• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ogenomtänkt
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 08:44:39 följande:
    Haha, visst är det komiskt. Men det är ju det som gör Dorianlogiken så rolig, krumbuktandet runt alla motsägelsefulla ideer. Ena stunden framhävs en medeltida barbarstat som krigar, terroriserar och utövar människoroffer som något bra och andra studen är den stat som sätter stopp för barbariet den onda på grund av att den krigar och terroriserar. Frågan är varför Dorian vurmar så mycket just för Inka?
    Frågan är väl snarare vad din poäng är?

Förklara gärna det. Vad är det för tes du driver här? Som "bevisas" att att Inka enligt dig var grymma kolonisatörer och mördare, vilka (enligt dig) utraderade en okänd men sannolik  ursprungsbefolkning.
  • Ogenomtänkt
    Philipsson skrev 2015-02-13 07:50:15 följande:
    Nej, det gör jag inte, och det har jag heller inte skrivit. Det var DU som började snacka om att tyskarna skulle ha emigrerat till Polen, för att du inte förstod vad jag skrev.

Däremot är det ju så att alla som flyttar till kolonier, ju också utvandrar. Ta de svenskar som flyttade till New Sweden: Skulle inte de ha utvandrat, menar du?

Du verkar inte begripa vad 'kolonisation' betyder, eftersom du verkar mena att alla som emigrerar till kolonier, skulle vara kolonisatörer.. Så är det ju inte. Kolonisatörer är ju de som upprättar kolonin. De som sedan flyttar dit från moderlandet, är blott utvandrare/invandrare.
    "kolonisation" har flera betydelser. Bara så du vet. Blir lite löjligt när man sitter och är tvärsäker och ändå har fel.

Men vart är det vill du komma med dina kvasiintellektuella utläggningar? Vad är det exemplen i Sydamerika ska visa?
  • oOOo  oOOo
    Ogenomtänkt skrev 2015-02-13 13:27:07 följande:
    Frågan är väl snarare vad din poäng är?

Förklara gärna det. Vad är det för tes du driver här? Som "bevisas" att att Inka enligt dig var grymma kolonisatörer och mördare, vilka (enligt dig) utraderade en okänd men sannolik  ursprungsbefolkning.
    Tesen är väl ganska tydlig, se det som en studie i Dorianlogik. Varför Dorian, en antinationalist, vurmar för inkanationen, en medeltida terrorstat. Eller som förespråkare för mångkultur verkar tycka det är ett problem att inkanationen fick inslag av spansk kultur. Man kunde ju vänta sig att en person som spenderar mycket av sin tid att hata just den typen av debattörer inte själv skulle bete sig som en. Men du kanske tycker Dorianlogik är lättförståelig? Förklara gärna i så fall.
  • Ogenomtänkt
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 13:37:34 följande:
    Tesen är väl ganska tydlig, se det som en studie i Dorianlogik. Varför Dorian, en antinationalist, vurmar för inkanationen, en medeltida terrorstat. Eller som förespråkare för mångkultur verkar tycka det är ett problem att inkanationen fick inslag av spansk kultur. Man kunde ju vänta sig att en person som spenderar mycket av sin tid att hata just den typen av debattörer inte själv skulle bete sig som en. Men du kanske tycker Dorianlogik är lättförståelig? Förklara gärna i så fall.
    Så dina inlägg handlar om Dorian? Du verkar lite fixerad.

Jag har vanligtvis inga problem att förstå Dorians resonemang. Dina inlägg är däremot aningen... märkliga? Men om du är så fixerad vid Dorian så kan det ju ha sin förklaring där.
  • oOOo  oOOo
    Ogenomtänkt skrev 2015-02-13 13:46:05 följande:
    Så dina inlägg handlar om Dorian? Du verkar lite fixerad. 
    Ja, lite fascinerad faktiskt. Lite som den elektroniska munken i Dirk Gentlys holistisk detektivbyrå. Hur vissa lyckas hålla dessa motsägelsefulla ideer i huvudet samtidigt
    Jag har vanligtvis inga problem att förstå Dorians resonemang. 
    Så bra, fram med förklaringarna då
  • Ogenomtänkt
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 13:49:08 följande:
    Ja, lite fascinerad faktiskt. Lite som den elektroniska munken i Dirk Gentlys holistisk detektivbyrå. Hur vissa lyckas hålla dessa motsägelsefulla ideer i huvudet samtidigt
    Jag har vanligtvis inga problem att förstå Dorians resonemang. 
    Så bra, fram med förklaringarna då
    Det klarar alla människor. Du med.
  • oOOo  oOOo
    Ogenomtänkt skrev 2015-02-13 14:07:24 följande:
    Det klarar alla människor. Du med.
    Tror du?
    Har du tränat mycket?
    Har du några speciella knep?
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 14:15:54 följande:

Tror du?

Har du tränat mycket?

Har du några speciella knep?

Och inte en enda parallel till vederbörandes nick. Slut på kaffe?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 15:27:57 följande:
    Och inte en enda parallel till vederbörandes nick. Slut på kaffe?
    Jag tillämpar väl 'benefit of the doubt' angående det nicket
    Kan ju vara så att det är en aning självironiskt
Svar på tråden Varför hatar folk SD?