• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Pelleskutt
    Pelleskutt skrev 2014-01-30 23:26:37 följande:
    SvP pratar om en 8 klöver....vart är vi påväg....Suck...
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-01-30 23:17:10 följande:
    Det betyder även att "7-klövern" - som SD gillar att benämna alla som inte stryker dem medhårs - med detta sätt att lägga till procent har 111% av rösterna.

Not bad, not bad at all :)
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 23:17:10 följande:
    Det betyder även att "7-klövern" - som SD gillar att benämna alla som inte stryker dem medhårs - med detta sätt att lägga till procent har 111% av rösterna.

Tror att det är ett stort problem , alla politiker gillar lika då dom inte bryr sig om något annat än sig själva. Är eg rätt liberal själv vilket detta som händer nu kommer att skapa, det finns ingen chans att något förutom Ala USA kan komma ur detta. Tyvärr tänkte jag lite vekt på gamladagar att va fan Sverige va ju en bra förebild. Så får avvakta i 5- 10 år innan man lär barnet vad som gäller, och vilken framtid som komma skall.
  • Pelleskutt
    Thomas66 skrev 2014-01-30 23:38:35 följande:

Tror att det är ett stort problem , alla politiker gillar lika då dom inte bryr sig om något annat än sig själva. Är eg rätt liberal själv vilket detta som händer nu kommer att skapa, det finns ingen chans att något förutom Ala USA kan komma ur detta. Tyvärr tänkte jag lite vekt på gamladagar att va fan Sverige va ju en bra förebild. Så får avvakta i 5- 10 år innan man lär barnet vad som gäller, och vilken framtid som komma skall.
    Vad får dig att tro att "alla politiker gillar lika" ???? Det var nog det dummaste jag läst på länge här inne faktiskt. Eller ok, Du är inte dum men hur förankrad i verkligheten är din åsikt? har Du läst en tidning eller följt med i vilka beslut riksdagen tagit de senaste åren?
  • Thomas66
    Pelleskutt skrev 2014-01-30 23:44:05 följande:
    Vad får dig att tro att "alla politiker gillar lika" ???? Det var nog det dummaste jag läst på länge här inne faktiskt. Eller ok, Du är inte dum men hur förankrad i verkligheten är din åsikt? har Du läst en tidning eller följt med i vilka beslut riksdagen tagit de senaste åren?

Nä tidningar läser jag inte så mycket, men tittar rätt mycket på tv ( eller nä) men har kollat mycket politiska tvdebatter sista tiden. Nja menade nog att dom gillar lika löner( tror att Kalle hade ca 34000 i månaden på 90 talet tror att dom höjdes rejält av dom röda ? ) Vad får dig att tro att dom bryr sig om så mycket mera än sin karriär, det är väl ungefär så det fungerar i vanliga livet? Visst finns det lite extra bra idealister( det är uppskattat) Men att det är vanligt har inte jag iaf sett så mycket av.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-30 22:36:39 följande:

Möjligt att det är så ( har klarat mig hyfsat med Sadehysterin , har en förståndig liten dam hemma, har iof tagit med henne och tittat. Hon gillar det säkert men inte jätteimponerad ) Men det jag tror att ni inte fattar är att skulle tex sossarna säga att vi ska göra en utvärdering, och att man ev skulle anpassa sig till en Invandring till tex övriga Norden så skulle inte Sd finnas. Så erat fokus ligger helt fel.
    Jo, jag fattar det mesta i textväg. Jag hade en gång som jobb att ta fram det egentliga budskapet i mer eller mindre snåriga texter.

Jag är väl medveten om att det finns en invandringskritisk opinion som inte nödvändigtvis har något som helst till övers för SD:s politik förutom uppfattningen att invandringen måste begränsas ytterligare.

Delar av denna opinion har argumentatoriskt bildat en lika lös som ohelig allians med en del sverigedemokrater där budskapet är att SD inte är ett symptom men ingen lösning och slutsatsen är att om de etablerade partierna öppnar ögonen för de problem invandringen innebär för Sverige politiskt, moraliskt, ekonomiskt, socialt och kulturellt och tar dessa på allvar och också gör något åt problemen - ja, då behövs inte SD längre och partiet kommer att försvinna.

