Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Flash Gordon skrev 2014-03-17 08:36:52 följande:

Per Albin gillade inte vänstern han heller. Vänstern hette kommunisterna på den tiden och var paria inom socialdemokratin.

Vad jag vet så stoppade SD skattesänkningarna för ett tag sedan. Exakt nivå på skatter kan man ju diskutera. Du får börja med att leta rätt på S skattepolitik på 20-40-talet så vi kan jämföra. Hojta till när du hittat nåt.
    Socialdemokraterna VAR vänster på den tiden. De röstade igenom allt det som SD just nu röstar för att skrota eller sälja ut.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-03-17 20:55:45 följande:
    Men alla är ju lika mycket värda så vad gör det *floskelbingo*
    Floskel för dig kanske, grundläggande värdering för många av oss andra. Och det är sannerligen ett av skälen till att många ogillar SD, då "floskeln" är en av de moderna Sveriges viktigaste värdegrunder, ett som många i alla fall vill hålla sig till, även om inte alla lyckas. SD avskyr den värdegrunden.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-17 22:30:49 följande:
    Jag hade f.ö. inte en aning om var mina lärare stod politiskt på den tiden jag gick i skolan och jag kan inte minnas att det lyste igenom särskilt mycket vid något tillfälle heller. Apropå moralpaniken över sverigedemokraten som inte delade rätt "värdegrund"och fick sparken som lärare.
    Du tror inte det faktum att man vet att hen är SD-are liksom förklarar VARFÖR det är så problematiskt med hens arbete? Som sagt, du visste inget om dina lärares politiska ståndpunkt. Samma här. Det är så det bör vara.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-17 22:32:52 följande:

Korrekt, samma sak som vi bör göra med dom Islamistiska terroristerna som vi har här. Vad ska vi göra med dom potentialt hundratalet Breivik som bor i Sverige?
    Och så upprepar vi det:

Islamistiska mord: 0

Vänsterextrema mord: 0

Högerextrema mord: 14

Potentiellt hundratalet som sitter och gör ingenting i Sverige. Medan Breivik agerade i Norge. Och medan högerextremisterna mördar. Kanske dags att släppa islamistparanoian.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-17 22:33:53 följande:
    För vad? Skitsnack om den jättetrevliga och tidsenliga religionen islam?

Nä fan, att bekänna sig till islam är i min värld bara några få hack högre upp på skitskalan än att bekänna sig till nazismen.
    Men du är inte alls rasist, eller hur var det?
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2014-03-17 23:34:16 följande:
    Dom flesta muslimer är ju mainstream sunni och dom är ganska lika, skiljer sig inte mycket. Dom flesta sunnimosker i världen lyder direkt under Saudiarabien.
    Ehm, nej, det gör de inte alls. Tröttsamt med det evinnerliga skitsnackandet om islam.
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2014-03-17 23:47:03 följande:
    Är värdegrund något statiskt?
    Om SD får bestämma, ja.
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2014-03-17 23:57:31 följande:
    Det där har vi pratat om i en annan tråd, vilka är de 14 morden och vad var gärningsmännens koppling till nazism? Jag läste expos lista över 20 såna mord idag och hälften var väldigt långsökta.
    Det här är, om jag inte minns fel, Säpos räkning. Ni vet, Säpo som ni brukar hylla för att de ser "arabmuslimfaran".
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2014-03-17 23:58:03 följande:
    Sen detta är väl inte sant?
    Jo, det är sant.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-18 00:02:07 följande:
    Är islam en ras? Är religion överhuvudtaget en ras? Jag är så emot religion man kan vara. Hudfärg och dylika attribut rör mig inte i ryggen.
    Larva dig inte. Rasism handlar inte bara om ras. Det vet alla utom SD-fansen, som tror att SAOL och SAOB är allenarådande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?