• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Epilog
    Stormvind skrev 2014-01-31 19:46:04 följande:
    Och Annie Lööf har förstört centerpartiet så hennes åsikter väger inte så tungt.

Läste i jordbruks-center-kuriren att Annie Lööf hade storlek 38 i skostorlek och att den rödnätta mångifterskan blev mobbad av de mer klarsynta invånarna utanför Stureplan, de hävdade bestämt att Annie Lööf också hade 38 i intelligenskvot och därför inte riktigt var värd 151.666 kr som landsförrädaren hämtar ut per månad.

Förstår inte varför Annie "30 miljoner somalier" Lööf kan möta sådant motstånd.

Tycker hon är jättesmart jag eftersom hon valarbetar dagligen för att sverigevänliga krafter ska bli mäktiga och landsbärande. Hon får lätt tjäna 350.000 kr i månaden om SD får 25% i valet, den summan är väl typ vad en enda importerad somalisk familj kostar per år.

Sverige tjänar alltså på Annie.
    En bra oikofob är hädangången
  • Stormvind
    Epilog skrev 2014-01-31 20:26:24 följande:

Läste i jordbruks-center-kuriren att Annie Lööf hade storlek 38 i skostorlek och att den rödnätta mångifterskan blev mobbad av de mer klarsynta invånarna utanför Stureplan, de hävdade bestämt att Annie Lööf också hade 38 i intelligenskvot och därför inte riktigt var värd 151.666 kr som landsförrädaren hämtar ut per månad.

Förstår inte varför Annie "30 miljoner somalier" Lööf kan möta sådant motstånd.

Tycker hon är jättesmart jag eftersom hon valarbetar dagligen för att sverigevänliga krafter ska bli mäktiga och landsbärande. Hon får lätt tjäna 350.000 kr i månaden om SD får 25% i valet, den summan är väl typ vad en enda importerad somalisk familj kostar per år.

Sverige tjänar alltså på Annie.
    Saken är vad du skriver är sådant som misstolkas som rasism.
  • Epilog
    Stormvind skrev 2014-01-31 20:30:08 följande:
    Saken är vad du skriver är sådant som misstolkas som rasism.

Absolut inte, det är vad vad lågintelligenta journalister, sjuklöverpartister och politiskt korrekta nollor betraktar som rasism. Dessa för samhället värdelösa plankton har till skillnad från normala människor 21 kromosompar istället för 23 kromosompar.

Då normen är det sjuka, då är vi illa ute.

En bra start är ignorans emot dessa mörka element. Tex emot knallkorkar som kallar sig för "antirasister" "feminister" "journalister" "genuspedagoger" eller personer som allmänt verkar ha vänsterextrema åsikter.

Enligt europeiska mått är alla utom M och bitvis SD vänsterextremister, i USA skulle lätt moderaterna klassas som vänster. En indikation på att att saker och ting gått överstyr i vårt tidigare fina land fyllda av fina jämställdistiska och innovationsrika vikingar.

Det är dags att vi börjar kallar saker vid deras rätta namn, då fullblods-stalinister som Martin Shibbye sitter och gottar sig i TV-soffor, ja då jävlar sjunger vi på sista versen och ett stort mått av ansvar behövs för att normalisera riket.

Do your work!
  • Stormvind
    Epilog skrev 2014-01-31 20:50:46 följande:

Absolut inte, det är vad vad lågintelligenta journalister, sjuklöverpartister och politiskt korrekta nollor betraktar som rasism. Dessa för samhället värdelösa plankton har till skillnad från normala människor 21 kromosompar istället för 23 kromosompar.

Då normen är det sjuka, då är vi illa ute.

En bra start är ignorans emot dessa mörka element. Tex emot knallkorkar som kallar sig för "antirasister" "feminister" "journalister" "genuspedagoger" eller personer som allmänt verkar ha vänsterextrema åsikter.

