• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 02:07:02 följande:
    "Ett ord som försvunnit ur partiprogrammet är repatriering (återvandring). I dag talar man om ”frivillig återvandring”. Men inga närmare preciseringar ges om hur detta ska gå till. Hur angeläget det är för sd att människor verkligen reser hem visar sig i hur mycket man faktiskt är beredd att lägga ekonomiskt på att så sker. Mattias Karlsson talar om återvandringsstöd månadsvis i upp till flera års tid, tills personen i fråga kan försörja sig. Men bara till dem som säger upp sina permanenta uppehållstillstånd."

al-lodenius.com/artiklar-2/om-sverigedemokrat.../

Låt oss nu se vad du har för "ursäkter" för att detta inte duger som källa då.

Men som jag skrivit tidigare, det är bara PK-mässig omskrivning av samma sak.
    Vad är det för fel med att stödja invandrare som vill återvandra till sina hemländer?
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 02:14:13 följande:
    Som sagt, vet inget parti som är så hysteriskt PK-skitnödiga som SD.
    Visst.

Finns inget som kännetecknar SDPK så mycket som PK-krumbukterna. Det blev väl extra tydligt när Åkesson satt i terapisoffan och förklarade att han inget förstått när han gick med i det rasistiska partiet - inte heller rasisterna förstod något enligt Åkesson utan röstade fram honom allt längre fram i leden tills han till slut anförde hopen.

Fast det är klart - för att kunna locka nya väljare måste partiet verka rumsrent, men diskrepansen mellan uttrycksmedlen för samma budskap i olika sammanhang blir så enorm att partiet har gett den skitnödigt politiska korrektheten ett tydligt politiskt ansikte.

Det finns en del lustiga bieffekter med PK-skitnödigheten - som att anhängarna försöker anpassa sig till SDPK:s språkbruk. Det är då de som anser att SDPK:s inflytande ska begränsas så långt som möjligt kallas anti-demokrater och rasister.

Egentligen borde det finnas en SDPK-ordlista, eftersom det ibland kan te sig förvirrande när till exempel demokrati innebär att de andra partierna måste tvingas till att samarbeta med det lilla främlingsfientliga partiet, annars är det odemokratiskt, juh, enligt SDPK-diskursen.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-09 08:48:47 följande:
    Vad är det för fel med att stödja invandrare som vill återvandra till sina hemländer?
    Testa tanken på att någon skulle påstå att sverigedemokrater är en grupp som i ytterst begränsad omfattning bidrar positivt till Sveriges utveckling och att man borde införa ett stimuleringsbidrag som innebär att sverigedemokrater uppmuntras att söka sig till länder vars politik bättre stämmer med SDPK:s människosyn.

I liten skala kan man se en variant av metoden då företag ska minska personalen och för att kringgå MBL-lagen erbjuder folk som inte står först på turordningslistan "ersättning" om de säger upp sig frivilligt och lämnar företaget.

Jag har jobbat fackligt och kan garantera att de som får ett sånt erbjudande ofta känner sig mindre lojala med företaget även om de väljer att stanna kvar.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-09 09:34:09 följande:
    Testa tanken på att någon skulle påstå att sverigedemokrater är en grupp som i ytterst begränsad omfattning bidrar positivt till Sveriges utveckling och att man borde införa ett stimuleringsbidrag som innebär att sverigedemokrater uppmuntras att söka sig till länder vars politik bättre stämmer med SDPK:s människosyn.

I liten skala kan man se en variant av metoden då företag ska minska personalen och för att kringgå MBL-lagen erbjuder folk som inte står först på turordningslistan "ersättning" om de säger upp sig frivilligt och lämnar företaget.

Jag har jobbat fackligt och kan garantera att de som får ett sånt erbjudande ofta känner sig mindre lojala med företaget även om de väljer att stanna kvar.
    Nu är det frågan om invandrare som inte trivs i Sverige eller som vill återvända till sina hemländer av andra skäl. Är det inte bra då att SD hjälper dem? Ni försöker få det till att SD vill sparka ut dem. Ni hittar bara på.
  • Hummelnr12
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 02:16:22 följande:
    Nej det måste det inte. Rasism är bredare begrepp än den som SAOL eller SAOB använder. Läs FNs definition vet ja', det är den som alla medlemsländer ska förhålla sig till.
    Men det vet du väl Dorian att FN skall man skita i en ligt Sdare på denna sida ;) inge annan som bryr sig ju ;) läst igenom en massa sidor en som tidigare påpekat Fn:s stadgar innan och fått det svaret.
    Sällan studsar en termos
  • themia
    Gert skrev 2014-03-09 10:05:11 följande:
    Nu är det frågan om invandrare som inte trivs i Sverige eller som vill återvända till sina hemländer av andra skäl. Är det inte bra då att SD hjälper dem? Ni försöker få det till att SD vill sparka ut dem. Ni hittar bara på.
    Varför vill ni hjälpa dem att återvända?
    Ni hjälpte dem ju inte att komma hit vilket knappast var vare sig enkelt eller billigt.
    Så om de klarade att resan hit, klarar de säkert resan tillbaka också.

Så vore det inte lämpligare att ni hjälper dem som söker sig hit, som borde ha större behov av hjälp? 
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Gert
    themia skrev 2014-03-09 10:37:35 följande:
    Varför vill ni hjälpa dem att återvända?
    Ni hjälpte dem ju inte att komma hit vilket knappast var vare sig enkelt eller billigt.
    Så om de klarade att resan hit, klarar de säkert resan tillbaka också.

Så vore det inte lämpligare att ni hjälper dem som söker sig hit, som borde ha större behov av hjälp? 
    De som har större behov av hjälp är alla miljontals människor i de utsatta områdena i deras hemländer. SDs politik hjälper dem på plats vilket är avsevärt mycket mer människor än de som kommer hit med hjälp av kriminella nätverk som de betalar 100 000-tals kronor till.

SDs politik är humanitär till skillnad från den vanliga kriminella vägen. När ska ni inse det? När?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 10:29:36 följande:
    Sd hatar feminister, det vet vi sedan länge. Men att de anser feminister inte vara kvinnor var något nytt..

wp.me/p2oCcR-3yN
    Om man inte älskar feminister idag är man rasist. Typiskt svensk PK-journalistik.
  • Gert
    Gert skrev 2014-03-09 10:52:39 följande:
    Om man inte älskar feminister idag är man rasist. Typiskt svensk PK-journalistik.
    Eller jag kan ta det ännu längre. Om man inte är feminist idag är man rasist.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?