• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 17:43:50 följande:
    Och väljarna ser inte längre än hur gatan ser ut. Vem betalar skuldtrycket när Sverige, liksom Finland och Danmark, står inför en snar framtid med undermålig tillväxt? Det rog inte många år för Danmark att hamna i det läget efter större reformer i invandringspolitiken och Finland behövde bara existera som vanligt för att hamna där. Inget av dessa två länder har haft någon nämnvärd tillväxt sedan 2008.   Hur länge håller ett sådant läge - 10, 15, 20 år? Med politiken som önskas så borde fokuset ligga på att göra sig skuldfri fortast möjligt - för svensken får det knappast roligt med en genomsnittlig skuld på 400 000, när banker, centralbanker och i sista ledet andra nationer börjar kräva tillbaka pengar i en skrämmande takt.   Någon som har 11 000* miljarder liggande?   * Skrev en aning fel tidigare, inte 11 miljarder utan 11 000 miljarder - närmare 4 gånger mer än statsskulden har svenska banker, och i sin tur svensken, i skulder.

Det kommer att bli jätte-bra, bara hela landet hamnar i Malmös situation.
  • Gert
    Digestive skrev 2014-03-01 17:43:50 följande:

Och väljarna ser inte längre än hur gatan ser ut. Vem betalar skuldtrycket när Sverige, liksom Finland och Danmark, står inför en snar framtid med undermålig tillväxt? Det rog inte många år för Danmark att hamna i det läget efter
    större reformer i invandringspolitiken och Finland behövde bara existera som vanligt för att hamna där. Inget av dessa två länder har haft någon nämnvärd tillväxt sedan 2008.

Hur länge håller ett sådant läge - 10, 15, 20 år? Med politiken som önskas så borde fokuset ligga på att göra sig skuldfri fortast möjligt - för svensken får det knappast roligt med en genomsnittlig skuld på 400 000, när banker, centralbanker och i sista ledet andra nationer börjar kräva tillbaka pengar i en skrämmande takt.

Någon som har 11 000* miljarder liggande?

* Skrev en aning fel tidigare, inte 11 miljarder utan 11 000 miljarder - närmare 4 gånger mer än statsskulden har svenska banker, och i sin tur svensken, i skulder.

Om det ter sig så illa är det väl bara att släppa handbromsen och börja betala för invandringen igen.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-01 17:25:03 följande:
    I en nyligen gjord Sifomätning visade det sig att Sverigedemokraterna har bäst politik för invandring/immigration, enligt väljarna. Källan kommer från Sifo och statstelevisionen.

pejl.svt.se/val2014/sifo-bast-politik/
    docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkJ_55UO...#gid=0
    www.svt.se/nyheter/val2014/ny-sifomatning-mod...
    Om du följer dina egna länkar och funderar en smula finns det en viss möjlighet att du förstår vad undersökningen mycket tydligt indikerar - ett alldeles förödande resultat för SD om Sifo lyckats pejla opinionen.

Det var väl 19 procent som angav att de ansåg att SD hade den bästa invandringspolitiken - men på alla andra områden fanns det i princip inte något förtroende alls för SD. Högst på äldrevård, fyra procent, men på övriga områden var det en eller två procent som ansåg att SD hade den bästa politiken.

Undersökningen visar väl tydligt på varför det är så vanligt med uttalanden som "om bara de andra partierna förstod att ta sig an invandringsproblematiken så behövs inte SD" och tacka fan för att detta upprepas i oändlighet -  när inte ens SD:s sympatisörer har förtroende för tokskallarna i partiets ledning.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Thomas66
    Gert skrev 2014-03-01 17:51:01 följande:
    Om det ter sig så illa är det väl bara att släppa handbromsen och börja betala för invandringen igen.

