• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Antje
    Digestive skrev 2014-01-09 22:11:02 följande:
    Som om det handlade om någon omstritt eller ens något stridbart, att Sveriges BNP har fördubblats de senaste 30 åren. Tomte

Haha, åh, snälla, förklara vad det ponerat skulle bero på då - om det varken gäller ekonomi eller humanitet? Skrattande
    Ja, vår befolkning har ökat och därmed även BNP. Det är inget omstritt och har heller inte någon som helst relevans för hur vårt samhälle mår på det ekonomiska och sociala planet.

Jag hävdar fortfarande att massinvandringen har förstört mitt land på alla sätt och vis, jag håller dig medskyldig för denna misär och jag kommer ha väldigt svårt att förlåta dig och er andra sverigehatare för det ni gjort med mitt Sverige.

Vad tycker du jag ska säga till mina barn när jag tvingas lämna efter mig ett brinnande fattigt ghetto som arv efter mig? Vi fick ju ett väldigt fint och välmående land att förvalta.

Varför gjorde ni såhär om ni inte anser er per definition vara onda?

• Bongo Bong

Jag tillhör de som sympatiserar med delar av SD's politik. MEN om de skall få min röst vill jag först se en seriös framtoning och att de visar att de menar allvar med att ta avstånd från hatkulturen som frodas i partiet.

Jag tycker det är obehagligt att läsa på Avpixlat och att det är beklagligt att de fortfarande har så många aktiva politiker som öppet yttrar okunskap, åsikter och värderingar jag inte anser att beslutsfattare bör ha. Spektrat av både sympatisörer och aktiva politiker är brett, för brett i mitt tycke. Jag undrar om Åkesson verkligen klarar uppgiften att rensa ut rötäggen. Därför hoppas jag istället att den tydliga opinion som visas genom väljarstatistiken tas på allvar av de övriga partierna, och att de ändrar sin invandringspolitik.

I denna tråden finns intelligenta SD-debattörer men det är beklämmande att se nivån på inläggen hos vissa av er andra. Jag har inte orkat läsa hela tråden, men håller med meningsmotståndarna om att det finns en hel del äkta rasism, osaklighet, personagrepp och ett allmänt väldigt märkligt sätt att bemöta argument. På samma sätt agerar tyvärr vissa aktiva SD-politiker.

Jag hatar ingen, men beklagar att dessa individer är i vägen för en bra debatt.

• Digestive
    effemgea skrev 2014-01-09 22:14:18 följande:
    Ja, hur FL:s sverigedemokrater väljer att förhålla sig till den här personen säger så mycket om dem.
    Ett gäng lögnare som dansar kring midsommarstången och håller varandra i handen.

"- Små lögnare, små lögnare, är lustiga att se, små lögnare, små lögnare.."

Lite tråkigt att de förstör för de seriösa debattörerna bland Sverigedemokraterna och entourage.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-01-09 22:14:18 följande:
    Ja, hur FL:s sverigedemokrater väljer att förhålla sig till den här personen säger så mycket om dem.
    Många nya nick idag som väljer att komma igång här på det politiska forumet. Undrar om Husdjur/Burfåglar har samma grad av "nytillskott"?
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-01-09 20:58:35 följande:
    Merit Wager representerar inte en myndighet utan är en privatperson som uttalar sig.

Om man ska hårddra det är det "olagligt" att ens söka asyl i Sverige eftersom det inte finns något "lagligt" sätt att ta sig in i landet för att söka asyl samtidigt som du inte kan söka asyl annat än i landet. Samma paradox gäller för att stanna kvar efter ett utvisningsbeslut. Personer som inte lämnar landet är inte "kriminella" även om de inte vistas i landet lagligt så innebär det inte att de vistas här olagligt. Inte nog med att det inte finns någon straffpåföljd man har rätt till villkorad hjälp. 

