• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • mr me
    Stormvind skrev 2014-01-31 22:14:51 följande:
    Vad har svampar med finaltropism att göra?

Du skrev att du var filantropisk I naturen, inte AV naturen. Det var det som "effemgea" syftade på när hon skrev om att vattna svampar ute i naturen.
  • effemgea
    mr me skrev 2014-01-31 22:33:37 följande:
    Du skrev att du var filantropisk I naturen, inte AV naturen. Det var det som "effemgea" syftade på när hon skrev om att vattna svampar ute i naturen.
    Han
  • mr me
    effemgea skrev 2014-01-31 22:35:52 följande:
    Han
    Eftersom du var en människa av okänd könstillhörighet så var du just då en "hon".
  • effemgea
    mr me skrev 2014-01-31 22:43:00 följande:
    Eftersom du var en människa av okänd könstillhörighet så var du just då en "hon".
    Helt ok. De flesta här är ju kvinnor.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-31 22:49:41 följande:
    Det där är lite kul. Som du vet ändrade jag från FMGA iill  effemgea för att slippa dessa ständiga inviter i inboxen.

Jag har egentligen inga problem med de som går igång på Fuck My gay Ass. men det är liksom inte min grej, kan ni inte hålla det där internt inom SD. Vad  folk har för sexuell läggning är inte intressant i en diskussion om politik.
    Nej hur ska jag veta varför du ändrar ditt namn? Du råkade bara välja fel någon gång antar jag.

• mr me
    effemgea skrev 2014-01-31 22:50:33 följande:
    Helt ok. De flesta här är ju kvinnor.
    En människa eller person är alltid en hon om hennes könsidentitet är okänd.
  • Stormvind
    mr me skrev 2014-01-31 22:57:52 följande:
    En människa eller person är alltid en hon om hennes könsidentitet är okänd.
    Inte nu längre, nu är hon en hen.
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-31 22:59:00 följande:
    Inte nu längre, nu är hon en hen.
    Men blir du aldrig trött på att hävda att solen kretsar kring jorden, Gudasänd.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-31 23:07:15 följande:
    Men blir du aldrig trött på att hävda att solen kretsar kring jorden, Gudasänd.
    Det handlar ju om olika synsätt och att säga det ena är fel jämfört med det andra är inte vad jag sysslar med.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?