• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-09 10:58:26 följande:
    Eller jag kan ta det ännu längre. Om man inte är feminist idag är man rasist.

Hur får du ihop det där påståendet?

Det handlar snarare om att Sd inte kan acceptera människors likhet oavsett kön, tro eller etnicitet.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 11:04:43 följande:

Det handlar snarare om att Sd inte kan acceptera människors likhet oavsett kön, tro eller etnicitet.
    Det får jag inte, men pk-eliten får det.

Floskler, floskler, floskler...vart står det i SDs partiprogram att alla människor inte är lika mycket värde? Ni hittar bara på.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 10:29:36 följande:
    Sd hatar feminister, det vet vi sedan länge. Men att de anser feminister inte vara kvinnor var något nytt..

wp.me/p2oCcR-3yN
    Varför är etablissemanget är så förtjust i feminismen tro? Jag menar, feminismens grundbult är ju vi och de/dem, det man förutsätts hata om man ska vara PK.

Tänk om vi nån gång kunde få ett debattklimat där insatta människor utan politiska mål, diskuterade olika ämnen, i offentligheten.

Jag menar, hela Familjeliv är ju som Debatt i SVT, där några få (inbjudna) kan rätt mycket om det som diskuteras, men där det mesta kommer från läktarna, från dem som är tomma tunnor, som inte kan nåt alls utan bara gastar, och där hela debattklimatet präglas av mobbning, där de som hänger på det vinnan de gänget, betraktas som vinnare!
  • Philipsson
    Gert skrev 2014-03-09 10:52:39 följande:
    Om man inte älskar feminister idag är man rasist. Typiskt svensk PK-journalistik.
    Ja, så är det.

Alla som inte står bakom etablissemangets (maktens) syn, utmålas som hin håle själv. Det är en fruktansvärd manipulation av verkligheten som pågår.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-08 17:18:16 följande:
    Nä jag håller mig till gymmet. Sats. Brukar försöka få till 3-4 pass i veckan i alla fall. Annars är jag filmfreak. Innan barnen kom gick vi på bio ett par gånger i veckan men nu får vi nöja oss med hyr och typ tankafetast

Ha ha. Läste Keno först.

Uh, för tråkig träning på gymmet, bara roddmaskinen som suger, haha.. Har för mycket hobbys typ; trummor, gitarr, sång till longboard och kampsport/självförsvar, skulle väl pricka i de som sitter hårdast, dock en riktig hifi-nörd, forumsryttare därtill med mera.

Haha, Keno - skön beskrivning av ett lotto liksom.

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 11:04:43 följande:

Men du är ju högerman. I ett land som styrs av högern, med stora inkomstskillnader, så kan ju aldrig den som kommer från fattig familj ha lika stor chans som den som kommer från rik familj. Hur många arbetarungar är VD:ar i storbolagens styrelser?

Vad dte handlar om är att feminismen gynnar borgerlighetens intressen. Borgarna vill till varje pris undvika en diskussion om klasskamp. Därför pratar man om feminism, rasism, etc., eftersom ju dessa inte i sig ifrågasätter det kapitalistiska klassamhället.
  • Philipsson

...är VD:ar för eller sitter i storbolagens styrelser, skulle jag skriva...

• effemgea
    Gert skrev 2014-03-09 10:05:11 följande:
    Nu är det frågan om invandrare som inte trivs i Sverige eller som vill återvända till sina hemländer av andra skäl. Är det inte bra då att SD hjälper dem? Ni försöker få det till att SD vill sparka ut dem. Ni hittar bara på.
    Nja, vänd på det hela som SDPK gjort. När  Almqvist drabbades av en akut babbe- och hor-intolerans såg ju partiledningen till att ge honom ett generöst bidrag till flytt från Sverige till ett land där invandrare inte uppskattas, närmare bestämt Ungern.

De flesta sverigedemokrater verkar ha mycket svårt att finna sig tillrätta i Sverige av idag - så nog skulle man kunna vända på resonemanget och argumentera för att i stället för att göra sig av med samhällsnyttiga invandrare så inför man ett migrationsbidrag öronmärkt för sverigedemokrater som har svårt att finna sig tillrätta i Sverige av idag och föredrar att lämna landet.

Det skulle kunna bli en svensk motsvarighet till de rumänska tiggarna i modifierad version. I den mån omvärlden skulle tröttna på den svenska gnällorkesterexporten och påstå att närhetsprincipen måste tillämpas och helt sonika repatriera sverigedemokrater till Sverige så finns det ju förbluffande stora obebodda områden  i Sverige där tillspillogivna sverigedemokrater utan vare sig förankring i omvärlden eller i Sverige kunde erbjudas plats om de så önskar.

Ett sådant kunde upplåtas där dessa  kunde babba, vifta och tankeläsa i godan ro, samtidigt som Sverige omfördelade en del av biståndsbudgeten till Nya SD-land. Den skeva könsfördelningen skulle kunna åtgärdas genom att Sverige bistod med naturtrogna kvinnodockor i latex - med beteckningen hora för de sverigedemokrater som delar järnrörsviftarnas kvinnosyn.

Jag tror egentligen inte på något av alternativen. Det är bättre att verka för att invandrare ska känna sig som en del av Sverige än motsatsen som SD har för vana.Och det är bättre att försöka få sverigedemokrater att bli en del av Sverige än att exportera problemet till andra länder.

Men för att sverigedemokraten ska komma till ro krävs det nog att hen kommer loss från föreställningar som att alla man inte känner är fiender, att det är möjligt att läsa tankar och att det existerar en antidemokratisk och rasistisk konspiration riktad mot SD. Det vill säga - det är bara kontraproduktivt att dalta med sverigedemokraten
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-09 11:45:48 följande:

Uh, för tråkig träning på gymmet, bara roddmaskinen som suger, haha.. Har för mycket hobbys typ; trummor, gitarr, sång till longboard och kampsport/självförsvar, skulle väl pricka i de som sitter hårdast, dock en riktig hifi-nörd, forumsryttare därtill med mera.

Haha, Keno - skön beskrivning av ett lotto liksom.

Jag är helt omusikalisk så jag får jobba på Beach 2014 istället. Och gymmet är faktiskt kul. Förutom vikter finns det ju spinning, vipr, box, core bodypump osv. Finns alltid något som lockar!
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Philipsson

Faktum är att feminismen och rasismen i stor utsträckning liknar varandra.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?