• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • LadyInRed

Jag har äntligen kommit fram till svaret, som gnagt inom oss alla under en lång period nu. Jag vet varför folk hatar SD!

Det är lika enkelt som det är komplicerat och jag söker vare sig ära eller berömmelse genom att avslöja detta.

Gå in på
    ">http://wtf.FL-translate.nu
    för ett rakt svar idag.

Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-31 23:52:27 följande:
    Aha. Så, i resten av norden finns alltså inte motsvarande partier? Hur förklarar du då, bara för att ta ett exempel, att Sannfinländarna är dubbelt så stora, röstprocentmässigt, som SD, i Finland, ett land med mycket mindre invandring? Det är rätt väl bevisat faktiskt - länder med liten invandring har MER problem med rasism och nationalism. Ungern har nära noll invandring, men SD har starka polare där ändå, mycket starka polare, i Jobbik. Klart, finns inte så många "arabmuslimer" där, men de har romer, judar och annat som de kan hata ändå. Så där har du inte bara fel, det är direkt tvärtom faktiskt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Bevisat? Om nu Finnar inte vill ha en massa invandrare så är det ju så, det måste ju vara bäst att dom får göra som dom vill. Vem fan är du eller jag att bestämma hur dom bör vara.
  • Epilog
    effemgea skrev 2014-01-31 23:29:58 följande:
    Tja, även som den rätt misslyckade naturvetare jag är, tror jag mig ändå kunna ta ställning för eller emot Gudasänds världsbild, särskilt när det handlar om att spöken kan gå genom slidor, att alla barn kommer att microchippas eller att  solen kretsar kring jorden.

Jag tyckte mig för övrigt kunna konstatera att  du hade rätt bestämda åsikter i Gudasänds tråd.

Intressant att du menar det motsatta - hur tänker du då?

Fan, just när jag var i mitt esse så fick jag typiskt gevalia-besök och tvingades dricka grogg emot min vilja.

Men nu så, du kom alltså ifrån arbetarklassen (du vet att vänstern gett upp arbetarklassen till förmån för negrer och araber va?) Måste vara väldigt förvirrande för en Ådals-kämpe, inte ens svetsloppe-tuggaren löfven värdesätter den svenske arbetaren framför den direkt-importerade djungelnegern eller den bombältesförklädde bergsapan ifrån Kurdistan.

Sett till mig själv så har detta bringat mig till många sömnlösa nätter, när kom oikofobin och självhatet med i bilden - kvarlevor från andra sidan muren tro?

Nog om detta, jag har också förstått att du i vuxen ålder börjat bejakat dina kvinnliga sidor, metrosexuellt trams och miljöpartistiskt språkbruk som till och med birger Schlaug och UNA-bombaren skulle fnysa åt. Har personligen aldrig hört en skogsarbetare eller svetsare använda det miljöpartistiska ordet "hen" Därför är det väldigt sannolikt att endast homosexuella och andra fjolliga avarter använder sig av ordet. Reflektioner?

Kort och gott, hur började resan nedåt? Något speciellt som påverkat dig på vägen?
    En bra oikofob är hädangången
  • effemgea
    Epilog skrev 2014-02-01 03:11:20 följande:

Fan, just när jag var i mitt esse så fick jag typiskt gevalia-besök och tvingades dricka grogg emot min vilja.

Men nu så, du kom alltså ifrån arbetarklassen (du vet att vänstern gett upp arbetarklassen till förmån för negrer och araber va?) Måste vara väldigt förvirrande för en Ådals-kämpe, inte ens svetsloppe-tuggaren löfven värdesätter den svenske arbetaren framför den direkt-importerade djungelnegern eller den bombältesförklädde bergsapan ifrån Kurdistan.

Sett till mig själv så har detta bringat mig till många sömnlösa nätter, när kom oikofobin och självhatet med i bilden - kvarlevor från andra sidan muren tro?

Nog om detta, jag har också förstått att du i vuxen ålder börjat bejakat dina kvinnliga sidor, metrosexuellt trams och miljöpartistiskt språkbruk som till och med birger Schlaug och UNA-bombaren skulle fnysa åt. Har personligen aldrig hört en skogsarbetare eller svetsare använda det miljöpartistiska ordet "hen" Därför är det väldigt sannolikt att endast homosexuella och andra fjolliga avarter använder sig av ordet. Reflektioner?

Kort och gott, hur började resan nedåt? Något speciellt som påverkat dig på vägen?
    Tja, klassresa eller inte - vissa värderingar behåller man nog livet igenom. För min del att man inte ska sparka nedåt. Iofs kan man väl hävda att det är att sparka nedåt att debattera med sverigedemokrater men i så fall är det ok att sparka nedåt om man sparkar  på ett parti som gjort nedåtsparkandet till sitt huvudsakliga budskap.
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-01-30 21:14:45 följande:
    11% för SD nu...betyder väl c:a 15% i realiteten...ju mer PK-nissarna spyr galla över partiet, desto mer växer det.

www.novus.se/media/31068/novus_v_ljarbaromete...
    SD har 7,3 procent i senaste DN/Ipsos.

I över tre år har vi ständigt hört mantrat om att SD växer - vi får väl hoppas att de fortsätter att växa i riktning mot fyraprocentsspärren och under denna

www.dn.se/valet-2014/rekordlagt-stod-for-c-men-v-stiger-stadigt/
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-31 23:57:40 följande:
    Han bor i Ungern numer, och som god invandrare har han förstås assimilerat sig ordentligt, och heter numer Szilág Érik. Vänligen benämn honom korrekt framöver!

Beklagar :) Ja det kanske är lagligt att springa runt med järnrör där?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-01 00:12:23 följande:

Vad snackar du om? Det finns väl inga demonstrationer för dessa tjejers skull? ( 70000 ungakvinnor och du babblar om ja, eller nej, och lite hen sedan blir allt bra) Spelar väl ingen roll om man har sagt nej vid en våldtäkt, hur ska man bevisa det? Du är en stor jävla soppa som nonchalerar dessa problem fullständigt.
    Jasså? Kan du påvisa eller bevisa att jag nonchalerar dessa problem, eller har du inget vettigare än ad hominem att komma med?

Och att du inte noterar att det sker manifestationer, demos etc kan jag bara beklaga. Men det var väl du som såg inte så mycket på nyheter eller läser tidningar, eller minns jag fel?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-01 00:27:23 följande:

Bevisat? Om nu Finnar inte vill ha en massa invandrare så är det ju så, det måste ju vara bäst att dom får göra som dom vill. Vem fan är du eller jag att bestämma hur dom bör vara.
    Sluta försöka dribbla bort så desperat, du vet att det inte lyckas. Har du något faktiskt att kontra med, gör det, erkänn annars bara att tidigare kommentar var felbaserad. Faktum kvarstår - i norden har Sverige MINST antal personer, procentuellt (och kanske också faktiskt i rena siffror) som röstar på högerextrema partier, trots (eller kanske på grund av, beroende på forskning) att vi är de som anses ha högst invandring. Finland har högst, om jag inte minns fel, trots att de tar emot minst. Men så är deras högerextrema också mer svenskfientliga än annat också.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-01 10:05:44 följande:

Beklagar :) Ja det kanske är lagligt att springa runt med järnrör där?
    Njae, inte än i alla fall, men vissa folkdanser kräver käpp eller ridspö, kanske det han dras till? Vore ju iofs fasligt landsförrädiskt av honom att dras till ett annat lands kultur... men det kanske är okey om det är inom eurofascistzonen? Drömmer
Svar på tråden Varför hatar folk SD?