Jag menade inte statslösa. Det är ganska vanligt att beslut om utvisning fattas fast beslutet i praktiken inte kan verkställas och dessa personer är inte kriminella som inte packar sig iväg. De kan helt enkelt inte. Läs mer nedan under rubriken "Del 3. Efter avslag". Det är visserligen en amatörsajt, men i mitt tycke en som förklarar asylfrågor på ett tydligt sätt.

www.sanna-ord.se/asylnytt/flykt/dummies.html

Jag tycker att vi kan ha ungefär de nivåer vi har nu. Människor med utländsk härkomst utgör ca 10% av befolkningen och det är inte för mycket enligt min åsikt. Antalet flyktingar som kommer måste fluktuera för att möta upp ett fluktuerande behov. Det är naturligt att det blir toppar vid konflikter. Däremot tycker jag att det vid "tillfälliga konflikter" ska ges fler tillfälliga uppehållstillstånd i stället för permanenta direkt. Sedan är jag för att komma åt det asylfusk som finns så de som får stanna verkligen är de som behöver hjälp.

Det är också så i Sverige att personer som ljugit eller vilselett i sin asylansökan kan bli av med sitt uppehållstillstånd om det de falsifierat var grunden till att de beviljades uppehållstillstånd. Exempelvis kan någon som ljugit om sin ålder skickas tillbaka om omständigheten varit att det inte har funnits ett mottagande i hemlandet för barnet under 18 år. Om det visar sig att personen är myndig behövs inget mottagande.

Klart man kan förändra attityder. Man måste lobba, lobba, lobba, lobba lite till och föregå med gott exempel. Det är ett långsiktigt arbete. Jag tycker det är skamligt hur EU beter sig mot Italien. Klart de släpper igenom flyktingar för vidare egentransport genom resten av EU för att inte själva tvingas ta hand om i stort sett varenda kotte som söker asyl i Europa. 
    Först och främst är Merit Wager en av de mest kunniga i Sverige på området. Men om inte hon duger får du väl gräva i utlänningslagen och se om du kan finna stöd för din uppfattning:

0 § Om en utlänning vägrar att följa ett beslut som Migrationsverket har fattat med stöd av 4568 eller 9 §, får verket begära hjälp av polismyndigheten för att verkställa beslutet.

15 § Beslut om avvisning eller utvisning som inte innehåller någon tidsfrist för frivillig avresa ska verkställas snarast möjligt.
       Innehåller ett beslut om avvisning eller utvisning en tidsfrist för frivillig avresa ska utlänningen lämna landet senast när tidsfristen löper ut. 

15 a § Har en utlänning inte lämnat landet när en tidsfrist för frivillig avresa löpt ut ska den myndighet som meddelat tidsfristen meddela ett återreseförbud. Återreseförbudet ska bestämmas till ett år.

Kan vi lämna det nu?

Tillfälliga uppehållstillstånd vid konflikter. Där håller både SD och jag med dig.

Det är skillnad mellan kan bli av med sitt uppehållstillstånd och SKA bli av med detsamma. Kan inte dra mig till minnes något fall där det skett vid lögn. Åtminstone inte vad gäller vuxna. Man har ju gubevars infört "Lean" vid Migränverket. Ett ärende får ju inte ta tid varför det kan ta ett tag innan lögnen avslöjas. 90% av de som söker asyl har slängt sina identitetshandlingar vilket innebär att vi inte vet ett piss om dom vi släpper in. Naturligtvis slänger de sina pass och ID eftersom de tror sig veta att det enda sättet att få stanna är via en uppdiktad historia som inte går att kontrollera. "Legenden" den asylsökande ofta kommer med, finns tillgänglig på flera språk på Internet. Uppdiktade historier som låter väldigt lika varandra. Läs gärna Zulmay Afzalis "En flykting korsar ditt spår"

-citat-

En av killarna som låg på sin säng gick upp och sa till mig: ”Vad är det med dig? Är du från Migrationsverket eller är du polis? Eller är du bara korkad? Du måste vara dum i huvudet om du inte vet att alla, varenda en som kommer hit ljuger. Så är det bara. Så berätta för oss om dig så att vi kan hjälpa varandra att hitta på bra asylhistorier. Du 

kan ge oss lite information och vi kan ge dig en del tips.” Efter att ha hört detta tog jag en paus och sa sedan: ”Sorry, killar, jag hade ingen aning om det ni har berättat för mig, jag svär att jag inte visste någonting om lögnaktiga historier. Men varför tror ni att svenska myndigheter ska tro på lögner?”

