• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:32:41 följande:
    Detta med jobbskatteavdraget hänger ju ihop med ditt första stycke. Om folk ska vilja SKAPA pengar, så måste de tjäna på att arbeta. Sedan kan även jag tycka att det har gått för långt...
    Fast nu är det inte folk som skapar pengar, utan riksbanker.

Och folk tjänade på att arbeta långt innan Alliansen tog makten.

Om du tycker att det gått för långt, varför stödjer du då ett parti som röstat på och föreslagit mer skattesänkningar för banker, företag och arbetande?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:35:47 följande:
    VA? Inte om bilderna visar en plantage där bananer odlas. Där vill man naturligtvis se svarta arbetare och förmän.
    Ändå ser vi vita svenskar i svenska reklamer.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:37:29 följande:
    ...och det lustiga var, att när det här först kom upp - måste ha varit redan på 1970-talet - så gick någon representant för Kongos befolkning ut och sa, att de tvärtom älskade den roliga karikatyren av deras folk! Men sedan dess har kränktkulturen spritt sig, och alla vill ta chansen att vara mest kränkt..
    Precis. "Någon representant". Precis som att "någon representant" kan tycka att svenskar är för snikna och bör acceptera mer invandring, till exempel. Sedan kom den SD-itiska KRÄNGCKHThetsvågen över oss.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:34:41 följande:
    Jag har inte sett något sådant. INGEN har hotat flickan - om du påstår det så får du faktiskt lägga upp bevis, för det är en väldigt grov anklagelse. Om någon har gjort det så hoppas jag att föräldrarna har polisanmält.

Jag läste hela debatten på Avpixlat då i december 2012 - tror det var 4000 inlägg! - och nästan alla var väldigt tydliga med att de inte vände sig emot flickan. Utan emot dom som hade fattat beslutet.
    Ja, för de inläggen togs ju inte bort rätt fort du.

Oh please! Du pratar inte med en naiv person utan koll nu!
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:40:19 följande:
    Nu talade jag om somalier och etiopier, och i mindre grad om syrier, kurder med flera folkslag från Mellanöstern. Jag bor alltså i ett sådant område, och jag SER dom när dom går med sina stora barnaskaror här - tripp-trapp-trull, en i vagnen och en i magen...
    Det var de jag också talade om.

Jag bor också i ett sådant område. Och det finns kanske en sådan familj på tjugo tusen invånare. Sedan undrar jag förstås hur du vet att alla barnen är hennes egna, och inte kanske några är väninnans, som måste på en arbetsintervju och inte kan ta hand om barnen...
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:42:28 följande:
    Nä. Du VET vad jag menar. Det går inte att kritisera valet av en viss lucia, utan att det framkommer att lucian inte är önskvärd. Men det var hemskt olyckligt som sagt
    Jodå, klart det går, om man har litet språklig förmåga. Men som alltid, det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda (eller skrivna).
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:44:56 följande:
    Det är fabriksarbetare och eventuellt förmän som rekryteras på plats. Ingenjörerna brukar åka med ner ifrån Sverige. Jag råkar liksom veta att det är så, eftersom jag känner många ingenjörer som har flyttat ner till tillverkningsländerna för längre eller kortare perioder. Familjen har också följt med, och barnen har fått gå i engelskspråkig skola, och kommit hem sedan med en massa kunskaper som de gamla klasskamraterna inte har!
    Vad spelar förmän och ingenjörer för roll om kineserna själva är inkapabla till att tillverka hållbara, pålitliga produkter (varför de nu skulle vara inkapabla till det - trodde SD-rassarna var överens om att asiaterna var smartare än oss vita)?
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:48:04 följande:
    De kinesiska ambassadörerna hette inte typiska romerska högätts-namn.
    Nej, men deras barn eller barnbarn hade troligen det.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:53:09 följande:
    I så fall hade hon inte hetat Lucia.
    Varför hade hon inte kunnat heta Lucia om hon var född i grekland? Det är som att säga att man inte kan heta Malin om man är född i USA. Kulturflöden fanns även förr.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:54:44 följande:
    Hon var född i Syracusa, och det ligger på Sicilien.
    Det vet man inte säkert, det är en tes.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?