• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Antje skrev 2014-01-09 15:10:25 följande:
    Vadå tvångsutvisning som sista åtgärd? Dom ska ut så fort som möjligt och där måste polisen bli hårdare för att få fast välfärdssnyltarna och eskortera dom till gränsen. Vi kan väl inte ha en massa illegala invandrare som dräller omkring här? Fördelar med det?

Menar du att vi har invandrare här som inte är födda någonstans? Vilket nonsens, dessutom har i princip alla asylmissbrukare som kommer hit passerat massvis med andra länder där dom enligt reglerna ska söka asyl först. Egentligen bör man neka alla som kommer landvägen hit att få sin asylansökan prövad och hänvisa dom att söka skydd i ett närliggande land istället.

På det viset skulle vi klara oss ifrån många mångkulturella besvär. Varför vill du oss så illa?
    Jag pratar inte med dig Suffering och försök ge fan i min inbox också.
  • Antje
    nihka skrev 2014-01-09 21:27:16 följande:
    Jag pratar inte med dig Suffering och försök ge fan i min inbox också.
    Vad kallade du mig för? Vem är du och vad med din inbox?

Du verkar aggressiv, säkert en sådan där som befinner sig långt ute på vänsterkanten, känner igen beteendet från en gång då jag var med i ett sverigevänligt sammanhang

Usch!

• nihka
    effemgea skrev 2014-01-09 17:16:33 följande:
    Jaha, och nu är Suffering tillbaka. Denna gång tycks hen vara nära bristningsgränsen redan initialt.

Det ska bli intressant om det finns någon sverigedemokrat som tar kräket i örat den här gången.

Hittills har hen bemötts som en flockledare av två likasinnade.
    Ja, diskussionerna i tråden liknade ju faktiskt diskussioner fram till vederbörandes återintåg.
  • Antje
    nihka skrev 2014-01-09 21:41:00 följande:
    Ja, diskussionerna i tråden liknade ju faktiskt diskussioner fram till vederbörandes återintåg.
    Är du och det där nicket "effemgea" samma person? Prata så vi andra förstår, inte så lätt att hänga med om du/ni ska använda konstiga kodord.

Om det är så att ni är olika personer så får ni väl hålla era interna diskussioner via inboxen? Pratar du med dig själv, ja då måste du få hjälp.
  • nihka
    Missermajser skrev 2014-01-09 20:57:21 följande:
    Det beror på vilka väljare du frågar.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-01-09 21:09:04 följande:
    Sant eller falskt. Mellanting är irrelevanta.
    Tror inte att exakta siffror finns speciellt lättillgängliga (finner inga vid sökning) så det hänger väl på orden ifrån Damon Rasti och valet att lita på dem eller inte. Att det dock inte verkar spela någon större roll överhuvudtaget för vederbörande, att Sverigedemokraterna och entourage ljuger så att hästarna travar, kan ses som smått intressant.

Hur som helst - löjligt många färre, än samtliga immigranter (111 090) fick PUT året 2012 och Sverigedemokraterna visar upp en god fortsättning på en massiv lögntrend även det här året.

Såhär står det i Wikipedia:

"Från mitten på 1980-talet ökade det sammanlagda antalet permanenta uppehållstillstånd som beviljades, från en nivå på ca 14 000 personer 1984 till en topp 1994 på sammanlagt nästan 79 000. Andelen tillstånd som beviljas på grund av EES-avtalet har ökat från cirka 6 000 personer år 1994, cirka 18 000 år 2005, till cirka 17 600 år 2009."

Törs tilläggas att PUT även delas ut åt immigranter som har befunnit sig i landet en lägre tid med uppehållstillstånd. Värt att tillägga, när så mycket lögner florerar om saken i allmänhet. Människor har nog svårt att se det självklara för alla träd. med andra ord inte enbart vid gränserna som PUT delas ut och siffrorna berör såklart även dessa immigranter.
  • Digestive
    Antje skrev 2014-01-09 21:13:44 följande:
    Jo vi vet att du har dom här lustiga förklaringsmodellerna som du egenhändigt har snickrat ihop och som radikalt skiljer sig ifrån meriterade experter på ämnet, som sagt så är det väldigt stor humor att ta del av.

Och apropå lögner, så vet ju både du och jag orsaken till att du vill ha massvis med lågutbildad "arbetskraft" hit - orsaken är ju inte humanitet eller att du på fulla allvar tror att det gynnar sveriges ekonomi direkt Skrattande

Ditt gamle landshatande ego Har du inget hjärta Digestive?
    Som om det handlade om någon omstritt eller ens något stridbart, att Sveriges BNP har fördubblats de senaste 30 åren. Tomte

Haha, åh, snälla, förklara vad det ponerat skulle bero på då - om det varken gäller ekonomi eller humanitet? Skrattande
  • Antje
    Digestive skrev 2014-01-09 22:03:18 följande:
    Tror inte att exakta siffror finns speciellt lättillgängliga (finner inga vid sökning) så det hänger väl på orden ifrån Damon Rasti och valet att lita på dem eller inte. Att det dock inte verkar spela någon större roll överhuvudtaget för vederbörande, att Sverigedemokraterna och entourage ljuger så att hästarna travar, kan ses som smått intressant.

Hur som helst - löjligt många färre, än samtliga immigranter (111 090) fick PUT året 2012 och Sverigedemokraterna visar upp en god fortsättning på en massiv lögntrend även det här året.

Såhär står det i Wikipedia:

"Från mitten på 1980-talet ökade det sammanlagda antalet permanenta uppehållstillstånd som beviljades, från en nivå på ca 14 000 personer 1984 till en topp 1994 på sammanlagt nästan 79 000. Andelen tillstånd som beviljas på grund av EES-avtalet har ökat från cirka 6 000 personer år 1994, cirka 18 000 år 2005, till cirka 17 600 år 2009."

Törs tilläggas att PUT även delas ut åt immigranter som har befunnit sig i landet en lägre tid med uppehållstillstånd. Värt att tillägga, när så mycket lögner florerar om saken i allmänhet. Människor har nog svårt att se det självklara för alla träd. med andra ord inte enbart vid gränserna som PUT delas ut och siffrorna berör såklart även dessa immigranter.
    Du ska få göra ett litet quiz Digestive, svaren finns längst ner. Hur många rätt får du utan att tjuvkika på svaren?

www.invomork.se/

• effemgea
    nihka skrev 2014-01-09 21:41:00 följande:
    Ja, hur FL:s sverigedemokrater väljer att förhålla sig till den här personen säger så mycket om dem.
  • Digestive
    Antje skrev 2014-01-09 22:12:39 följande:
    Du ska få göra ett litet quiz Digestive, svaren finns längst ner. Hur många rätt får du utan att tjuvkika på svaren?

www.invomork.se/

Nej, ska inte alls göra något sådant.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?