett samarbete skall gå till när övriga parter uttryckligen har sagt att ett samarbete är absolut uteslutet.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-23 01:44:58 följande:
    Nej, så är det inte. De tog ju för det första avstånd från aktionen, och för det andra sågör du dig nu skyldig till den värsta formen av demagogi, vilket är en taktik som den styrande klassen ständigt och jämt begagnar.

Har du demonstrerat mot pedofili nån gång?

Nej, kunde just tänka mig det. Innebär det att du är pedofil då?
    sågör?
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-23 17:44:05 följande:
    'Var' jag får mina idéer ifrån, menar du? Inte "vart".

Var det inte du som också kallade ån för obildad här i tråden. Mig kopplade du ihop med swastikor, fast det minns du tydligen inte. Eller vill inte minnas.

Var lite försiktigare med orden hädanefter, så slipper du ångra dig efteråt.
    Kan en å vara obildad? Å fan. Hur är det med en bäck?

Menar du kanske svastikor?

Var lite försiktigare med orden hädanefter, så slipper du ångra dig efteråt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?