Då sa en av dem att man bara behöver vara på sin vakt och servera en bra historia och spela lite lidande. ”Lita på mig”, sa han, ”de kommer att tro på oss. Jag känner många som fått uppehållstillstånd bara genom att ljuga bra. Förresten, min vän, vad heter du?” Jag sa mitt namn. ”Okej, Zulmay”, sa han, ”lyssna på mig! Om du säger att du inte vet hur man ska göra för att få uppehållstillstånd här, då har du inte en chans.
    Du måste förbereda och bygga en historia som har alla de ingredienser som behövs och som jag ska berätta för dig om.” Jag tackade för att de berättat allt detta för mig och sa att jag kanske kommer att förstå mer om vi pratar igen lite senare. Men nu var klockan nästan halv sex och det var dags att äta, så vi gick till matsalen. Medan vi stod i matkön såg jag mig omkring, jag svepte med blicken över alla människor som stod där. Många kunde jag ana var tidigare gängmedlemmar och kriminella i sina hemländer genom deras tatueringar och sätt att tala och röra sig. Jag hade ju nyligen själv råkat ut för människor som försökte stjäla mina ägodelar. Efter samtalet med de afghanska männen i rummet jag skulle sova i, var jag en aning chockad och kände att svenskarna öppnade portarna till sitt hem och vad förde vi invandrare med oss? Jo, lögner och bedrägerier! Är det så man ska tacka eller återgälda svenskarnas generositet och vänlighet? Jag mådde riktigt illa. 

-slut citat-

Så, om fusket kunde stävjas hade vi inte haft dagens problem eftersom många av de som kommer hit vackert fått återvända till något av de kanske 7 EU-länder de passerat på vägen hit.

Håller med dig vad gäller Italien också. Nu råkar de flesta komma via Italien, Grekland och Malta och de har inte heller plats eller ekonomi att klara av volymerna. Men att det är just Sverige som får det tvivelaktiga nöjet att ställa upp när ingen annan vill är inte acceptabelt. Och att man dessutom från svensk sida går ut och talar om vilken fantastisk möjlighet och vilket ekonomiskt välstånd som väntar oss tack vare detta är djupt ohederligt och ett förakt mot den skattebetalare delen av befolkningen, invandrare som svenskar. Kostnaden ligger nu på ungefär 2500 kr per månad per förvärvsarbetande svensk. Jag och min sambo skulle verkligen behöva de 5000 kronor som utan att fråga folket, plockas av oss varje månad för att bekosta den djupt ansvarslösa politiken som tillåter lögnare och kriminella att få fotfäste i landet.

• Ermenegildo
    Bongo Bong skrev 2014-01-09 22:20:23 följande:
    Jag tillhör de som sympatiserar med delar av SD's politik. MEN om de skall få min röst vill jag först se en seriös framtoning och att de visar att de menar allvar med att ta avstånd från hatkulturen som frodas i partiet.

Jag tycker det är obehagligt att läsa på Avpixlat och att det är beklagligt att de fortfarande har så många aktiva politiker som öppet yttrar okunskap, åsikter och värderingar jag inte anser att beslutsfattare bör ha. Spektrat av både sympatisörer och aktiva politiker är brett, för brett i mitt tycke. Jag undrar om Åkesson verkligen klarar uppgiften att rensa ut rötäggen. Därför hoppas jag istället att den tydliga opinion som visas genom väljarstatistiken tas på allvar av de övriga partierna, och att de ändrar sin invandringspolitik.