Du den kvaliteten vi har på våra invandrare, är inget man kan vänta med att ta in. Varenda land rycker i dom får att få förmånen att försörja dem resten av livet.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-01 17:55:20 följande:
    Om du följer dina egna länkar och funderar en smula finns det en viss möjlighet att du förstår vad undersökningen mycket tydligt indikerar - ett alldeles förödande resultat för SD om Sifo lyckats pejla opinionen.

Det var väl 19 procent som angav att de ansåg att SD hade den bästa invandringspolitiken - men på alla andra områden fanns det i princip inte något förtroende alls för SD. Högst på äldrevård, fyra procent, men på övriga områden var det en eller två procent som ansåg att SD hade den bästa politiken.

Undersökningen visar väl tydligt på varför det är så vanligt med uttalanden som "om bara de andra partierna förstod att ta sig an invandringsproblematiken så behövs inte SD" och tacka fan för att detta upprepas i oändlighet -  när inte ens SD:s sympatisörer har förtroende för tokskallarna i partiets ledning.
    Jojo, förödande resultat för SD. Skrattande

Är det därför dagens mätning visar att SD är det tredje största partiet?

www.svt.se/nyheter/sverige/stabil-ledning-for-de-rodgrona-1
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 17:25:03 följande:
    I en nyligen gjord Sifomätning visade det sig att Sverigedemokraterna har bäst politik för invandring/immigration, enligt väljarna. Källan kommer från Sifo och statstelevisionen.

pejl.svt.se/val2014/sifo-bast-politik/
    docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkJ_55UO...#gid=0
    www.svt.se/nyheter/val2014/ny-sifomatning-mod...
    Du menar att SD låg ensam i i botten eller i bottenskiktet på samtliga övriga områden (sjukvård, äldreomsorg, miljö/klimat, skola/utbildning, ekonomi, arbetsmarknad/jobb) men med högst resultat för invandring/immigration, 19%  efter "vet ej"-gruppen som hade 37% vilket är nästan dubbelt så många procent som SDs politik fick.

Lika många, 19%, tyckte att någon av oppositionens partier hade den bästa politiken för invandring/immigration medan 16% tyckte att någon av allianspartierna hade den bästa politiken.

Statistik är roligt, eller hur!
  • Digestive

Åh, Sverige har bara 200722 miljoner i offentliga utlandsskulder och svenska banker bara 900 miljarder i skulder främst spridda över hela världen.

Klart det går att skita i den absolut väsentligaste faktorn för ekonomisk tillväxt - folktillväxt - i ett sådant guldläge och det går såklart utmärkt betala dessa skulder ur egen ficka! Och bäst av allt - ingen kommer såklart uppröras om dessa skulder inte betalas, massa pardon utlovas.

Fan vad bra! Bara att skära ner på immigrationen med 90% och låta Sveriges folktillväxt stagnera helt, inga som helst problem!!

• effemgea

Apropå Sifoundersökningen.

Två procent av de intervjuade anser att SD har den bästa ekonomiska politiken. Två procent att de har den bästa arbetsmarknadspolitiken. Två procent att de har den bästa sjukvårdspolitiken. En procent att de har den bästa miljöpolitiken. Två procent att de har den bästa skolpolitiken. Fyra procent att de har den bästa äldrepolitiken.

Fullständigt förödande siffror för SD och en mycket tydlig illustration av partiets dilemma; Bristen på trovärdighet och kompetens.

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-01 18:09:25 följande:
    Apropå Sifoundersökningen.

Två procent av de intervjuade anser att SD har den bästa ekonomiska politiken. Två procent att de har den bästa arbetsmarknadspolitiken. Två procent att de har den bästa sjukvårdspolitiken. En procent att de har den bästa miljöpolitiken. Två procent att de har den bästa skolpolitiken. Fyra procent att de har den bästa äldrepolitiken.

Fullständigt förödande siffror för SD och en mycket tydlig illustration av partiets dilemma; Bristen på trovärdighet och kompetens.
    Ändå så är SD det tredje största partiet. Något måste de göra rätt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?