• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Ermenegildo skrev 2014-01-17 09:58:45 följande:
    Nej, våldsbrottslighet har inte ökat. Antalet anmälda brott har ökat, vilket kanske inte är så konstigt eftersom acceptansen för brott minskat tydligt. Som du kanske vet polisanmäls idag exempelvis regelmässigt våld på skolor och försäkringsbolag kräver polisanmälan för att betala ut skadestånd. Antalet utsatta för brott, vilket visar den faktiska brottsligheten är däremot ganska konstant år från år. Du kan lära dig mer på BRÅs hemsida. Jag lovar, den är mer vederhäftig än Avpixlat. www.bra.se/download/18.22a7170813 a0d141d21800052646/1360329832670/03+Misshandel.pdf

Kan du länka den igen?
  • Naranjos
    Ermenegildo skrev 2014-01-17 15:46:01 följande:
    You rest your case genom att visa att du inte fattade någonting av det jag skrev? Jag skriver ju tydligt att antalet ANMÄLDA brott har ökat, vilket har väldigt lite med faktisk brottslighet att göra. Låt mig föenkla lite för dig genom ett exempel:

Situation 1: Fem av 100 män blir misshandlade under ett år. Två polisanmäler.
    Situation 2: Fem av 100 män blir misshandlade under ett år. Fyra polisanmäler.

Har brottsligheten fördubblats?

Sedan det där eviga tjatet om "överrepresentation" av utrikes födda. Om det är 2% av män från Norge som misshandlar och 4 % av män från Finland som misshandlar, ska man då dra slutsatsen att Finnar är farliga och våldsbenägna och inte bör få bo i Sverige medan norrmän är lugna och laglydiga? "Överrepresentationen" är ju 100%!!! Trots att 96% av finnarna ALDRIG misshandlar någon?

Och om du nu verkligen vill minska ner brottslighet, tror du verkligen att var man är född är den viktigaste faktorn som orsakar brott. Har du funderat på alkohol och droger tex? Istället för att förbjuda människor av viss härkomst kanske du borde satsa på att förbjuda alkohol. man behöver ju inte surfa särskilt länge på nätet för att hitta filmer om vad alkohol gör med unga mäns aggressivitet. Människor som påstår sig värna fred och lugn drar plötsligt omkring med järnrör på stan och muckar gräl och kallar tjejer för hora.
    Jaha, vad käckt. Så antalet anmälda brott har inget med den ökade brottsligheten att göra. Så skönt, då kan ju polisen och rättsväsendet sluta bry sig. Det har ju ändå inte hänt. Pinsamt för media och Brå som måste börja dementera sina uppgifter om t.ex. alla skjutningar den senaste tiden. Fram till augusti påstås följande: 

46 döda i hela landet
    Stockholm: 18 döda
    Försök till mord eller dråp med skjutvapen: 71
    Olaga innehavare av pistol, revolver, kpist: 252

Västra Götaland: 8 döda
    Försök till mord eller dråp med skjutvapen: 38
    Olaga innehavare av pistol, revolver, kpist: 145

Skåne: 4 döda
    Försök till mord eller dråp med skjutvapen: 47
    Olaga innehavare av pistol, revolver, kpist: 107

Men, det var ju bara anmälda brott liksom. Inget att fästa sig vid alltså. De påstått dödade vid dessa påstådda våldsbrott lever sannolikt i önskad välmåga, väntandes med spänning på nästa avsnitt av På Spåret och Skavlan. Helt okunniga om sin egen dödlighet sitter dom där och har inte fattat att det är deras egna dödsannonser de läst i tidningen, deras egna föräldrar och syskon som sörjer samtidigt som förorterna brinner.
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-17 12:44:59 följande:
    I rest my caseAndelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa

geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel personer från

vissa delar av Afrika och Västasien. Andelen personer från Nordafrika som

är misstänkta för brott under perioden är till exempel nästan fyra gånger

högre än vad den ?borde? vara med utgångspunkt från deras andel av befolkningen.

(Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet Brå-rapport 2005:17) Tendensen i resultaten är att ju grövre brott desto större andel av de anmälda brotten har begåtts av invandrare. De största andelarna återfinns för våldtäkter och mord/dråp, 38 respektive 30 procent. Höga andelar relativt sett gäller även för misshandelsbrotten, 20-21 procent och rån, 24procent??Vad gäller gatuvåld är det dock en markerat större koncentration av invandrare från Nordafrika och Västasien som har de högsta participationsvärdena (Algeriet-Libyen-Marocko-Tunisien, Irak, Turkiet, Libanon, Jordanien-Palestina-Syrien i nämnd ordning).

