• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • dennis02
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-01 10:36:30 följande:
    Sluta försöka dribbla bort så desperat, du vet att det inte lyckas. Har du något faktiskt att kontra med, gör det, erkänn annars bara att tidigare kommentar var felbaserad. Faktum kvarstår - i norden har Sverige MINST antal personer, procentuellt (och kanske också faktiskt i rena siffror) som röstar på högerextrema partier, trots (eller kanske på grund av, beroende på forskning) att vi är de som anses ha högst invandring. Finland har högst, om jag inte minns fel, trots att de tar emot minst. Men så är deras högerextrema också mer svenskfientliga än annat också.
    Där har du fel. Många finnar gillar oss svenskar. Det de ogillar med oss är just att vi är så dumma och naiva att vi tror vi kan vara hela världens samvete och hjälpare. Samma tycker många danskar och norrmän.

Svenskar saknar överlag civilkurage och sann kärlek till sin egen ras och sitt ursprung. Det kommer att ligga oss i fatet flera gånger om, tro mig.
    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-01 10:38:22 följande:
    Njae, inte än i alla fall, men vissa folkdanser kräver käpp eller ridspö, kanske det han dras till? Vore ju iofs fasligt landsförrädiskt av honom att dras till ett annat lands kultur... men det kanske är okey om det är inom eurofascistzonen?

Absolut, så länge han inte måste befinna sig på samma plats som muslimer eller feminister så är det nog okej. :)
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-01 10:33:34 följande:
    Jasså? Kan du påvisa eller bevisa att jag nonchalerar dessa problem, eller har du inget vettigare än ad hominem att komma med? Och att du inte noterar att det sker manifestationer, demos etc kan jag bara beklaga. Men det var väl du som såg inte så mycket på nyheter eller läser tidningar, eller minns jag fel?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Nu menar jag riktiga manifesterade, ej påhittade sådana och sådana som handlar om viktigasaker.
  • sjuttiofemman

Lite roligt med den här Volvo-reklamen med Zlatan, mer nationalistiskt än så kan det inte bli. Ändå duger det inte åt det avpixlat som Kent Ekeroth stöder/stödde. Pga huvudpersonens hudfärg och ursprung. Det visar med all önskvärd tydlighet vart svensk "nationalism" står. Man skäms. Jag får iallafall ståpäls av klippet, det är nationalism för mig.

www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-om-zlatans-reklamfilm-den-luktar-bushweed-gangkriminalitet-och-branda-bilar/

• LadyInRed
    effemgea skrev 2014-02-01 09:23:17 följande:
    SD har 7,3 procent i senaste DN/Ipsos.

I över tre år har vi ständigt hört mantrat om att SD växer - vi får väl hoppas att de fortsätter att växa i riktning mot fyraprocentsspärren och under denna

www.dn.se/valet-2014/rekordlagt-stod-for-c-me.../
    Jag tror att SD i slutändan hamnar kring 14% innan det vänder, efter ett par år där de fått möjlighet att ställa till för mycket oreda. Högerblocket skyr dem som pesten för tillfället men tongången kommer ändras inom ett decenium eller så efter att de har insett att SD röstar med dem i ca 80% och inte tvärtom som som gargongen är idag.

Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Anton Chigurh
    effemgea skrev 2014-02-01 09:23:17 följande:
    SD har 7,3 procent i senaste DN/Ipsos.

I över tre år har vi ständigt hört mantrat om att SD växer - vi får väl hoppas att de fortsätter att växa i riktning mot fyraprocentsspärren och under denna

www.dn.se/valet-2014/rekordlagt-stod-for-c-me.../
    Nu är jag förvisso DANSK, så jag kan ju alltid skylla på det, liksom, men inte fan växer saker och ting bakåt, inåt, ihop, whatever, du fattar vad jag menar här, när saker och ting gör det, som du åsyftar här, så krymper dom, förminskas, drar ihop sig osv, inte fan växer det.....neråt....aaaah.

Ja, lite så.

Kram, //AntonKyss
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • effemgea
    Anton Chigurh skrev 2014-02-01 14:15:50 följande:
    Nu är jag förvisso DANSK, så jag kan ju alltid skylla på det, liksom, men inte fan växer saker och ting bakåt, inåt, ihop, whatever, du fattar vad jag menar här, när saker och ting gör det, som du åsyftar här, så krymper dom, förminskas, drar ihop sig osv, inte fan växer det.....neråt....aaaah.

Ja, lite så.

Kram, //AntonKyss
    Helt rätt, Anton - ditt danska språksinne sviker dig inteFlört

Tillämpad SD-retorik kan bli lite absurd - men vill man så kan man nog få möjlighet att så småningom följa SD:s tillväxtkurva hela vägen ut ur riksdagen.

Växtvärk, typ.
  • Anton Chigurh
    effemgea skrev 2014-02-01 14:33:51 följande:
    Helt rätt, Anton - ditt danska språksinne sviker dig inteFlört

Tillämpad SD-retorik kan bli lite absurd - men vill man så kan man nog få möjlighet att så småningom följa SD:s tillväxtkurva hela vägen ut ur riksdagen.

Växtvärk, typ.
    Jag är bättre än jag vet. Tack....Skål

Å ha en fortsatt skön lördag.Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Litet My

Helt appropå var det inte JÅ som för inte så längesedan uttalade sig om att de inte skulle diskutera invandringen öht? Tänker på denna artikel bla: nyheter24.se/nyheter/inrikes/757171-jimmie-akesson-vill-inte-prata-mer-om-invandring

Nu vet jag inte om han bara är taktiskt eller så men vilken osis om det skulle stämma för alla som brölar ut att de skall rösta på SD pga just problematik med invandringen inom alla dess former (allt från rasistiska pepparkakor till gruppvåldtäkter) Obestämd

• LadyInRed
    Litet My skrev 2014-02-01 14:42:31 följande:
    Helt appropå var det inte JÅ som för inte så längesedan uttalade sig om att de inte skulle diskutera invandringen öht? Tänker på denna artikel bla: nyheter24.se/nyheter/inrikes/757171-jimmie-ak...

Nu vet jag inte om han bara är taktiskt eller så men vilken osis om det skulle stämma för alla som brölar ut att de skall rösta på SD pga just problematik med invandringen inom alla dess former (allt från rasistiska pepparkakor till gruppvåldtäkter) Obestämd
    Att ett parti hymlar med sina egentliga ståndpunkter, vrider sanningen en aning till sin egen fördel, för att samla röster har väl aldrig varit något nytt.

Men det man inte väljer att inte diskutera ligger oftast närmare hjärtat än det man diskuterar.
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
Svar på tråden Varför hatar folk SD?