I denna tråden finns intelligenta SD-debattörer men det är beklämmande att se nivån på inläggen hos vissa av er andra. Jag har inte orkat läsa hela tråden, men håller med meningsmotståndarna om att det finns en hel del äkta rasism, osaklighet, personagrepp och ett allmänt väldigt märkligt sätt att bemöta argument. På samma sätt agerar tyvärr vissa aktiva SD-politiker.

Då kan du ju bidra till att hyfsa till debatten. Du skriver att du "tillhör de som sympatiserar med delar av SD's politik." I princip finns det ju bara EN del så jag antar att du menar att du vill begränsa invandringen till Sverige? Eller är det något annat?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Digestive
    Antje skrev 2014-01-09 22:19:52 följande:
    Ja, vår befolkning har ökat och därmed även BNP. Det är inget omstritt och har heller inte någon som helst relevans för hur vårt samhälle mår på det ekonomiska och sociala planet.

Jag hävdar fortfarande att massinvandringen har förstört mitt land på alla sätt och vis, jag håller dig medskyldig för denna misär och jag kommer ha väldigt svårt att förlåta dig och er andra sverigehatare för det ni gjort med mitt Sverige.

Vad tycker du jag ska säga till mina barn när jag tvingas lämna efter mig ett brinnande fattigt ghetto som arv efter mig? Vi fick ju ett väldigt fint och välmående land att förvalta.

Varför gjorde ni såhär om ni inte anser er per definition vara onda?

Precis. Vad duktigt! Klart att det har med saken att göra, att det finns människor som tjänar på den saken kan ses som lika obestridbart. Nu när korrelationen "immigration" och "tillväxt" har accepterats offentligt så förstår de flesta även följande; att ingen immigration under detta tidsspann om 30 år, även skulle ha betytt ingen korrelerad tillväxt.

Haha, som om vederbörande skulle ha röstat blankt ända fram tills Sverigedemokraterna fick vindar i seglen. Skrattande

Människor med en fullständig och totalt svart/vit världsbild. Hjärta Lite som att gå på zoo.
  • Digestive
    nihka skrev 2014-01-09 22:25:30 följande:
    Många nya nick idag som väljer att komma igång här på det politiska forumet. Undrar om Husdjur/Burfåglar har samma grad av "nytillskott"?
    Haha..!
  • Digestive
    Bongo Bong skrev 2014-01-09 22:20:23 följande:

Ja - lögnerna, hatet och bristen på empati, har verkligen förstört hela partiet. En 1/6 av stolarna står tomma, förstår mycket väl varför så få kan och vill företräda dem. Det ser så ut redan vid ~5% och vid ~15% så lär Sverige få den vildaste politiken i Sveriges historia (med tanke på hur många stolar som kommer att lämnas tomma och fyllas med så kallade politiska vildar).

Så kan det gå när ett missnöjesparti, med blott en huvudfråga i praktiken, får omättligt mycket väljarstöd.

Aja, det kan iallafall ses som en spännande utveckling. 
  • Antje
    Digestive skrev 2014-01-09 22:39:41 följande:
    Ja - lögnerna, hatet och bristen på empati, har verkligen förstört hela partiet. En 1/6 av stolarna står tomma, förstår mycket väl varför så få kan och vill företräda dem. Det ser så ut redan vid ~5% och vid ~15% så lär Sverige få den vildaste politiken i Sveriges historia (med tanke på hur många stolar som kommer att lämnas tomma och fyllas med så kallade politiska vildar).

Så kan det gå när ett missnöjesparti, med blott en huvudfråga i praktiken, får omättligt mycket väljarstöd.

Aja, det kan iallafall ses som en spännande utveckling. 
    Fast nu handlar ju tråden om de fina landsvänliga Sverigedemokraterna och inte om dom icke rumsrena missnöjespartierna inom sjuklövern. Om dessa antidemokratiska och brokiga partier får du starta en egen tråd.

Håll dig till topic.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?