• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UniqueSnowflake
    Nej det är många som hatar Reingeld efter detta utspel.
    What does the fox say? -^^,--,~
  • UniqueSnowflake
    Digestive skrev 2014-01-09 20:39:32 följande:
    Inte 111 090 året 2012 iallafall. Tomte Snarare omkring 5000; www.migrationsinfo.se/migration/sverige/

Fast, ah, en marginell skillnad för gemene Sverigedemokrat - en generösare avrundning bara. Drömmer
    Under 2013 tar Sverige emot c:a 50 000 och siffran väntas stiga till så många som 70.000 2014.

petterssonsblogg.se/2013/12/14/syriska-flyktingar-strommar-till-sverige/

Innan kriget började bodde 100 000 - 120 000 folk från Syrien i Sverige. (Wiki)
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-01-10 15:00:04 följande:

Tomma tunnor? Allt skit som Sd har för sig för att underblåsa främlingsfientlighet och rasism är inga tomma tunnor. Allt de vill är att hjälpa så få som möjligt och hålla Sverige etniskt homogent. Svårare än så är det inte och det är långt ifrån några tomma tunnor.
    Du får nog tänka om litet. I detta fall avsåg jag att Eff... nicket och Nika är de tomma tunnorna.
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-01-10 15:00:04 följande:

Tomma tunnor? Allt skit som Sd har för sig för att underblåsa främlingsfientlighet och rasism är inga tomma tunnor. Allt de vill är att hjälpa så få som möjligt och hålla Sverige etniskt homogent. Svårare än så är det inte och det är långt ifrån några tomma tunnor.
    Fast jag måste fråga, tror du att att man kan slänga ut Svenska medborgare?
  • Ermenegildo
    M Y L F skrev 2014-01-10 15:04:38 följande:
    Fast jag måste fråga, tror du att att man kan slänga ut Svenska medborgare?
    I SDs värld är medborgarskap en petitess. Det är gener och total assimilering av den svenska kulturen som gäller. Men jag tror inte ens man kan räkna med att det räcker med att älska blodpudding, snaps och att dansa små grodorna. Du ska nog helst kunna härleda ditt äktsvenska ursprung ett par generationer tillbaka...
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-10 14:29:52 följande:
    Helt riktigt, det vore skoj att höra Digge svara på varför hen vill ha denna massiva invandring från Uländer och vad det ska ge ett litet lilliputtland som Sverige.

Ser att du blivit svart men det är väl som vanligt. Hoppas det inte hindrar dig från att ta debatten där den behövs
    Skål
    Får väl stilla nyfikenheten då.

Känner att immigrationen kan sänkas men anser att det kan hända för snabbt. Sverige behöver en säkrad folktillväxt, annars så kommer den här historien enbart att upprepas inom ganska snar framtid. Sverige behöver en säkrad tillväxt. Sverige behöver en lukrativ marknad, som det ser ut nu så försvinner det ungefär dubbelt så många jobb till utlandet än vad det överhuvudtaget immigrerar människor i netto. Sverige behöver ett säkrat kapital, att använda i ett troligt regeringsskiftet och under röd politik (har dock inte sett den senaste opinionsundersökningen, hittar den inte via Google - någon får gärna bistå med länk).

Ser ingen som helst poäng med att ej ta hänsyn till dessa faktorer och immigrationen påverkar samtliga storskaligt. Hade mer än gärna sänkt på immigrationen men vid exempelvis nästa val.

Svensken får börja föröka sig i ekonomiskt hållbara mängder.

Engagemanget här berör främst det socialt unkna klimatet som Sverigedemokraternas lögner skapar. Deras politik bygger på att bilda opinion mot civila människor och det påverkar det sociala klimatet riktigt uselt - inte minst för att även andra svenskar reagerar och upprörs.

Ser gärna kvalité i den absolut viktigaste faktorn för ett drägligt leverne i Sverige.

Det finns inte mycket mer till det än så.

Klappat klart ryggen på lögnaren nu UniqueSnowflake?
  • Excentriskan
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:34:21 följande:
    Vi är fler som undrar detta ......

Men det här är ju kommunisters stora bävan, när korrekt fakta når fram till folk. Jag kan bara ana frustrationen dessa autonoma vänstergrupperingar känner då lögnerna och flosklerna blir pulveriserade av fakta - helt öppet på ett forum.

Därav det rättshaveristiska beteendet där framförallt vänsterextremisten nihka sysslar med ett frenetiskt anmälande av sanningsenliga inlägg.

Dock kan man väl bara önska lycka till, blir svårt att tysta över en miljon människor som ständigt blir fler och fler

Tror du på allvar att SD har 1 000 000 som håller på dem?? Och blir fler och fler?? Eller har du möjligtvis källa på det..

Sen är det väldigt svårt att ta någon på allvar när de slänger sig med så föråldrade och inaktuella invektiv som "komunister".. SD ligger bra mycket närmare Nazister än vad vänsterväljare av idag ligger komunism. Men jag läser ytterst få som sänker sig till en sådan nivå att kalla er för nazister för det.

Störst vad gäller att spy ur sig floskler är väl ändå sd-anhängare. Massinvandring, Kulturberikning, sverigefientlig, etniska svenskar, bidragsutsugare osv osv.
    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • themia
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-10 14:24:34 följande:
    Källa på dessa stockdumma påståenden?
    Källa? Javisst, det är jag! Cool
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:41:22 följande:
    Du får hava förtröstan med användaren themia ty hon är miljöpartist.
    Och du är tillbaka nu igen.
    Är det inte tröstlöst att ständigt behöva skaffa nya nick för att få skriva sina SD- floskler här på Familjeliv.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?