• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-31 22:59:00 följande:
    Inte nu längre, nu är hon en hen.
    Hur går det med den filantropiska verksamheten  i naturen?

Du kan inte tänka dig en kortfattad rapportFlört
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-31 23:14:25 följande:
    Hur går det med den filantropiska verksamheten  i naturen?

Du kan inte tänka dig en kortfattad rapportFlört
    Ja, nu var det inte jag som kallade mig FMGA (Du skulle valt GNAA istället för effemgea så hade det varit roligt)
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-31 23:12:39 följande:
    Det handlar ju om olika synsätt och att säga det ena är fel jämfört med det andra är inte vad jag sysslar med.
    Tja, även som den rätt misslyckade naturvetare jag är, tror jag mig ändå kunna ta ställning för eller emot Gudasänds världsbild, särskilt när det handlar om att spöken kan gå genom slidor, att alla barn kommer att microchippas eller att  solen kretsar kring jorden.

Jag tyckte mig för övrigt kunna konstatera att  du hade rätt bestämda åsikter i Gudasänds tråd.

Intressant att du menar det motsatta - hur tänker du då?
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-31 23:29:58 följande:
    Tja, även som den rätt misslyckade naturvetare jag är, tror jag mig ändå kunna ta ställning för eller emot Gudasänds världsbild, särskilt när det handlar om att spöken kan gå genom slidor, att alla barn kommer att microchippas eller att  solen kretsar kring jorden.

Jag tyckte mig för övrigt kunna konstatera att  du hade rätt bestämda åsikter i Gudasänds tråd.

Intressant att du menar det motsatta - hur tänker du då?
    Jag har inte läst allt Gudasänd skrivit, du får ta det med honom.
  • Missermajser
    Stormvind skrev 2014-01-31 19:46:04 följande:
    Och Annie Lööf har förstört centerpartiet så hennes åsikter väger inte så tungt.
    Nä, hon är inte så viktig men resonemanget har gjort det oviktiga övertydligt. Vad SDs x-moderat och senare
    "homo-gen" fanatiker representerar ligger på samma nivå.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-01-30 17:43:47 följande:
    Du riskerar nog hamna i ett kroniskt trötthetstillstånd om du fortsätter med den här typen av verklighetsfrämmande inlägg.

Menar du att inavel historiskt har varit ett problem i Sverige fram till -säg- 80-talet när vi var ett hyfsat (etniskt) homogent land? Källa på det tack.

Du har ingen som helst rädsla eller tveksamhet över att inavel däremot förekommer i för västvärlden väldigt stor utsträckning bland flera av de invandrargrupper som kommit och kommer till Sverige sedan dess??

" Inavel och demografi

Enstaka studier visar att det är vanligare inom vissa grupper med äktenskap mellan nära släktingar, jämfört med andra grupper i Sverige.

En studie utförd i Botkyrka kommun 1998 visade att andelen barn med svår mental retardation, SMR, (IQ lägre än 50) var högre än hos jämförelsepopulationen. Prevalensen för SMR var förhöjd i hela kommunen, men för barn med icke-europeiska/icke-nordamerikanska föräldrar var prevalensen ca 59% högre än för barn med europeiska/nordamerikanska föräldrar boende i kommunen. Skillnaden skulle enligt studien kunna bero på den skilda förekomsten av giftermål mellan släktingar. Det nämns att i somliga länder förekommer släktband i 40-60% av äktenskapen, medan andelen som gifter sig med nära släktingar är 0-2% i Nordeuropa och Nordamerika. I studien framhölls att giftermål mellan släktingar kan vara en faktor av betydelse för prevalensen av SMR i Sverige – i regioner med stor andel invånare av icke-europeiskt/icke-nordamerikanskt ursprung.t inte är lika omfattande som tidigare studier i ämnet."

Ja det har det. Känner du till tex den där åkomman som finns i en viss svensk stad (minns aldrig exakt vilken), som är ett syndrom som kommer just av inavel? Har du missat de små svenska byar där alla är släkt med alla, och ingen flyttar ut eller in?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Missermajser skrev 2014-01-30 20:47:21 följande:
    Nja, det är väl egentligen inte svårare än att lyssna på dem för att förstå att de är olika och så men de bjuder ju själva in till generaliserardansen genom att spy ur sig dumheter i stil med att muslimer är socialbidragstagande våldtäktsmän i burka(exemplet är bara påhittat så att ingen SDare ska känna sig personligen utpekad och kränkt).
    När de hela tiden pratar i generella termer så är det ju lätt att man frestas att göra samma med dom och tro att alla SDare är bokhatare.
    Min gissning är att de bara såg de markerade styckena i texten. Drömmer
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-31 23:32:21 följande:
    Jag har inte läst allt Gudasänd skrivit, du får ta det med honom.
    Tror jag ingen gjort - förutom Gudasänd.

I något sammanhang såg jag bara att du var inne i hans tråd för att förklara att du var intresserad av att vara ointresserad av tråden, precis som för denna tråd,

Men jag kan ha missuppfattat - rätta mig om jag har fel.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-01-30 21:14:45 följande:
    11% för SD nu...betyder väl c:a 15% i realiteten...ju mer PK-nissarna spyr galla över partiet, desto mer växer det.

www.novus.se/media/31068/novus_v_ljarbaromete...
    I realiteten så har vi alltså runt 145% röstberättigade i Sverige!? Om alla partier är ca 4,5-5% större än vad som anges?

Men vilken tur då att ni spyr galla över alla andra partier, så att de också får växa! Se, symbios KAN fungera! Skrattande
  • Stormvind
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-31 23:45:31 följande:
    I realiteten så har vi alltså runt 145% röstberättigade i Sverige!? Om alla partier är ca 4,5-5% större än vad som anges?

Men vilken tur då att ni spyr galla över alla andra partier, så att de också får växa! Se, symbios KAN fungera! Skrattande
    Vad dillar du om egentligen?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?