• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Digestive skrev 2015-02-15 21:49:07 följande:
    "Handlade detta nonsens om att smita från tidigare fråga?"

Med andra ord; ja. Så tråkigt med andrahandssorteringen debattörer. En enkel regel att följa i fortsättningen; propagera enbart och upphör med att leka debattör.
    Vilken fråga då?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-02-16 09:55:58 följande:

Vilken fråga då?

"Och vilka stod då i huvudsak för folkmorden - de som kunde klassas som kolonisatörer eller emigranter?"
  • Philipsson
    Digestive skrev 2015-02-16 15:32:15 följande:
    "Och vilka stod då i huvudsak för folkmorden - de som kunde klassas som kolonisatörer eller emigranter?"
    Men det var ju inte fråga om något folkmord i Sydamerika. Det där har jag ju redan avhandlat. Knappast mitt fel att du inte är läskunnig.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-17 00:07:16 följande:
    Men det var ju inte fråga om något folkmord i Sydamerika. Det där har jag ju redan avhandlat. Knappast mitt fel att du inte är läskunnig.
    Lustigt - när svensk kultur hotas ens det lilla minsta, så är det folkmord. När folk utplånas en masse och deras kultur mosas totalt, då är det inte folkmord. Ni har en väldigt märkligt syn på saker. Som vanligt, i och för sig. Jag är mest förvånad över att jag fortfarande är förvånad.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-17 04:55:50 följande:
    deras kultur mosas totalt, 
    Men ärligt talat Dorian, du brukar väl inte vurma för att bevara kulturer? Det finns inget genuint att bevara osv.

"Det gamla genuina hittar du i historiska muséer, ingen annan stans"
    - citat Dorian

Det är väl detta unika vurmande för just inkakultur som jag menar. Varför är just inkakulturen så viktig att bevara?

Ni har en väldigt märkligt syn på saker. 
    Så artigt att du niar PH, för du klumpar väl inte ihop folk?

• Digestive
    Philipsson skrev 2015-02-17 00:07:16 följande:

Har redan redogjort för användingen av begreppet "folkmord" utan vidare respons. Vet inte vad tystnad lite här och där betyder därborta - långsökt morsekod? - men övriga har inte riktigt någon aning. Hur som helst så berör inte frågan folkmord överhuvudtaget. Inte riktigt svårt att se dessa saker, för övriga.

Det går alltså inte läsa ordentligt, förstå hur diskussioner fungerar eller ens frågetecken? Specialfallet! Orka med. Gå kursen "Vett, 5 hp" och återkom sen, tills dess så finns det väl bara duglighet till att harkla ur sig popaganda i tempot "hetsad papegoja".
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2015-02-15 14:06:52 följande:
    Hur är jag näthatare? Jag argumenterar, hatar inte.
    Är dina yttringar om Björn Söder tex att betrakta som kärkelsförklaringar? De ser ganska hatiska ut för en som inte lever i en värld fylld av avsky mot andra kan jag meddela dig.

Och nej, det är inte att argumentera när man spammar ett forum med hatiska uttalanden om namngivna personer dag ut och dag in år efer år. Det är ganska klockrent näthat.
  • Philipsson
    Lustigt - när svensk kultur hotas ens det lilla minsta, så är det folkmord. När folk utplånas en masse och deras kultur mosas totalt, då är det inte folkmord. Ni har en väldigt märkligt syn på saker. Som vanligt, i och för sig. Jag är mest förvånad över att jag fortfarande är förvånad.
    Nej Dorian, nu hittar du på igen. Tänk att du aldrig lär dig, att det är lätt genomskådad demagogi att själv hitta på det man sen argumenterar mot.

En vanlig taktik bland individer som inte gör annat än att försöka ansluta sig till s.k. offergrupper, vilka kommer med helt obevisade påståenden om hur diskriminerade de är.

Som du t.ex., som nyligen skrev i en annan tråd att det finns en "bild" av hur våldtäkta kvinnor "ska vara", men sen kunde du inte visa på några exempel/bevis på denna "bild". "Bilden" finns då uppenbarligen blott inne i ditt eget huvud. Först PÅSTÅR du att det finns en sådan bild, och sen lägger du ut texten om hur fel du tycker att det är att det finns en sådan bild.

Vad du först vore tvungen att göra, är ju att i förstone visa på att det faktiskt finns en sådan "bild". Men det är ju ingen nyhet att bland alla dessa pk-tyckare, så uppfattas ifrågasättandet som en hädelse.

• Philipsson
    Digestive skrev 2015-02-17 09:25:50 följande:
    Har redan redogjort för användingen av begreppet "folkmord" utan vidare respons. Vet inte vad tystnad lite här och där betyder därborta - långsökt morsekod? - men övriga har inte riktigt någon aning. Hur som helst så berör inte frågan folkmord överhuvudtaget. Inte riktigt svårt att se dessa saker, för övriga.

Det går alltså inte läsa ordentligt, förstå hur diskussioner fungerar eller ens frågetecken? Specialfallet! Orka med. Gå kursen "Vett, 5 hp" och återkom sen, tills dess så finns det väl bara duglighet till att harkla ur sig popaganda i tempot "hetsad papegoja".
    Men varför tjafsar du om "folkmord" då, när frågan inte berör folkmord?

Man tar sig för pannan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?