• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ogenomtänkt
    Digestive skrev 2015-02-13 15:27:57 följande:
    Och inte en enda parallel till vederbörandes nick. Slut på kaffe?
    Jag misstänker helt andra substanser
  • sjuttiofemman
    Digestive skrev 2015-02-13 13:10:12 följande:

Mer utbredd barnlöshet? Ser inte kopplingen men borde också sova.

Sd brukar ju framhålla Danmark som ett föregångsland vad gäller invandring och "integration". Och de tycks inte tro på att befolkningen minskar. Här ser vi ett exempel på konsekvensen av sd's politik.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-13 07:50:15 följande:
    Nej, det gör jag inte, och det har jag heller inte skrivit. Det var DU som började snacka om att tyskarna skulle ha emigrerat till Polen, för att du inte förstod vad jag skrev.

Däremot är det ju så att alla som flyttar till kolonier, ju också utvandrar. Ta de svenskar som flyttade till New Sweden: Skulle inte de ha utvandrat, menar du?

Du verkar inte begripa vad 'kolonisation' betyder, eftersom du verkar mena att alla som emigrerar till kolonier, skulle vara kolonisatörer.. Så är det ju inte. Kolonisatörer är ju de som upprättar kolonin. De som sedan flyttar dit från moderlandet, är blott utvandrare/invandrare.

Wow, du hittar verkligen på vad jag har sagt och inte sagt du. Du kanske borde starta en egen tråd där du kan hålla låda för dig själv? Du verkar ju duktig nog att hitta på vad andra säger, så det borde inte vara något problem för dig att roa dig själv så?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 08:44:39 följande:
    Haha, visst är det komiskt. Men det är ju det som gör Dorianlogiken så rolig, krumbuktandet runt alla motsägelsefulla ideer. Ena stunden framhävs en medeltida barbarstat som krigar, terroriserar och utövar människoroffer som något bra och andra studen är den stat som sätter stopp för barbariet den onda på grund av att den krigar och terroriserar. Frågan är varför Dorian vurmar så mycket just för Inka? smile2.gif
    *klappar på* Nej, jag förstår att en del resonemang går er över huvudet.

Vurmar? Är det kul att hitta på vad andra "sagt"?
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 13:37:34 följande:
    Tesen är väl ganska tydlig, se det som en studie i Dorianlogik. Varför Dorian, en antinationalist, vurmar för inkanationen, en medeltida terrorstat. Eller som förespråkare för mångkultur verkar tycka det är ett problem att inkanationen fick inslag av spansk kultur. Man kunde ju vänta sig att en person som spenderar mycket av sin tid att hata just den typen av debattörer inte själv skulle bete sig som en. Men du kanske tycker Dorianlogik är lättförståelig? Förklara gärna i så fall.
    Var har jag vurmat? Jag har berättat och förklarat. Jag har inte någonstans skrivit att inkan var vidare schyssta eller något slags förebild.

Men det är klart, om man betraktar någon som en "invandrarkramare" när hen säger att inte alla invandrare är brottslingar så blir väl resten av världssynen också lite skev...
  • Philipsson
    Digestive skrev 2015-02-13 13:05:39 följande:
    Och vilka stod då i huvudsak för folkmorden - de som kunde klassas som kolonisatörer eller emigranter?
    "Folkmord" är ett relativt nytt straffrättsligt begrepp (1945) och kan knappast tillämpas på forna tider. I så fall skulle ju varenda erövring i forna tider kunna kallas för "folkmord - exempelvis morernas erövringar på Iberiska halvön under medeltiden -, men det är det ju ingen som gör. Hur som helst handlar ju "folkmord" om en medveten och systematisk förstörelse av ett folk, och det var det ju inte fråga om när det gällde la Conquista: Det som tog död på infödingarna skedde ju till största delen oavsiktligt, alltså alla de virus och bakterier som tidigare inte hade funnits där: difteri, tyfus, influensa, smittkoppor, etc.

Du Digestive, hur vore det om du slutade upp med att skryta om din okunskap?
  • Tom Araya

Just nu hatar jag SD lite extra för deras vurmande för Putin och Ryssland.
    Borde inte det vara en varningsklocka för anti-SD'are och samtidigt en väckarklocka för vår säkerhets- och försvarspolitik?

• Dorian Ertymexx
    Tom Araya skrev 2015-02-14 00:32:57 följande:
    Just nu hatar jag SD lite extra för deras vurmande för Putin och Ryssland.
    Borde inte det vara en varningsklocka för anti-SD'are och samtidigt en väckarklocka för vår säkerhets- och försvarspolitik?
    Vi som är anti-SD behöver väl knappast fler väckarklockor, det är rätt tydligt vad SD håller på med.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?