• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-01 18:15:28 följande:
    Har du berättat det för alla dina "blattevänner" som du har berättat att du hälsar på när du ser dem ute?

Vad menar du? Dom jag känner är skötsamma människor, dom vill inte heller ha en massa kriminella dårar här.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 18:14:37 följande:
    Det är heller inte imponerande att MP backar med nästan en hel procent.

Ungefär som SD som backade med 6 punkter. MP backade med 9 punkter. Hur blind är man och besatt av att "vinna" över ett visst parti när man ser det som en seger att man själv backar, men att det andra partiet backade aningen mer?
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-01 18:14:37 följande:
    Det är heller inte imponerande att MP backar med nästan en hel procent.
    Tja, det går väl upp och ned för MP precis som för alla andra partier.

Men inget annat parti än SD har en hejarklack som oavbrutet kacklar om att partiet ständigt ökar.

En lämplig väg till större förståelse för matematiska begrepp vore att SD-aktivisterna fick möjlighet att förkovra sig genom att studera det gamla barnprogrammet "Fem myror är fler än fyra elefanter".

Jag kan nästan föreställa mig hur vilda diskussionerna skulle bli när de mest receptiva av SD-aktivisterna skulle förstå seriens budskap medan de övriga skulle känna sig svikna och börja gasta om att det är PK att påstå ett fem myror är fler än fyra elefanter.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    themia skrev 2014-03-01 18:19:07 följande:
    I genomsnittet av alla institut blev det 0,1 % plus till SD
    Jo, jag såg det - fast nyheten för dagen var ju DN/Ipsos - och enligt den undersökningen är MP någon procentenhet större än SD.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 18:20:39 följande:
    Haha, ska offentliga resurser gå åt till att betala bankernas och i det sista ledet befolkningens skulder? Rödare politik får man nog leta efter. Ett folk, ett land, ett skuldbetalande organ för alla. Marx och Stalin hade nog fält en lyckans tår.

Vad kallas din lära, där det inte spelar någon roll om folk jobbar eller inte? Du får nog tänka bredare med, men förstår om det är surt nu när du har lagt så mycket tid på att lära dig den.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-01 18:21:58 följande:

Vad menar du? Dom jag känner är skötsamma människor, dom vill inte heller ha en massa kriminella dårar här.
    Jaså jag tyckte du nyss sa. "Du den kvaliteten vi harvåra invandrare, är inget man kan vänta med att ta in. Varenda land rycker i dom får att få förmånen att försörja dem resten av livet."

Hur ska du ha det nu?
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-01 18:27:03 följande:
    Tja, det går väl upp och ned för MP precis som för alla andra partier.

Men inget annat parti än SD har en hejarklack som oavbrutet kacklar om att partiet ständigt ökar.
    Inget annat parti än SD har en hatarklack som oavbrutet kacklar om rasism, fascism och nazism.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-01 18:37:31 följande:
    Jaså jag tyckte du nyss sa. "Du den kvaliteten vi har på våra invandrare, är inget man kan vänta med att ta in. Varenda land rycker i dom får att få förmånen att försörja dem resten av livet." Hur ska du ha det nu?

Givetvis va det lättre att ta emot invandrare när vi hade mycket mera jobb än vad vi har idag.Dvs utbildning va inte alls så viktigt och det fanns jobb.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-03-01 15:22:47 följande:

Skulle vilja se räddningsarbete som följer sådana principer.

Brandkåren - "- Vi lät henne brinna inne då det kändes ovärdigt att bära ut henne genom fönstret och vi hade inte ens fina filtar med oss."

Att överhuvudtaget diskutera som om världen, på någon plats överhuvudtaget, skulle ha FÖR MYCKET samvete - känns en limpa verklighetsfrånvänt.

Mmm. Verklighetsfrånvänt är det mildaste jag kan komma på att säga...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 15:35:12 följande:
    Nej inte om vi ska bygga tältläger åt flyktingarna. Då kan vi smälla upp ett läger i Norrland. Men om vi är realistiska så byggs det inte i den takt flyktingar/anhöriginvandrare kommer. Och svenska barn ska också flytta hemifrån.
    De bostäder som byggs brukar bli ganska dyra. Antingen bostadrätter eller hyres med hutlösa hyror som många svenskar inte har råd med. Vart ska flyktingarna bo om du tänker realistiskt?

Det fattas 6600 bostäder nu. 9600 bor kvar på migrationsverket trots uppehållstillstånd men de har ingenstans att ta vägen. Och  Sverige förutspår rekordstort antal flyktingar nästa år. Kan du trolla med knäna? De ska ha skolgång och sjukvård också. Skattkistan är inte oändlig.

www.dagensarena.se/innehall/stor-brist-pa-kom.../

www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/tio...

Understa artikeln var ju nästan lite rolig. Har du stor bostad kanske du kan inhysa lite flyktingar hemma hos dig?
    Det låter ju bra, den dag du börjar ta in pensionärer och svenska barn i din bostad ska jag börja ta emot flyktingar i min!

Eller så röstar vi för en politik där billigare bostäder ingår i planen. Där är SD inte ett alternativ, så mycket är solklart.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?