• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ermenegildo
    Naranjos skrev 2014-01-17 23:32:17 följande:
    Vad gäller just de redovisade anmälda våldtäkterna menar många (även höga jurister) att flertalet av dessa domar är dels felaktiga och dels strider mot det allmänna rättsmedvetandet. Men - vad vet en jurist som jag själv om det? Och i några av fallen har det inte ens varit frågan om huruvida det har hänt. Se specifikt det senaste fallet: www.aftonbladet.se/nyheter/article1 8157063.ab
    Jag vill inte att i det landet jag bor i, våldtäkter inte straffas (hårt), där de åtalade sitter och skrattar i rättssalen och sen beviljas skadestånd. Vill du?
    Jag kan inte tro att du skulle vara en utbildad jurist, det vore helt enkelt för sorgligt med en jurist som drar några som helst slutsatser om domar av att läsa Aftonbladet. Förutom Madeleine Lejonhufvud är det nog knappt några jurister som tycker att beviskraven för sexualbrott är för höga idag. Det är ju i princip den enda brottstyp där man dömer gärningsmän enbart på brottsoffrets utsaga med minimal stödbevisning och om du nu är jurist kan du inte ha missat mängden av fall där rättsväsendet dömt oskyldiga som senare beviljats resning.

Givetvis ska den som är frihetsberövad och sedan frikänns, eller får åtalet nedlagt, ha rätt till skadestånd. Detta måste (åtminstone) alla jurister fatta. Eller resonerar du så här: "OK, domstolen/åklagaren kommer fram till att det saknas tillräcklig bevisning för en fällande dom men det står ju i Aftonbladet eller på Avpixlat att han är skyldig så då var han säkert det och kan gott få sitta inne lite."?

Vid närmare eftertanke kanske det inte behövs några domstolar, det räcker väl att Aftonbladet gör en prövning och om det verkar troligt att någon gjort något sätter vi in dem på kåken...
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Naranjos
    Ermenegildo skrev 2014-01-17 23:44:49 följande:
    Jag kan inte tro att du skulle vara en utbildad jurist, det vore helt enkelt för sorgligt med en jurist som drar några som helst slutsatser om domar av att läsa Aftonbladet. Förutom Madeleine Lejonhufvud är det nog knappt några jurister som tycker att beviskraven för sexualbrott är för höga idag. Det är ju i princip den enda brottstyp där man dömer gärningsmän enbart på brottsoffrets utsaga med minimal stödbevisning och om du nu är jurist kan du inte ha missat mängden av fall där rättsväsendet dömt oskyldiga som senare beviljats resning.

Givetvis ska den som är frihetsberövad och sedan frikänns, eller får åtalet nedlagt, ha rätt till skadestånd. Detta måste (åtminstone) alla jurister fatta. Eller resonerar du så här: "OK, domstolen/åklagaren kommer fram till att det saknas tillräcklig bevisning för en fällande dom men det står ju i Aftonbladet eller på Avpixlat att han är skyldig så då var han säkert det och kan gott få sitta inne lite."?

Vid närmare eftertanke kanske det inte behövs några domstolar, det räcker väl att Aftonbladet gör en prövning och om det verkar troligt att någon gjort något sätter vi in dem på kåken…
    Det är nämligen just Marianne Lejohufvud jag tänkte på. Kunde inte snabbt hitta hennes kommentarer, men googla du, så kan du posta här sen.
    För övrigt struntar jag vad du tror om min utbildning.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-17 23:31:48 följande:
    En nation omfattas utav alla pengar som finns tillgängliga i samma nation. Ska förklara det här väldigt pedagogiskt men börja med att värma upp de grå redan nu och med följande fråga; går det att tjäna mer pengar än vad som finns tillgängligt? När centralbankerna skapar pengarna - och ingen annan får göra det - samt lånar ut dem mot ränta - hur i helvete ska skulden kunna täckas? Genom att pengar trollas fram ur arslet? Med Mats guldbyxor? Med Sverigedemokraternas politik? Det existerar inte pengar för att kunna täcka skuldräntan överhuvudtaget. Förstår vederbörande skillnaden mellan existens och icke existens? Det krävs inte ens en professor i fingerfärg för att förstå hur ekvationen inte går ihop och att det inte går att betala tillbaka räntorna till centralbankerna. Kan ta det på en nivå för rena rama pappskallar. Om det enbart finns en hundralapp i hela världen - som lånas ut utav den enda i hela världen som kan skapa mer pengar - och vederbörande lånar denna hundralappen med 2% ränta. Kan vederbörande betala tillbaka den skulden utan att låna mer pengar mot ränta? För helvete duplonivå nu. Ett pussel på två bitar. Nå, kan vederbörande betala tillbaka hundralappen genom att tjäna ihop pengar som inte existerar? NEJ - och exakt så ser det ut för en nation, som omfattas utav alla pengar som finns tillgängliga i samma nation. Capish? Comprende? Gissar på att vederbörande räknade ut Sverigedemokraternas skuggbudget.

