Stormvind skrev 2014-01-31 21:02:11 följande:
Ja jag vet inte vilket parti man ska rösta på egentligen... Jag är personligen ganska filantropisk i naturen men jag vill samtidigt inte bli utnyttjad vilket jag tycker är fallet idag vad det rör Sverige.
Framförallt känner jag en stor skuld till de tidigare generationerna som fått oss dit vi är idag och jag vet inte varför men på 70 talet blev det tydligen något fel, en hel generation som inte lärde sig uppfostra barn, som inte förstår sig på grundläggande ekonomi osv.
Och där tycker jag SD fyller en funktion som övriga partier saknar, att ansvar sedan ska misstolkas som rasism eller främlingsfientlighet är skrämmande i mitt tycke. Men medans detta kanske är utvecklingen som är idag så är jag inte orolig för framtiden, jag drar mitt strå till stacken och kommer känna mig nöjd över de val jag gör även om de inte faller ut som jag önskar... För jag tror ändå att i längden så kommer intelligensen segra även om de sinnesbedövade vrålar mest, men det gör de även på psykavdelningar och deras inflytande är ju inte så stort när väl allmänheten fattat sin opinion.
Det är ju uppenbart att du är helt rätt ute i dina tankar, ordet skuld är framförallt något som skiljer den ansvarsfulle svensken emot den indoktrinerade syltryggen vars mål är att förinta det våra förfäder byggt upp.
Att ordet skuld saknas i oikofobernas världsbild för tankarna till mental istid och sociopati. (att inget spelar någon roll, bara jag får mitt)
Huruvida oikofobernas åsikter beror på låg intelligens, ondska eller okunskap vill jag inte drista mig om, men nog om miljöpartiet.
Själv växte jag upp på det ljuva 70-talet, i ett vanligt medelklasshem i en helt vanlig svensk medelstor stad. I det stora hela inte så länge sedan men jag minns klart och tydligt solidariteten mellan människor, hur folk lämnade både bildörren öppen och på natten husdörren öppen, varför skulle dom inte? Under decennier hade vi ju byggt upp ett folkhem, byggd på gemenskap och solidaritet mellan varandra - ett kulturellt osynligt språk som alla förstod och accepterade - Sverige var en stor familj och samhället blomstrade såväl socialt som ekonomiskt.
På 80-talet trädde en mycket ond och självisk människa fram i Svensk politik - denna varelse hette Olof Palme och hade en förkärlek till att bryta gemenskapen, att genom globalisering och hätsk retorik splittra det fina vi hade - fram tills i början på 80-talet tjänade vi faktiskt på invandring då vi var mitt uppe i en industrialisering.
Några år senare och tiotusentals människoimporter började inte bara dom ekonomiska nettoförlusterna utan även dom sociala problemen, tyvärr .. tack vare vår vänsterliberala stasi-media tror jag fortfarande inte att majoriteten av folket fattat vad som hänt 30 år senare.
Idag har vi INGET kvar av den gemenskap vi hade, INGET kvar av den välfärd vi hade, vi har en enorm statsskuld, ett splittrat samhälle som kan liknas vid en tickande bomb, att man aldrig vet vad som händer om man går ut efter mörkrets infall, tack vare massimporten är över 400.000 svenskar arbetslösa.
Trots att en idiot kan se resultatet av en socialliberal massinvandringspolitik så röstar fortfarande 90% på samma helvete som dom vill bli fri ifrån, Varför? För att dom är felinformerade av ett korrupt samhälle, för att dom är korkade, för att dom är felinformerade.
Nu tror 35% av idioterna att det ska bli någon skillnad om dom röstar på S, dvs samma svenskfientliga globalistiska smörja som styrt landet i decennier - med avbrott för socialliberala M (dvs same shit)
SD kommer att få mellan 12-15% i valet - 14 och prognosen kommer fortfarande att liknas vid en rymdraket, eftersom landsvänligheten sprider sig som en löpeld över Europa och anledningen är att mångkulturen misslyckats. Sverige kommer inte vara något undantag ... SD kommer likt Front Nationale och Wilders frihetsparti bli bland det största i landet tids nog.
Varför vänta tills 2018 för denna oundvikliga utveckling? Måste vi vänta tills S har krossat landet ytterligare och skämt ut oss som ansvarslöst land inför våra vänner i Europa än en gång?
Jag tycker inte det. SD Maj 2014, SD September 2014! Det kallas att ta ansvar och att vara förutseende.
,