• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 23:22:10 följande:

Eg inte, statistik stämmer . Sedan kan man ju skylla på ditten och datten, eller anta varför. Men det stämmer ändå.

Nej, statistik "stämmer" aldrig rätt av. Den måste alltid tolkas. Och det gör SD som fan läser bibeln. Resultatet ser man på bl a Avpixlat och affes blogg.

Jag illustrerar med ett mer neutralt exempel: systembolaget säljer mindre alkohol. Det innebär inte att vi dricker mindre alkohol. Det betyder att vi köper mindre alkohol från systembolaget. Inget annat. För att ta reda på hur mycket vi dricker måste vi titta på en rad andra saker som till exempel hur mycket alkohol vi privatimporterar.

Om vi ändrar lagen och klassar ALLT som innehåller alkohol som alkohol som enbart kan köpas på systemet så kommer folk att fortsätta köpa exempelvis 2,25 procentlig cider. Det kommer att se ur som vi är värsta alkoholisterna i Sverige bredvid länder som klassar dessa drycker som läsk och fortsätter att sälja dem i matbutiker.

Applicera nu detta resonemang på våldtäkter där man i olika länder är olika "stränga" med vad som ska få heta våldtäkt - vilket bara är EN av MÅNGA parametrar som slår åt olika håll som man måste ta med i beräkningen när man tolkar statistiken. Det är väl dessa tolkningar du syftar på när du säger "Sedan kan man ju skylla på ditten och datten, eller anta varför. Men det stämmer ändå."

Devisen "lögn, förbannad lögn och statistik" har liksom kommit till av en anledning. Eller så är det så att vi dricker mycket mindre nuförtiden och att vi inte ska skylla på en massa annat...
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 22:36:39 följande:

Men det jag tror att ni inte fattar är att skulle tex sossarna säga att vi ska göra en utvärdering, och att man ev skulle anpassa sig till en Invandring till tex övriga Norden så skulle inte Sd finnas. Så erat fokus ligger helt fel.
    Hur förklarar du att SDs motsvarigheter i våra nordiska grannländer är större än SD? De skulle ju ha avvecklat sig själva om det du säger stämmer.
  • effemgea
    effemgea skrev 2014-01-31 08:55:47 följande:
    Jo, jag fattar det mesta i textväg. Jag hade en gång som jobb att ta fram det egentliga budskapet i mer eller mindre snåriga texter.

Jag är väl medveten om att det finns en invandringskritisk opinion som inte nödvändigtvis har något som helst till övers för SD:s politik förutom uppfattningen att invandringen måste begränsas ytterligare.

Delar av denna opinion har argumentatoriskt bildat en lika lös som ohelig allians med en del sverigedemokrater där budskapet är att SD  är ett symptom men ingen lösning och slutsatsen är att om de etablerade partierna öppnar ögonen för de problem invandringen innebär för Sverige politiskt, moraliskt, ekonomiskt, socialt och kulturellt och tar dessa på allvar och också gör något åt problemen - ja, då behövs inte SD längre och partiet kommer att försvinna.

Själv anser jag att den här opinionen är långt mer farlig än vad SD någonsin kan bli - men det är inte första och heller inte sista gången som ändamålet får helga medlen och man bygger sin argumentation på ett gäng pajasers omvärldsuppfattning.
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-31 12:53:06 följande:
    Det handlar snarare om att förstå att alla inte delar deras syn på den hyllade och helt problemfria mångkulturen, inte om att utmåla invandringen som enbart negativ. Om SD är svart (tihi) så är övriga partier vita. Gråzoner, någon?
    Jag citerar mig själv eftersom ditt lösryckta citat där du inte anger vem du citerar blir svårförståeligt.

Ja, det är ett vanligt argument från den opinion jag talar om att det inte finns möjlighet att kritisera mångkulturen - men en lögn som upprepas i det oändliga blir inte mer sann för den skull.

Det är lite lustigt att du är så ängslig i din argumentation. Den här gången skriver du "deras" och menar alltså att vissa måste förstå att det kan finna kritik mot problem invandringen fört med sig. Och man kan undra varför du måste sparka in öppna dörrar - finns det ens någon som anser att invandringen är problemfri?