(Invandrares och invandrares barns brottslighet Brå-rapport 1996:2)

Och till sist, angående politiseringen av BRÅ: (det har inte blivit bättre)

www.aftonbladet.se/nyheter/article10269696.ab

Suck, då var vi där igen. Vet inte hur många gånger jag har besvarat den här frågan. Korta svaret: pga rasism och främlingsfientlighet samt andra faktorer så är denna del av befolkningen utanför samhällets gemenskap. Då är det lätt att söka sig till exempelvis kriminella gäng. Och så går det rätt snabbt att bli kriminell.

Varför tror du att invandrare är överrepresenterade i den här statistiken? Tror du det finns nån kriminalitets-gen?
  • Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-17 17:51:24 följande:
    Jaha, vad käckt. Så antalet anmälda brott har inget med den ökade brottsligheten att göra. Så skönt, då kan ju polisen och rättsväsendet sluta bry sig. Det har ju ändå inte hänt. Pinsamt för media och Brå som måste börja dementera sina uppgifter om t.ex. alla skjutningar den senaste tiden. Fram till augusti påstås följande: 

46 döda i hela landet

Men, det var ju bara anmälda brott liksom. Inget att fästa sig vid alltså. De påstått dödade vid dessa påstådda våldsbrott lever sannolikt i önskad välmåga, väntandes med spänning på nästa avsnitt av På Spåret och Skavlan. Helt okunniga om sin egen dödlighet sitter dom där och har inte fattat att det är deras egna dödsannonser de läst i tidningen, deras egna föräldrar och syskon som sörjer samtidigt som förorterna brinner.
    Exakt vad inom det här inlägget pekar på en högre våldsbrottslighet? En aning ointressant statistik i sammanhanget, utan att då ha med tidigare statistik att relatera till.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-17 17:51:24 följande:

46 döda i hela landet

Enligt BRÅ: Tittar vi på brottsutvecklingen i Sverige så ser vi att den enda brottstypen som ökar är bedrägeribrotten. De som minskar är många fler: exempelvis dödligt våld, hot och trakasserier, sexualbrott, stöldbrotten.

http://www.bra.se/bra/brott--statistik/brottsutvecklingen-i-sverige.html

Jag tog ovanstående uppgifter från filmen "Om brottsutvecklingen i Sverige."
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-01-17 16:51:29 följande:
    Vem pratar du med här, mig eller sjuttiofemman?

Tror han syftar på mig. Det roliga är att jag inte har anmält ett enda inlägg på FL. Bättre att låta det stå kvar så folk ser vilken sjuk ideologi de företräder.
  • Thomas66

[quote=72263502][quote-nick]sjuttiofemman skrev 2014-01-17 19:13:35 följande:[/quote-nick]

nihka skrev 2014-01-17 16:51:29 följande:
    Vem pratar du med här, mig eller sjuttiofemman?
    Tror han syftar på mig. Det roliga är att jag inte har anmält ett enda inlägg på FL. Bättre att låta det stå kvar så folk ser vilken sjuk ideologi de företräder.[/quote Om man inte tycker att Irak och Syrien inte verkar fungerar så bra ,och att det kanske beror på att människor med olika bakgrund/ värderingar har tvingats att leva ihop, Vad kallas den/ min ideologi då?
  • Thomas66

[quote=72256938][quote-nick]Digestive skrev 2014-01-17 00:03:13 följande:[/quote-nick]