Enligt europeiska mått är alla utom M och bitvis SD vänsterextremister, i USA skulle lätt moderaterna klassas som vänster. En indikation på att att saker och ting gått överstyr i vårt tidigare fina land fyllda av fina jämställdistiska och innovationsrika vikingar.

Det är dags att vi börjar kallar saker vid deras rätta namn, då fullblods-stalinister som Martin Shibbye sitter och gottar sig i TV-soffor, ja då jävlar sjunger vi på sista versen och ett stort mått av ansvar behövs för att normalisera riket.

Do your work!
    Ja jag vet inte vilket parti man ska rösta på egentligen... Jag är personligen ganska filantropisk i naturen men jag vill samtidigt inte bli utnyttjad vilket jag tycker är fallet idag vad det rör Sverige.

Framförallt känner jag en stor skuld till de tidigare generationerna som fått oss dit vi är idag och jag vet inte varför men på 70 talet blev det tydligen något fel, en hel generation som inte lärde sig uppfostra barn, som inte förstår sig på grundläggande ekonomi osv.

Och där tycker jag SD fyller en funktion som övriga partier saknar, att ansvar sedan ska misstolkas som rasism eller främlingsfientlighet är skrämmande i mitt tycke. Men medans detta kanske är utvecklingen som är idag så är jag inte orolig för framtiden, jag drar mitt strå till stacken och kommer känna mig nöjd över de val jag gör även om de inte faller ut som jag önskar... För jag tror ändå att i längden så kommer intelligensen segra även om de sinnesbedövade vrålar mest, men det gör de även på psykavdelningar och deras inflytande är ju inte så stort när väl allmänheten fattat sin opinion.
  • Epilog
    Stormvind skrev 2014-01-31 21:02:11 följande:
    Ja jag vet inte vilket parti man ska rösta på egentligen... Jag är personligen ganska filantropisk i naturen men jag vill samtidigt inte bli utnyttjad vilket jag tycker är fallet idag vad det rör Sverige.

Framförallt känner jag en stor skuld till de tidigare generationerna som fått oss dit vi är idag och jag vet inte varför men på 70 talet blev det tydligen något fel, en hel generation som inte lärde sig uppfostra barn, som inte förstår sig på grundläggande ekonomi osv.

Och där tycker jag SD fyller en funktion som övriga partier saknar, att ansvar sedan ska misstolkas som rasism eller främlingsfientlighet är skrämmande i mitt tycke. Men medans detta kanske är utvecklingen som är idag så är jag inte orolig för framtiden, jag drar mitt strå till stacken och kommer känna mig nöjd över de val jag gör även om de inte faller ut som jag önskar... För jag tror ändå att i längden så kommer intelligensen segra även om de sinnesbedövade vrålar mest, men det gör de även på psykavdelningar och deras inflytande är ju inte så stort när väl allmänheten fattat sin opinion.

Det är ju uppenbart att du är helt rätt ute i dina tankar, ordet skuld är framförallt något som skiljer den ansvarsfulle svensken emot den indoktrinerade syltryggen vars mål är att förinta det våra förfäder byggt upp.

Att ordet skuld saknas i oikofobernas världsbild för tankarna till mental istid och sociopati. (att inget spelar någon roll, bara jag får mitt)

Huruvida oikofobernas åsikter beror på låg intelligens, ondska eller okunskap vill jag inte drista mig om, men nog om miljöpartiet.

Själv växte jag upp på det ljuva 70-talet, i ett vanligt medelklasshem i en helt vanlig svensk medelstor stad. I det stora hela inte så länge sedan men jag minns klart och tydligt solidariteten mellan människor, hur folk lämnade både bildörren öppen och på natten husdörren öppen, varför skulle dom inte? Under decennier hade vi ju byggt upp ett folkhem, byggd på gemenskap och solidaritet mellan varandra - ett kulturellt osynligt språk som alla förstod och accepterade - Sverige var en stor familj och samhället blomstrade såväl socialt som ekonomiskt.