Ditt inlägg är ett gott exempel på att att ändamålet helgar medlen - och du vill väl så gärna att det ska finnas ett "pk"-Sverige som har dubbla skygglappar mot invandringens problem och där taket för debatten ligger på samma nivå som golvet.
  • Epilog
    effemgea skrev 2014-01-31 17:20:40 följande:
    För en gångs skull har jag anmält ett inlägg.

Hoppas FL:s moderatorer håller koll på dina våldtäktsfasntasier den här gången, du är ju för övertydlig med valet av signatur och bilden på en skrivmaskin.

Håller dock med om att det borde finnas ett filter, särskilt om fredagarna då vissa sverigedemokrater går igång på sina fantasier om våldtäkter.
    Sweet, bara av nyfikenhet - hur löd motiveringen till mitt eventuella regelbrott?
    En bra oikofob är hädangången
  • themia
    Epilog skrev 2014-01-31 17:32:03 följande:
    Sweet, bara av nyfikenhet - hur löd motiveringen till mitt eventuella regelbrott?
    Så du är tillbaka igen!
    Bra, då får vi fler miljöpartister.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Epilog
    themia skrev 2014-01-31 17:50:41 följande:
    Så du är tillbaka igen!
    Bra, då får vi fler miljöpartister.
    Du och jag themia ska kämpa tillsammans för miljöpartiet, jag är övertygad om att du delar min oro om att miljöpartiets utträde ur riksdagen kan bli en realitet till hösten.

Inte minst för att opinionsinstituten överviktar partiet, precis som dom gjorde innan valet 2010. Faktum är att de gröna kommunisterna ligger sämre till idag än dom gjorde i opinionen vid samma tidpunkt innan valet 2010 då dom fick ynka 7%

Media fortsätter att hylla partiet utan reflektioner eller kritisk granskning av deras fantasibudgetar och landsfientliga "politik" , partiet är ändå pyttelitet, nu tom omsprunget av Sjöstedts röda kommunister. Detta är en garanti för att det handlar om ett uselt parti med en usel politik.

Detta sammantaget gör att jag oroar mig, trots allt så är miljöpartiet det roligaste partiet i riksdagen med det ena knasiga förslaget efter det andra, är det inte ickevåldsförsvar så är det märkta vapenattrapper eller billiga lagningslappar till cykeldäcken.

Jag har skrattat nu i tre år och vill absolut inte bli av med den glädjen. MP-ÖVER-4%-2014

Vad tror du förresten om slagsmålet som skedde i partiet, drogerna nu igen? Och ska vi slå fast en gång för alla att det drogliberala MP  är både sexistiskt, våldsamt och rasistiskt?

www.expressen.se/nyheter/miljopartiets-mote-slutade-i-brak--igen/

Men du är min favorit-hippie themia, regardless .......... Kyss

• Epilog

Annars då? Vad tycker ni alla här i tråden om negrer egentligen?

Min hållning i denna fråga är solklar, det är INGET fel på negrer, alla borde ha en egen.

• effemgea
    Epilog skrev 2014-01-31 17:32:03 följande:
    Epilog skrev 2014-01-31 18:30:04 följande:
    Annars då? Vad tycker ni alla här i tråden om negrer egentligen?

Min hållning i denna fråga är solklar, det är INGET fel på negrer, alla borde ha en egen.

Tja, jag behöver ju egentligen inte svara på din fråga eftersom mitt inlägg är borttaget, lustigt nog utan meddelande och motivering inboxen. Lite tråkigt att gå miste om motiveringen, men det hade nog bara blivit ett standardsvar iallafall

Men min motivering var din sidfot "En bra oikofob är hädangången", en formulering som alltså får antas vara ok på FL. Man får väl anta att  din synpunkt på att alla borde ha en egen neger också anses helt ok.

Nåja, nu ska jag inte anmäla fler av dina inlägg, jag har inte för avsikt att bli en rättshaverits, inte ens på FL.

Lycka till med skrivandet, kanske du kan få FL:s stora novellprisFlört

• Stormvind
    Missermajser skrev 2014-01-31 19:26:05 följande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/loof-lofven-och-ak...

Nu blev tydligen även jag Åkessons kompis för att jag råkar hålla med Löfven i frågan. Någon sade att SD förstört möjligheterna att ta upp problemen med invandringen. Jag tror kanske att Annie Lööfs attack är ett lysande exempel på det. 
    Och Annie Lööf har förstört centerpartiet så hennes åsikter väger inte så tungt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?