Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

jaghopparhögt skrev 2014-03-18 00:10:47 följande:
    Vilka religioner får man inte kränka då?
    Varför ska man kränka NÅGON religion? Vad exakt är vinsten med att kränka folk för vad de tror på?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2014-03-18 00:55:12 följande:
    Abrahametiska religioner är inte särskilt komplicerade,  katolicism är i princip samma sak oavsett land. Samma sak med islam eftersom allt baseras på samma bok.
    Sen är islam lite mer heterogent än kristendomen eftersom koranen till skillnad från bibeln är skriven av gud själv och inte av människor som som beskriver sin uppfattning av gud.
    Där har du väldigt, väldigt fel. Det är väldigt stor skillnad på katolska grupper, likväl som på muslimska dito. Att man delar en helig bok betyder inte att man tolkar den på samma sätt, fokuserar på samma saker eller tror lika starkt, följer det man tror på lika slaviskt. Ständigt denna okunniga bild av islam som en stor, borg-esque massa.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-03-18 01:17:29 följande:

Att någon drabbas av yrkesförbud pga sitt politiska engagemang är alltså inte en form av åsiktsregistrering... Okej...
    Nej, inte nödvändigtvis. Eller skulle du vara okey med att en lärare var öppen med att hen var RF-are? Säg, en lärare på dina barns skola?
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2014-03-18 01:27:20 följande:
    Egentligen ingen större skillnad om man bryter ner det, båda är exoteriska livsstilar med en svag andlig grund. Det är ingen större skillnad på kristendom och islam heller.
    Det håller jag med om, de är väldigt lika. Vilket gör att SDs märkliga fixering vid att islam är ondska medan kristendom ska prackas på alla och envar i Sverige blir desto märkligare.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-18 06:36:35 följande:
    Jag tror inte det finns en fritidsgård för vuxna i Rågsved eller Haninge heller.
    Nej, men så kryllar det av ungnazzar i Haninge också.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-18 06:48:47 följande:
    SÄPO brukar väl snarare lyfta fram vänsterfaran. Och islamismen såklart.
    Ja, och visst är det intressant att de lyfter fram grupper som har noll mördade senaste decenniet, medan extremhögern har 14?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-18 06:40:28 följande:
    Varför söker man sig till ett land med helt andra värderingar än vad man själv har? Om man inte kan ställa upp på landets värdegrund har man inget här att göra.
    Jag tycker att man kan börja med att avvisa alla som kastar sten på myndighetspersoner.
    Intressant fråga. Jag frågar mig ofta varför de tyngsta SD-fansen envisas med att stanna här i Sverige, när de kan emigrera till ställen som passar deras åsikter bättre.

Alla? Även svenskar? För i så fall vill jag avvisa alla som sieg heilar också. Danmark kanske vill ha litet SD-fantaster?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-18 06:54:42 följande:

Men vi ska acceptera beslöjade kvinnor på skolor och förskolor?
    Ja? Det är väl inte konstigare än folk med kors? Det är en stor skillnad på att ha en egen tro och övertygelse och att medvetet SPRIDA denna tro eller övertygelse. Ingen har sagt att du inte får vara SD-fundis som lärare - det är när du börjar propagera och diskutera just din övertygelse som det blir vådligt.
  • Dorian Ertymexx
    Bergkwist85 skrev 2014-03-18 06:59:14 följande:
    Jag är inte rasist, men jag röstar för SD. Tycker att många invandrare är faktist mycke trevligare å hjälpsammare än svenskar. Svenskar är otroligt stela! Dessutom chilenare.. Ohoj vilka charmiga karlar det finns Men nu tycker jag det räcker med att ta in nytt i Sverige. Hjälp dom som finns. Lär dom svenska och den svenska kulturen, vill dom inte så har dom inte här att göra. Man ska ta seden dit man kommer!
    Kan delvis hålla med. Jag tycker inte alls att Åkesson och SD ska hålla till på Söder, de har ju VERKLIGEN inte tagit seden dit de kommit - här i Stockholm är man tolerant, solidarisk, fredlig - och framför allt talar man stockholmska, inte någon reservdansk dialekt! Nej, hem med Jimmie till Blekinge eller Skåne eller var han nu känner sig hemma!
  • Dorian Ertymexx
    Enter Sandman skrev 2014-03-18 07:13:47 följande:

Du ser hellre att dom dör i Syrien än att vi ger dom fristad i Sverige?
    Sverigedemokrater. Personer som hellre står kvar på spåret i tunneln och blir påkörda av tåget, än att ställa sig och trängas mot väggen med andra, ety det inte finns ordentligt med plats, de andra talar annan dialekt och har andra värderingar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?