På 80-talet trädde en mycket ond och självisk människa fram i Svensk politik - denna varelse hette Olof Palme och hade en förkärlek till att bryta gemenskapen, att genom globalisering och hätsk retorik splittra det fina vi hade - fram tills i början på 80-talet tjänade vi faktiskt på invandring då vi var mitt uppe i en industrialisering.

Några år senare och tiotusentals människoimporter började inte bara dom ekonomiska nettoförlusterna utan även dom sociala problemen, tyvärr .. tack vare vår vänsterliberala stasi-media tror jag fortfarande inte att majoriteten av folket fattat vad som hänt 30 år senare.

Idag har vi INGET kvar av den gemenskap vi hade, INGET kvar av den välfärd vi hade, vi har en enorm statsskuld, ett splittrat samhälle som kan liknas vid en tickande bomb, att man aldrig vet vad som händer om man går ut efter mörkrets infall, tack vare massimporten är över 400.000 svenskar arbetslösa.

Trots att en idiot kan se resultatet av en socialliberal massinvandringspolitik så röstar fortfarande 90% på samma helvete som dom vill bli fri ifrån, Varför? För att dom är felinformerade av ett korrupt samhälle, för att dom är korkade, för att dom är felinformerade.

Nu tror 35% av idioterna att det ska bli någon skillnad om dom röstar på S, dvs samma svenskfientliga globalistiska smörja som styrt landet i decennier - med avbrott för socialliberala M (dvs same shit)

SD kommer att få mellan 12-15% i valet - 14 och prognosen kommer fortfarande att liknas vid en rymdraket, eftersom landsvänligheten sprider sig som en löpeld över Europa och anledningen är att mångkulturen misslyckats. Sverige kommer inte vara något undantag ... SD kommer likt Front Nationale och Wilders frihetsparti bli bland det största i landet tids nog.

Varför vänta tills 2018 för denna oundvikliga utveckling? Måste vi vänta tills S har krossat landet ytterligare och skämt ut oss som ansvarslöst land inför våra vänner i Europa än en gång?

Jag tycker inte det. SD Maj 2014, SD September 2014! Det kallas att ta ansvar och att vara förutseende.

,
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-01-30 22:19:13 följande:

Då har alltså de rödgröna runt 55-60% stöd med ditt sätt att lägga till procent..
    Nej, snarare tvärtom.

inför valet 2010 var mörkertalet c:a 50%bland SD-röster. SD hade c:a 3-4% i opinionsundersökningarna, men fick 5,7%. Nu får man c:a 10% i opinionsundersökningarna, + 50% = 15% totalt.

Dock, det är ju inte val än så det kan ju ändras, både uppåt och nedåt.

När det gäller de röd-gröna och M, så sker motsatsen, att de blir överrepresenterade i opinionsundersökningarna, en smula. Dock slås ju SD:s procentenheter ut på övriga partier, undantagna (kanske) C, FP, V och MP, vilket betyder kanske 2% var från M och S och 1% från Kd
  • mr me
    Epilog skrev 2014-01-31 21:59:29 följande:
    Trots att en idiot kan se resultatet av en socialliberal massinvandringspolitik så röstar fortfarande 90% på samma helvete som dom vill bli fri ifrån, Varför? För att dom är felinformerade av ett korrupt samhälle, för att dom är korkade, för att dom är felinformerade.
    ,
    Det är ganska pinsamt, och väldigt taktiskt felaktigt, att lägga skulden på väljarna för att man inte får fler röster istället för att rannsaka sig själva och fråga sig om man gör något fel. Det har varit ganska mycket turer, skandaler och konstigheter kring SD som gör att många förmodligen undrar över om det är ett parti att lita på.