Det är du som är en pappskalle. Om jag har 10000 eller 15000 över att leva på så spelar det ingen större roll för mig.Antingen så sparar jag lite mera eller mindre eller ,kanske äter lite mera eller mindre thaimat. Eller så reser jag ist då hamnar inte pengarna här iaf, så sluta att läsa på dina liberalsidor. Ett ex till tror du att USA som land tjänar pengar på sina krig, eller är det vapenindustrin? Själv tror jag att det vore billigare att betala alla som jobbar där och låta dom gå hemma , och ändå spara pengar.
  • Ermenegildo
    Thomas66 skrev 2014-01-17 23:50:15 följande:

Det är du som är en pappskalle. Om jag har 10000 eller 15000 över att leva på så spelar det ingen större roll för mig.Antingen så sparar jag lite mera eller mindre eller ,kanske äter lite mera eller mindre thaimat. Eller så reser jag ist då hamnar inte pengarna här iaf, så sluta att läsa på dina liberalsidor. Ett ex till tror du att USA som land tjänar pengar på sina krig, eller är det vapenindustrin? Själv tror jag att det vore billigare att betala alla som jobbar där och låta dom gå hemma , och ändå spara pengar.
    Så bra, då har du ju åtminstone inte några problem med de påstådda kostnaderna för invandring, antar jag?
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-17 23:00:39 följande:

Nejdå, det räcker att hon tjänarna mera än hon lånar. Om nu räntan är 2% råd behöver hon inte öka sin lön varje år för att ha råd att betala?? Och du vill framstå som smart, och påstå att det är bra med 50000 nya arbetslösa för då skapas det ju jobb på arbetsförmedlingen och på socialkontoret. Och ja dom kanske köper kanske något på Ikea med och ev Elgiganten, men blir det någon vinst för Sverige?
    Hatar att tappa befattningen i diskussion - men börjar det klarna om hur djävulskt destruktivt systemet har formats?

Liksom inte immigration Sverige skulle lida utav egentligen, utan av ett ekonomiskt system som tvingar Sverige till hög immigration utifall ingen naturlig folktillväxt sker.

Vissa länder kan klara sig ändå, iallafall ett tag - som Kina som skaffar nog med tillväxt genom investeringar och som får automatisk tillväxt genom enbart övergången i marknadssystemet eller Polen som har ett slutet ekonomisystem samt en omfattande export till Tyskland med mera och så vidare bland undantag som bekräftar regeln. Sverige hör dock inte till de lyckliga få undantagen och även dessa kommer slutligen att tvingas in i samma öde.
  • Ermenegildo
    Naranjos skrev 2014-01-17 23:49:15 följande:
    Det är nämligen just Marianne Lejohufvud jag tänkte på. Kunde inte snabbt hitta hennes kommentarer, men googla du, så kan du posta här sen.
    För övrigt struntar jag vad du tror om min utbildning.
    Jag tror på sin höjd att du läst halva jiken. När du läst hela kommer du nog sluta länka till Aftonbladet om du ska debattera domar.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-17 23:50:15 följande:

Wow.. så förståelse för existens och icke existens finns alltså inte?

En nation har inte mer pengar än vad som finns tillgängligt i nationen - centralbanken styr då hela tillgången på pengar och centralbanken lånar bara ut pengar mot ränta.

Hur i helvete ska en nation kunna betala tillbaka med pengar som inte existerar utan att att nationen tar ett nytt lån?

Haha, ja, bara för "liberaler" som nationalekonomi gäller.

