• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 14:47:11 följande:
    Liv > värdigt liv. Men klart, om man har som agenda att ha ett helvitt Sverige är det ju att föredra att man ger några få "ett värdigt liv" (som man sedan kan anklaga dem för att de har, "titta, de har det bättre än många svenskar!!!!!"). Själv drar jag hellre upp så många som möjligt från en sjunkande båt, än oroar mig för att de som redan är ombord på min skuta har "värdigt med plats".

Skulle vilja se räddningsarbete som följer sådana principer.

Brandkåren - "- Vi lät henne brinna inne då det kändes ovärdigt att bära ut henne genom fönstret och vi hade inte ens fina filtar med oss."

Att överhuvudtaget diskutera som om världen, på någon plats överhuvudtaget, skulle ha FÖR MYCKET samvete - känns en limpa verklighetsfrånvänt.

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 15:08:17 följande:

Nej, det skiljer sig kraftigt åt från individ till individ. Soc betalar inte anhörigas flygbiljetter. Ofta har pengar rasslats ihop genom olika frivilliga organisationer. Efter ett beslut kan det ta flera år för en eller flera anhöriga (alla kommer inte alltid samtidigt) innan de kan ansluta.
    Nja fast somalierna tycker faktiskt att deras återföreningar ska omfattas av Geneve-konventionen från 1947 så att de ska få gratis flygbiljetter.
    Artikeln i Dalademokraten är borttagen av någon anledning men finns citerad på bloggar.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive

Sverige har för mycket samvete och har ingen anledning till att drabbas utav konsekvenserna utav ett ekonomiskt system som drabbar hela den övriga världen och kommunernad välstånd bör gå före hela nationens; har man förstått sverigedemokraternas ställning här korrekt?

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 15:08:32 följande:
    Och invandringen gynnar de som redan är i landet. Och skeppet är långtifrån fullt.
    Nej inte om vi ska bygga tältläger åt flyktingarna. Då kan vi smälla upp ett läger i Norrland. Men om vi är realistiska så byggs det inte i den takt flyktingar/anhöriginvandrare kommer. Och svenska barn ska också flytta hemifrån.
    De bostäder som byggs brukar bli ganska dyra. Antingen bostadrätter eller hyres med hutlösa hyror som många svenskar inte har råd med. Vart ska flyktingarna bo om du tänker realistiskt?

Det fattas 6600 bostäder nu. 9600 bor kvar på migrationsverket trots uppehållstillstånd men de har ingenstans att ta vägen. Och  Sverige förutspår rekordstort antal flyktingar nästa år. Kan du trolla med knäna? De ska ha skolgång och sjukvård också. Skattkistan är inte oändlig.

www.dagensarena.se/innehall/stor-brist-pa-kommunplatser-for-flyktingar/

www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/tiotusen-flyktingar-i-ko-men-bara-80-far-plats-i-jonkoping

Understa artikeln var ju nästan lite rolig. Har du stor bostad kanske du kan inhysa lite flyktingar hemma hos dig?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 15:16:17 följande:
    Och samma sak kan sägas om äldreboenden. Jäkligt bussigt mot flyktingarna.
    Flyr man för sitt liv så kan man kanske inte ha så stora krav.
    Beggars can´t be choosers. Våra pensionärer som hjälpt till att bygga upp landet däremot förtjänar lugn och ro på sin ålders höst. Men du skiter totalt i svenska pensionärer va? Ditt människoförakt är vidrigt.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-01 15:33:06 följande:
    Sverige har för mycket samvete och har ingen anledning till att drabbas utav konsekvenserna utav ett ekonomiskt system som drabbar hela den övriga världen och kommunernad välstånd bör gå före hela nationens; har man förstått sverigedemokraternas ställning här korrekt?
    Vi har dragit vårt strå till stacken i många år. Jag har absolut inte dåligt samvete.

Räknat i absolut antal är Sverige (9 milj inv) en "stormakt" i flyktingmottagande och hamnar på fjärde plats i UNCHR-statistiken. Endast USA (314 milj inv), Tyskland (82 milj inv) och Frankrike (64 milj) tar emot fler flyktingar. Sverige har "klättrat" från sjätte plats år 2009 i rankinglistan till alltså fjärde plats 2012. Med den prognos för 2013 som Migrationsverket lämnat är det sannolikt att Sverige kommer passera Frankrike och även Tyskland under 2013.