Som exempel bytte SD ut sitt partiprogram mindre än ett halvår efter senaste valet. Det borde vara förbjudet för ett folkvalt parti att byta ut sitt partiprogram under innevarande mandatperiod. Partiprogram borde endast få ändras på i samband med val.

Annars hamnar man i den absurda situationen att man går och lägger sin röst på ett parti som mindre än ett halvår senare förespråkar en helt annan politik än det parti man röstade på.

De flesta kanske tycker att de ändringar SD gjorde var bra och åt "rätt" håll. Frågan är om de plötsligt kan tänkas ändra tillbaka igen åt "fel" håll? Det är inte så konstigt då om folk inte vågar lita på partiet när de ändrar sig fram och tillbaka på det sätt de gör.

Jag tror faktiskt att SD hade vunnit fler röster om de varit mer rakryggade eller "rasistiska" än nu när de ändrar sig fram och tillbaka. Fördelen med ett parti som hela tiden säger en sak och menar det de säger är att man i alla fall vet var man har dem. Tyvärr har ju inte SD riktigt lyckats med att inge något sådant förtroende.
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-31 21:02:11 följande:

Tack för ett gott skratt!

Tänk att en ynka liten preposition kan betyda så mycket. Jag fick en bild av hur du är filantropisk i naturen, hur du springer omkring och vattnar svamparnas mycel för att de inte ska torka ut under heta sommardagar.

Jag såg att du var aktiv i Gudasänds tråd där jorden enligt honom är universums medelpunkt. där tror jag att det är ganska tydligt att en del av invändningarna mot hans bild av universum kräver kunskap i tillämpad matematik för att man ska ha potential att förstå dem. Och där tror jag inte att du har några problem att förstå, eller att bli förstådd av dem som förstår.

Jag tror att det är på samma sätt med språket - ha man inte tillräckliga kunskaper på detta område så brister det såväl i förmågan att förstå andra som i förmågan att  göra sig förstådd.. Och språket är det verktyg vi har för att beskriva det samhälle vi lever i.

Min uppfattning är att få om ens några sverigedemokrater har lyckats kliva över den språkliga tröskel som innebär att man kan förstå andra och också att bli förstådd av dem, 

Ja. jag vet att du inte är uttalad sverigedemokrat - något som du definitivt inte är ensam om bland sverigedemokrater som debatterar på nätet.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-31 22:11:30 följande:
    Tack för ett gott skratt!

Tänk att en ynka liten preposition kan betyda så mycket. Jag fick en bild av hur du är filantropisk i naturen, hur du springer omkring och vattnar svamparnas mycel för att de inte ska torka ut under heta sommardagar.

Jag såg att du var aktiv i Gudasänds tråd där jorden enligt honom är universums medelpunkt. där tror jag att det är ganska tydligt att en del av invändningarna mot hans bild av universum kräver kunskap i tillämpad matematik för att man ska ha potential att förstå dem. Och där tror jag inte att du har några problem att förstå, eller att bli förstådd av dem som förstår.

Jag tror att det är på samma sätt med språket - ha man inte tillräckliga kunskaper på detta område så brister det såväl i förmågan att förstå andra som i förmågan att  göra sig förstådd.. Och språket är det verktyg vi har för att beskriva det samhälle vi lever i.

Min uppfattning är att få om ens några sverigedemokrater har lyckats kliva över den språkliga tröskel som innebär att man kan förstå andra och också att bli förstådd av dem, 

Ja. jag vet att du inte är uttalad sverigedemokrat - något som du definitivt inte är ensam om bland sverigedemokrater som debatterar på nätet.
    Vad har svampar med finaltropism att göra?

• effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-31 22:14:51 följande:
    Vad har svampar med finaltropism att göra?

Jag vet inte vad finaltropism är.

Men om du vill att jag ska korra ditt tidigare inlägg så skulle jag rätta  det till  av naturen är jag filantrop. I naturen är jag filantrop betyder något helt annat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?