Vadå USA som land? Om vapenindustrin befinner sig i USA så har det givetvis uppstått mer pengar i USA i och med vapenindustrins vinster.

Sluta hantera nationer som vare sig företag, någons slags entitet med en helt egen ekonomi eller som någonting annat än en nation. En god start.
  • Thomas66
    Ermenegildo skrev 2014-01-17 23:53:45 följande:
    Så bra, då har du ju åtminstone inte några problem med de påstådda kostnaderna för invandring, antar jag?

Nejdå, jag klarar mig. Om jag nu inte blir drabbad av något och behöver tex ambulans eller polis när det inte finns några att skicka, eller om jag va invandrare så att det kastas sten på dom , så att dom inte skulle kunna/ våga rädda mig i tid. Jag kan ju tom hävda att eftersom min dotter har ca 50% sk invandrare och att det går bra för klassen , så finns det ju inga problem alls och inga extra resurser behövs. Antagligen enbart att sätta alla i särskola i ytterområdena då dom antagligen är efterblivna.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-18 00:03:35 följande:
    Wow.. så förståelse för existens och icke existens finns alltså inte? En nation har inte mer pengar än vad som finns tillgängligt i nationen - centralbanken styr då hela tillgången på pengar och centralbanken lånar bara ut pengar mot ränta. Hur i helvete ska en nation kunna betala tillbaka med pengar som inte existerar utan att att nationen tar ett nytt lån? Haha, ja, bara för "liberaler" som nationalekonomi gäller. Vadå USA som land? Om vapenindustrin befinner sig i USA så har det givetvis uppstått mer pengar i USA i och med vapenindustrins vinster. Sluta hantera nationer som vare sig företag, någons slags entitet med en helt egen ekonomi eller som någonting annat än en nation. En god start.

Att låna till en hög invandring / eller till skattesänkningar , och att ge massivs till Syrien ( bara USA och England ger mera) kan inte vara bra. Men dom kanske tänker som dig låna mera och spendera mera så blir allt bra. Du kanske ska prova det själv, låna en mille och spendera fort så blir det bättre i världen.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2014-01-17 22:01:00 följande:
    En nation går inte med vinst, inte minst för att den har en ständigt växande skuld. Sluta hantera en nation som ett företag, det fungerar inte så. En nation måste ha en ständig tillväxt för att kunna förse behovet utav pengar i landet - då ständigt växande skulder till centralbankerna kräver sin avkastning. Varken svårare eller enklare än så, utan just precis så.

Lägg nu ihop det understrukna för enklast möjliga illustration. Skulle den adderingen på något vis kunna ifrågasättas? Nej.
    Vid - behövs helt enkelt + för annars så tar - överhand och om då - ständigt ökar så måste givetvis också + ständigt öka för att inte - ska ta överhand. Det går inte att ifrågasätta det här utan att förklara sig kognitivt omyndig.

Ingen idé att leva i en fantasivärld. Att folk just göra det, i ren okunskap som i ren ignorans, ställer bland annat till problem som svårhanterlig immigration.

Att inte förstå och acceptera det här problemet, betyder i slutändan det samma som att börja om på ruta ett med hela immigrationen. Folktillväxt måste ske i ett land som Sverige och speciellt i dessa tider. Skaffas det då otillräckligt med barn så krävs det helt enkelt folktillskott utifrån.

Om någon har en fabulös ekonomisk plan på hur Sverige ska ställa sig helt oberoende till folktillväxten så presentera den helt enkelt. Att dock sitta och inte kunna någonting i ämnet nationalekonomi och till trots yttra sig för att bilda opinion - skadar landet.

Sluta leva i fantasier. Verkligheten skiter fullständigt i svenskens bekvämligheter och tycken - den kör rakt över hela alltet, utan minsta pardon.
    Den där beskrivningen är bara giltig om man köper räknenissarnas postulat.

Ett av världens stora problem är snarare överbefolkning.

Att ha stor invandring för att kunna ha fortsatt tillväxt är konstgjord andning som inte håller i längden.

Alla samhällen i vilka kvinnans ställning är hög, har låg nativitet. Så har det varit sedan urminnes tider.

Systemet med ständig tillväxt står alltså i opposition till kvinnligt självbestämmande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?