Södertälje kommun har ensamt tagit emot fler flyktingar från Irak än USA och Kanada tillsammans (trots att det inte var Södertälje som startade kriget). Detta redogjorde Södertäljes kommunalråd Anders Lago för då han, efter inbjudan, talade inför USA:s kongress
    för några år sedan.

alternativfakta.net.preview.citynetwork.se/internationellt/invandring-internationell-statistik.html

Intressant statistik.

• nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 15:14:18 följande:
    Vilka ska bo på övervåningen? Ensamkommande? På otaliga hem för ensamkommande har det skett misshandel, sexuella trakasserier, mordbrand, hot, skadegörelse och till och med mord. Jäkligt bussigt mot de äldre.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

norran.se/2013/03/vasterbotten/brister-pa-hem.../

"Otaliga"???

Övervåningen står tom och efter votering beslutade fullmäktige med 31 röster för och tre röster från SD mot att de blir boende för ensamkommande flyktingbarn. Själv är jag inte för boenden överhuvudtaget, men det finns inte nog med familjer för att placera alla i ett privat hem.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 15:26:34 följande:
    Nja fast somalierna tycker faktiskt att deras återföreningar ska omfattas av Geneve-konventionen från 1947 så att de ska få gratis flygbiljetter.
    Artikeln i Dalademokraten är borttagen av någon anledning men finns citerad på bloggar.
    Klart en del gör, men det betyder inte att andra inte ruskar på huvudet och att det inte blir så. Tror inte "somalierna" har en helgjuten gemensam syn på detta, eller på något för den delen.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 15:37:14 följande:
    Flyr man för sitt liv så kan man kanske inte ha så stora krav.
    Beggars can´t be choosers. Våra pensionärer som hjälpt till att bygga upp landet däremot förtjänar lugn och ro på sin ålders höst. Men du skiter totalt i svenska pensionärer va? Ditt människoförakt är vidrigt.
    Ditt människoförakt går inte av för hackor. Du utgår från att man sätter pensionärer i livsfara av att de bor i närheten av ensamkommande flyktingbarn. I olika kommunder arbetar varje sommar ett antal ensamkommande flyktingbarn på bland annat äldreboenden genom de feriepraktikplatser kommunen erbjuder ortens ungdomar.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 14:49:04 följande:
    Men det har dessvärre inte bara kommit syrier som flytt från Syrien utan även syrier bosatta i andra länder runtomkring (sen innan kriget) har sett sin chans att få PUT i Sverige. Hittar inte artikeln nu...
    Det är möjligt - det kommer alltid att finnas folk som ser sina möjligheter och utnyttjar system på ett sätt som det inte egentligen var tänkt. Det gäller precis överallt: på jobbet, i skolan, inom politiken, i privatlivet etcetera. Det går inte att bygga mänskliga system som är idiotsäkra - det leder enligt min uppfattning till ett ändlöst och omänskligt regelverk och en byråkrati som är självgenererande.

Det är inte storleken på invandringen som avgör vilken nytta som land Sverige får av invandringen och hur väl invandrarna lyckas i Sverige. Jag tror att det är en av de mest grundläggande mänskliga egenskaperna att man vill vara delaktig på många olika nivåer samtidigt - från familjen hela vägen upp till den övergripande samhällsgemenskap som kan kallas Sverige - och vidare utåt för den delen.

Jag tror inte att det beror på SD:s tankar om att invandringen måste begränsas ytterligare som innebär att så många ogillar partiet, utan att partiets analys av Sverige,av vad som möjligen kan kallas svenskt,är så felaktig.

Något som ledande partirepresentanter har tagit upp är det så kallade unika svenska självföraktet. Tror man att det existerar ett unikt svensk självförakt så har man inte förstått någonting av Sverige - historiskt eller i samtiden.

Och att bygga en invandrings- och integrationspolitik på tron att de existerar ett unikt svenskt självförakt vore fullständigt förödande.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?