Thomas66 skrev 2014-01-16 22:08:17 följande:
    Nä, det handlar om dina far och morföräldrars slit ( om du nu är Svensk ? ) . Tror att dom skulle gråta om dom såg hur det gick med ditt tänk.
    Människor sliter inte mindre idag och det går inte att stoppa globala utvecklingar för att Sveriges tidigare generationer har slitit hårt. Då slet man med järnväg, tunnelbyggen och stadsprojekt, idag sliter man på Telecom-företag och med att sälja mestadels onödiga produkter. Det ekonomiska systemet som råder lämnar knappast ära och storverk efter sig tillslut - när det storartade väl har slutförts, letar de ständiga kraven på en ökad tillväxt upp någonting annat. Far och morföräldrar levde i en lyckosam tid. En tid då det fanns så mycket att göra i Sverige att det inte rådde sådana här problem - hela landet moderniserades. Det finns inget liknande och storskaliga projekt idag, förutom övergången till grön energi. Varken den nuvarande generationens fel, immigranternas fel, Sveriges fel, politikernas fel - att det här ekonomiska systemet har ett grepp om världen. Systemet har utvecklats för att till en början (på en liten skala) hålla slavar livegna, utan minsta möjlighet till att kunna frigöra sig ifrån skuld, för att sedan användas som ett vapen vid indirekt kolonisering och uttömning av länders naturresurser - konstigt att saker barkar åt helvete? Lägg då till att det krävs en ständig tillväxt, för att blott behålla en jämn ekonomisk nivå - konstigt att saker barkar åt helvete? Hela konflikten mellan USA och Irak grundar sig i det här systemet och för att Irak inte accepterade dollarn i utbyte mot olja. Irak ville inte ha skiten och insåg hur utvecklingen skulle se ut (USA köper upp landets naturresurser mot dollar, som sedan skulle få användas för att i slutändan köpa tillbaka nödvändiga naturresurser ifrån USA - till ett högre pris, naturligtvis, vilket i processen skulle försätta landet i en ofrånkomlig skuld på grund utav nödvändiga lån och ett beroende utav dollarn). Irak gick inte på det där om att USA:s krimskrams till cirkusprodukter, gav skäl nog för att acceptera deras valuta samt destruktiva valutasystem. USA visade upp allt roligt som irakierna kunde handla för dollarn men fick ett bestämt nej. Numera har de inget val. Sverige har befinner sig inte i lyckosamma omständigheter likt exempelvis Polen eller Kina - Sverige måste ha folktillväxt. Om då folktillväxt utifrån anses förstöra vad tidigare generationer har byggt upp, vad skulle då en större avveckling av samma land ha gjort? Liksom den verkligheten som skulle ha drabbat Sverige Ett högre BNP behöver inte alls betyda att ett land går bättre, samma sak som att du kan ha en högre vinst i ett företag som omsätter 1000000 kontra ett som omsätter 10000000. Så det där kan du glömma. Givetvis är det bra om du tar emot människor 50000 som har ett jobb, och lika logiskt är det att det inte är bra med 50000 som inte som jobbar , Och ska man sedan bygga bostäder för 25-30000 kr m2 yta till dom som inte jobbat så är det riktigt illa.
  • Thomas66
    Thomas66 skrev 2014-01-17 19:51:03 följande:
    [quote=72256938][quote-nick]Digestive skrev 2014-01-17 00:03:13 följande:[/quote-nick]Människor sliter inte mindre idag och det går inte att stoppa globala utvecklingar för att Sveriges tidigare generationer har slitit hårt. Då slet man med järnväg, tunnelbyggen och stadsprojekt, idag sliter man på Telecom-företag och med att sälja mestadels onödiga produkter. Det ekonomiska systemet som råder lämnar knappast ära och storverk efter sig tillslut - när det storartade väl har slutförts, letar de ständiga kraven på en ökad tillväxt upp någonting annat. Far och morföräldrar levde i en lyckosam tid. En tid då det fanns så mycket att göra i Sverige att det inte rådde sådana här problem - hela landet moderniserades. Det finns inget liknande och storskaliga projekt idag, förutom övergången till grön energi. Varken den nuvarande generationens fel, immigranternas fel, Sveriges fel, politikernas fel - att det här ekonomiska systemet har ett grepp om världen. Systemet har utvecklats för att till en början (på en liten skala) hålla slavar livegna, utan minsta möjlighet till att kunna frigöra sig ifrån skuld, för att sedan användas som ett vapen vid indirekt kolonisering och uttömning av länders naturresurser - konstigt att saker barkar åt helvete? Lägg då till att det krävs en ständig tillväxt, för att blott behålla en jämn ekonomisk nivå - konstigt att saker barkar åt helvete? Hela konflikten mellan USA och Irak grundar sig i det här systemet och för att Irak inte accepterade dollarn i utbyte mot olja. Irak ville inte ha skiten och insåg hur utvecklingen skulle se ut (USA köper upp landets naturresurser mot dollar, som sedan skulle få användas för att i slutändan köpa tillbaka nödvändiga naturresurser ifrån USA - till ett högre pris, naturligtvis, vilket i processen skulle försätta landet i en ofrånkomlig skuld på grund utav nödvändiga lån och ett beroende utav dollarn). Irak gick inte på det där om att USA:s krimskrams till cirkusprodukter, gav skäl nog för att acceptera deras valuta samt destruktiva valutasystem. USA visade upp allt roligt som irakierna kunde handla för dollarn men fick ett bestämt nej. Numera har de inget val. Sverige har befinner sig inte i lyckosamma omständigheter likt exempelvis Polen eller Kina - Sverige måste ha folktillväxt. Om då folktillväxt utifrån anses förstöra vad tidigare generationer har byggt upp, vad skulle då en större avveckling av samma land ha gjort? Liksom den verkligheten som skulle ha drabbat Sverige Ett högre BNP behöver inte alls betyda att ett land går bättre, samma sak som att du kan ha en högre vinst i ett företag som omsätter 1000000 kontra ett som omsätter 10000000. Så det där kan du glömma. Givetvis är det bra om du tar emot människor 50000 som har ett jobb, och lika logiskt är det att det inte är bra med 50000 som inte som jobbar , Och ska man sedan bygga bostäder för 25-30000 kr m2 yta till dom som inte jobbat så är det riktigt illa.