Själv anser jag att den här opinionen är långt mer farlig än vad SD någonsin kan bli - men det är inte första och heller inte sista gången som ändamålet får helga medlen och man bygger sin argumentation på ett gäng pajasers omvärldsuppfattning.
  • effemgea
    effemgea skrev 2014-01-31 08:53:53 följande:
    Jo, jag fattar det mesta i textväg. Jag hade en gång som jobb att ta fram det egentliga budskapet i mer eller mindre snåriga texter.

Jag är väl medveten om att det finns en invandringskritisk opinion som inte nödvändigtvis har något som helst till övers för SD:s politik förutom uppfattningen att invandringen måste begränsas ytterligare.

Delar av denna opinion har argumentatoriskt bildat en lika lös som ohelig allians med en del sverigedemokrater där budskapet är att SD inte är ett symptom men ingen lösning och slutsatsen är att om de etablerade partierna öppnar ögonen för de problem invandringen innebär för Sverige politiskt, moraliskt, ekonomiskt, socialt och kulturellt och tar dessa på allvar och också gör något åt problemen - ja, då behövs inte SD längre och partiet kommer att försvinna.

Själv anser jag att den här opinionen är långt mer farlig än vad SD någonsin kan bli - men det är inte första och heller inte sista gången som ändamålet får helga medlen och man bygger sin argumentation på ett gäng pajasers omvärldsuppfattning.

Delar av denna opinion har argumentatoriskt bildat en lika lös som ohelig allians med en del sverigedemokrater där budskapet är att SD  är ett symptom men ingen lösning och slutsatsen är att om de etablerade partierna öppnar ögonen för de problem invandringen innebär för Sverige politiskt, moraliskt, ekonomiskt, socialt och kulturellt och tar dessa på allvar och också gör något åt problemen - ja, då behövs inte SD längre och partiet kommer att försvinna.

• sjuttiofemman
    Pelleskutt skrev 2014-01-30 23:27:15 följande:
    SvP pratar om en 8 klöver....vart är vi påväg....Suck...

Ja jag tror att SvP och SMR ser Sd mer eller mindre som landsförrädare pga deras i jämförelse liberala politik. SvP och SMR är definitivt att jämföra med tex Gyllene Gryning och andra extrema organisationer. Kanske är SMR tom ännu mer extrema, det lär framtiden utvisa. Jag tror att SvP och SMR har startat ett mindre krig nu år 2014, precis som på 90-talet.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-01-31 09:22:11 följande:
    Ja jag tror att SvP och SMR ser Sd mer eller mindre som landsförrädare pga deras i jämförelse liberala politik. SvP och SMR är definitivt att jämföra med tex Gyllene Gryning och andra extrema organisationer. Kanske är SMR tom ännu mer extrema, det lär framtiden utvisa. Jag tror att SvP och SMR har startat ett mindre krig nu år 2014, precis som på 90-talet.

Att Erik Almkvist nyligen skrev på Facebook att han respekterar dessa gruppers arbete och engagemang är skrämmande och ännu en anledning att motarbeta Sd (och för att slippa bli kallad vid öknamn: med lagliga medel såklart).
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Delar av denna opinion har argumentatoriskt bildat en lika lös som ohelig allians med en del sverigedemokrater där budskapet är att SD  är ett symptom men ingen lösning och slutsatsen är att om de etablerade partierna öppnar ögonen för de problem invandringen innebär för Sverige politiskt, moraliskt, ekonomiskt, socialt och kulturellt och tar dessa på allvar och också gör något åt problemen - ja, då behövs inte SD längre och partiet kommer att försvinna.
    Det handlar snarare om att förstå att alla inte delar deras syn på den hyllade och helt problemfria mångkulturen, inte om att utmåla invandringen som enbart negativ. Om SD är svart (tihi) så är övriga partier vita. Gråzoner, någon?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?