• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    Naranjos skrev 2014-01-30 17:43:47 följande:
    Du riskerar nog hamna i ett kroniskt trötthetstillstånd om du fortsätter med den här typen av verklighetsfrämmande inlägg. Menar du att inavel historiskt har varit ett problem i Sverige fram till -säg- 80-talet när vi var ett hyfsat (etniskt) homogent land? Källa på det tack. Du har ingen som helst rädsla eller tveksamhet över att inavel däremot förekommer i för västvärlden väldigt stor utsträckning bland flera av de invandrargrupper som kommit och kommer till Sverige sedan dess?? " Inavel och demografi Enstaka studier visar att det är vanligare inom vissa grupper med äktenskap mellan nära släktingar, jämfört med andra grupper i Sverige. En studie utförd i Botkyrka kommun 1998 visade att andelen barn med svår mental retardation, SMR, (IQ lägre än 50) var högre än hos jämförelsepopulationen. Prevalensen för SMR var förhöjd i hela kommunen, men för barn med icke-europeiska/icke-nordamerikanska föräldrar var prevalensen ca 59% högre än för barn med europeiska/nordamerikanska föräldrar boende i kommunen. Skillnaden skulle enligt studien kunna bero på den skilda förekomsten av giftermål mellan släktingar. Det nämns att i somliga länder förekommer släktband i 40-60% av äktenskapen, medan andelen som gifter sig med nära släktingar är 0-2% i Nordeuropa och Nordamerika. I studien framhölls att giftermål mellan släktingar kan vara en faktor av betydelse för prevalensen av SMR i Sverige ? i regioner med stor andel invånare av icke-europeiskt/icke-nordamerikanskt ursprung.t inte är lika omfattande som tidigare studier i ämnet."

• sjuttiofemman

Det här är Sverigedemokrater i ett nötskal. Killen har utländska vänner som han kallar för svartskalle och den personen skämtar tillbaka. Och sen blir han jättekränkt över att inte kunna skämta på samma sätt med alla invandrare. Det tycks inte slå honom för en sekund att alla människor är olika och man kan inte skämta om vad som helst med vem som helst...jisses! "jag är inte rasist för jag har utländska vänner!"

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5764025

• nihka
    Philipsson skrev 2014-01-30 21:14:45 följande:
    11% för SD nu...betyder väl c:a 15% i realiteten...ju mer PK-nissarna spyr galla över partiet, desto mer växer det.

www.novus.se/media/31068/novus_v_ljarbaromete...

Märkligt hur många gånger man presenterats med samma siffror det senaste året med kommentaren att SD ökar.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-30 22:25:50 följande:
    Inte alls! Jag anser varken att Erik Sade är bäst (oss emellan, av familjeskäl har jag tvingats lyssna till honom, vilket jag utan att säga högt  klassar som tortyr med plågsamma ljudförsök) eller att alla samhällsproblem kan lösas med att man begränsar invandringen ytterligare. Hursomhelst bedömer jag att de 11-åriga tjejerna har betydligt större potential att ta sig vidare och bort från sin idoldyrkan än vad den genomsnittliga sverigedemokraten har att komma loss från sin variant av Erik Sade, Jimmie Åkesson.

Möjligt att det är så ( har klarat mig hyfsat med Sadehysterin , har en förståndig liten dam hemma, har iof tagit med henne och tittat. Hon gillar det säkert men inte jätteimponerad ) Men det jag tror att ni inte fattar är att skulle tex sossarna säga att vi ska göra en utvärdering, och att man ev skulle anpassa sig till en Invandring till tex övriga Norden så skulle inte Sd finnas. Så erat fokus ligger helt fel.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 21:17:26 följande:

Jo, men varför ska man inte ta tag i dom riktiga problemen? Tror det finns ca 70000 utsatta unga kvinnor i Sverige som är utsatta pga sin bakgrund, och ni sitter slokörade och mumlar att det finns Svenska tjejer som oxo har problem. Det är ju precis samma sak hela tiden , det är det som är problemet.
    "Ni igen. Jag är EN person. Använd singularis när du pratar med mig.

Problemet här är faktiskt DU. Du fattar inte att mitt exempel var ett EXEMEMPEL i ett resonemang om hur man ska TOLKA statistik. Det du verkar tro att jag pratar om har jag inte alls nämnt. 
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 22:43:48 följande:
    "Ni igen. Jag är EN person. Använd singularis när du pratar med mig. Problemet här är faktiskt DU. Du fattar inte att mitt exempel var ett EXEMEMPEL i ett resonemang om hur man ska TOLKA statistik. Det du verkar tro att jag pratar om har jag inte alls nämnt. 

Jag förstår problemet, nämner man 70000 utsatta tjejer, så är ju problemet ni, du, det finns andra som gör annat . Den riktiga statistiken är klar och tydlig. Är du förvånad?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 22:56:27 följande:

Jag förstår problemet, nämner man 70000 utsatta tjejer, så är ju problemet ni, du, det finns andra som gör annat . Den riktiga statistiken är klar och tydlig. Är du förvånad?
    Nej, du förstår inte alls. Du har faktiskt inte tagit till dig att det finns en skillnad i att diskutera och ta upp EXEMPEL för att illustrera en poäng och att man talar exklusivt om det exemplet handlar om. Du förstår inte skillnaden. Så är det. Du fixar inte att reda ut det uppe i huvudet. Det är uppenbart för du biter dig fast i att upprepa något jag aldrig har sagt. Nej, jag är inte förvånad. Du har gjort mig van vid att du inte fattar.

Den "riktiga" statistiken? Så det finns en "riktig" och en "oriktig" statistik.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-30 22:19:13 följande:

Då har alltså de rödgröna runt 55-60% stöd med ditt sätt att lägga till procent.
    Det betyder även att "7-klövern" - som SD gillar att benämna alla som inte stryker dem medhårs - med detta sätt att lägga till procent har 111% av rösterna.Skrattande
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 23:09:52 följande:
    Nej, du förstår inte alls. Du har faktiskt inte tagit till dig att det finns en skillnad i att diskutera och ta upp EXEMPEL för att illustrera en poäng och att man talar exklusivt om det exemplet handlar om. Du förstår inte skillnaden. Så är det. Du fixar inte att reda ut det uppe i huvudet. Det är uppenbart för du biter dig fast i att upprepa något jag aldrig har sagt. Nej, jag är inte förvånad. Du har gjort mig van vid att du inte fattar. Den "riktiga" statistiken? Så det finns en "riktig" och en "oriktig" statistik.

Eg inte, statistik stämmer . Sedan kan man ju skylla på ditten och datten, eller anta varför. Men det stämmer ändå.
  • Pelleskutt
    nihka skrev 2014-01-30 23:17:10 följande:
    Det betyder även att "7-klövern" - som SD gillar att benämna alla som inte stryker dem medhårs - med detta sätt att lägga till procent har 111% av rösterna.Skrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?