Oj,vad ihop tryckt det blev
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-17 19:51:03 följande:
    [quote=72256938][quote-nick]Digestive skrev 2014-01-17 00:03:13 följande:[/quote-nick] Människor sliter inte mindre idag och det går inte att stoppa globala utvecklingar för att Sveriges tidigare generationer har slitit hårt. Då slet man med järnväg, tunnelbyggen och stadsprojekt, idag sliter man på Telecom-företag och med att sälja mestadels onödiga produkter. Det ekonomiska systemet som råder lämnar knappast ära och storverk efter sig tillslut - när det storartade väl har slutförts, letar de ständiga kraven på en ökad tillväxt upp någonting annat. Far och morföräldrar levde i en lyckosam tid. En tid då det fanns så mycket att göra i Sverige att det inte rådde sådana här problem - hela landet moderniserades. Det finns inget liknande och storskaliga projekt idag, förutom övergången till grön energi. Varken den nuvarande generationens fel, immigranternas fel, Sveriges fel, politikernas fel - att det här ekonomiska systemet har ett grepp om världen. Systemet har utvecklats för att till en början (på en liten skala) hålla slavar livegna, utan minsta möjlighet till att kunna frigöra sig ifrån skuld, för att sedan användas som ett vapen vid indirekt kolonisering och uttömning av länders naturresurser - konstigt att saker barkar åt helvete? Lägg då till att det krävs en ständig tillväxt, för att blott behålla en jämn ekonomisk nivå - konstigt att saker barkar åt helvete? Hela konflikten mellan USA och Irak grundar sig i det här systemet och för att Irak inte accepterade dollarn i utbyte mot olja. Irak ville inte ha skiten och insåg hur utvecklingen skulle se ut (USA köper upp landets naturresurser mot dollar, som sedan skulle få användas för att i slutändan köpa tillbaka nödvändiga naturresurser ifrån USA - till ett högre pris, naturligtvis, vilket i processen skulle försätta landet i en ofrånkomlig skuld på grund utav nödvändiga lån och ett beroende utav dollarn). Irak gick inte på det där om att USA:s krimskrams till cirkusprodukter, gav skäl nog för att acceptera deras valuta samt destruktiva valutasystem. USA visade upp allt roligt som irakierna kunde handla för dollarn men fick ett bestämt nej. Numera har de inget val. Sverige har befinner sig inte i lyckosamma omständigheter likt exempelvis Polen eller Kina - Sverige måste ha folktillväxt. Om då folktillväxt utifrån anses förstöra vad tidigare generationer har byggt upp, vad skulle då en större avveckling av samma land ha gjort? Liksom den verkligheten som skulle ha drabbat Sverige Ett högre BNP behöver inte alls betyda att ett land går bättre, samma sak som att du kan ha en högre vinst i ett företag som omsätter 1000000 kontra ett som omsätter 10000000. Så det där kan du glömma. Givetvis är det bra om du tar emot människor 50000 som har ett jobb, och lika logiskt är det att det inte är bra med 50000 som inte som jobbar , Och ska man sedan bygga bostäder för 25-30000 kr m2 yta till dom som inte jobbat så är det riktigt illa.
    En nation går inte med vinst, inte minst för att den har en ständigt växande skuld. Sluta hantera en nation som ett företag, det fungerar inte så. En nation måste ha en ständig tillväxt för att kunna förse behovet utav pengar i landet - då ständigt växande skulder till centralbankerna kräver sin avkastning. Varken svårare eller enklare än så, utan just precis så.

Lägg nu ihop det understrukna för enklast möjliga illustration. Skulle den adderingen på något vis kunna ifrågasättas? Nej.
    Vid - behövs helt enkelt + för annars så tar - överhand och om då - ständigt ökar så måste givetvis också + ständigt öka för att inte - ska ta överhand. Det går inte att ifrågasätta det här utan att förklara sig kognitivt omyndig.

Ingen idé att leva i en fantasivärld. Att folk just göra det, i ren okunskap som i ren ignorans, ställer bland annat till problem som svårhanterlig immigration.

Att inte förstå och acceptera det här problemet, betyder i slutändan det samma som att börja om på ruta ett med hela immigrationen. Folktillväxt måste ske i ett land som Sverige och speciellt i dessa tider. Skaffas det då otillräckligt med barn så krävs det helt enkelt folktillskott utifrån.

Om någon har en fabulös ekonomisk plan på hur Sverige ska ställa sig helt oberoende till folktillväxten så presentera den helt enkelt. Att dock sitta och inte kunna någonting i ämnet nationalekonomi och till trots yttra sig för att bilda opinion - skadar landet.

Sluta leva i fantasier. Verkligheten skiter fullständigt i svenskens bekvämligheter och tycken - den kör rakt över hela alltet, utan minsta pardon.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?