Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Bergkwist85 skrev 2014-03-18 12:12:27 följande:

Vi hAr väl ändå tagit vårt ansvar?? Det måste ju finnas gränser också!! Dessutom finns det inte jobb till oss som redan bo här.
    Om du läser litet nationalekonomi så kommer du lära dig att antalet arbeten inte är något fixt. Om det kommer fler människor så blir det fler jobb. Arbetslösheten kanske blir procentuellt densamma, men det är inte så att alla som kommer hit automatiskt adderas till den arbetslösa skaran.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-18 12:55:37 följande:

Och det S var då vill SD vara idag. Därav att de röstar för rust och återförstatligande ihop med S.

Nej, det vill de inte. Inte ens litet grand. De röstar för jobbskatteavdrag och privatiseringar, för sänkta skatter för banker och företag, på bekostnad av den välfärd som Per Albin kämpade sig till att vi ska ha.

Att ens försöka jämföra... jisses!
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-18 13:15:20 följande:

Beror segregation inte på invandring?
    Nope. Segregation beror på socioekonomiska klyftor.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-18 13:18:56 följande:

Man kan nog klämma in att klass-klyftorna ökar med : )
    Japp.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-18 13:53:40 följande:
    Under debatten mellan Åkesson och Fridolin så påstod Åkesson att Sd inte har ett rasistiskt förflutet.
    Måste vara hans "egen upplevelse" igen för ingen något sånär insatt människa i Sverige kan hålla med honom i detta.
    Nej nej nej, du missförstår - emfasen är på FÖRFLUTET. SD har inte ett rasistiskt FÖRFLUTET. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-03-18 14:57:39 följande:
    LÅter nästan som de vet något du inte vet.
    Ja, de vet att islamisterna har mördat 0 och att vänsterextrema har mördat 0, medan högerextrema har mördat 14. Det är deras siffror.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-03-18 15:07:18 följande:
    Vad brukar du komma fram till då? Varför stannar de?
    Inte den blekaste aning. Sverigedemokrater har ofta ett tankesätt och en verklighetsuppfattning som är mig nästan mystisk... De gnäller på Sverige konstant, men istället för att flytta till något land de lovprisar så envisas de med att vilja tvinga på sin vision på resten av oss. Bekvämlighet, kanske!?
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-03-18 15:36:39 följande:
    Det är fascinerande med folk som vägrar erkänna karaktären problem med invandring, men tyvärr gör ju dessa felaktiga analyser att det inte går att hitta några lösningar heller, men det är ju smällar man får ta!

I Sverige får invandrarna välja att flytta vart de vill. Väljer de då 1) ett område med svåra sociaekonomiska förhållanden eller 2) ett område där många av deras landsmän bor?

Men fortsätt leva i förnekelse du och lycka till med din fantastiska kamp mot väderkvarnar.
    De väljer, liksom svenskar utomlands, att bo nära likasinnade. Fan, svenskar utomlands - svenskar I SVERIGE väljer att bo nära likasinnade! Brukar inte SD-fansen, till och med här i tråden, snacka om "flum-södern" om Södermalm och de som bor där? Och vilka bor på Östermalm, Lidingö, Djursholm? ALLA dras till likasinnade när de väljer boende. Varför är det så märkligt att folk som flyttar litet mer långväga gör samma sak?

Dessutom handlar det mycket om ekonomi också - förorter är ofta billigare än innerstad eller villaområden. Invandrare brukar inte direkt få de högbetalda jobben, vet du. Inte så mycket till val då.

Och vad mer är - skulle invandrarna börja flytta runt, bo mindre segregerat, då skulle ni ju gnälla på DET istället - "buhu, nu ska de infiltrera ALLA svenska bostadsområden, kan de inte hålla sig till sin egen sort?????"

Det är ni som slåss mot väderkvarnar. Tyvärr slåss ni med skarpa svärd och skadar folk omkring er. Och förnekelse, kanske inte är så trovärdigt när du säger det till mig va.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-18 15:37:15 följande:
    Fast den snubben som ändå gjorde det (Szilag Érik är det väl du brukar kalla honom) hånar du ju också. Så hur man än vänder sig har man väl arslet bak antar jag.

Att denne Erik sedan inte framstår som den mest intelligenta människan i mannaminne må vara hänt.
    Japp, jag hånar honom. För han kräver att jag ska anpassa mig efter "hans" land, men han vägrar anpassa sig efter "mitt". Hyckleri och dubbelmoral har jag litet svårt med, ska jag erkänna.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-03-18 15:38:15 följande:
    Antar att den välfärden inbegrep rasbiologiskt institut. Den gode Per Albin såg iaf inte till att avskaffa det intstitutet under alla år han regerade .-)

Intressant också att historiskt arbete för att upprätta folkhemmet är intressant. Normalt sett brukar inte tidigare generationers skatter tas med i beräkningen då barnens rätt till välfärden diskuteras. Alla skall ju ha samma rätt eller hur oavsett hur mycket föräldrarna bidragit med.

Vad har rasbiologi med välfärd att göra?? Men du har faktiskt rätt, där har du något som Per Albin faktiskt har gemensamt med SD, rasismen, blundandet för orättvisor när det kommer till folks ursprung, viljan att skilja mellan "vi" och "dem"... OK, jag erkänner, det finns likheter mellan Per Albin och SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?