• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-09 11:41:43 följande:
    Ja, så är det.

Alla som inte står bakom etablissemangets (maktens) syn, utmålas som hin håle själv. Det är en fruktansvärd manipulation av verkligheten som pågår.
    Ja, exakt det är vad SD håller på med faktiskt, det stämmer.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-09 11:47:27 följande:
    Men du är ju högerman. I ett land som styrs av högern, med stora inkomstskillnader, så kan ju aldrig den som kommer från fattig familj ha lika stor chans som den som kommer från rik familj. Hur många arbetarungar är VD:ar i storbolagens styrelser?

Vad dte handlar om är att feminismen gynnar borgerlighetens intressen. Borgarna vill till varje pris undvika en diskussion om klasskamp. Därför pratar man om feminism, rasism, etc., eftersom ju dessa inte i sig ifrågasätter det kapitalistiska klassamhället.
    Och SD stödjer detta, då de är emot "vänstertrams" som klasskamp, mot feminism, för rasism och för ökade klasskillnader. De röstar, som sagt, med Alliansen oftare än inte. Du är inte politiskt SD-are, du är i mycket egentligen emot dem, tycks det mig. Du bara envisas med att försvara dem i alla fall fast de är motsatsen till vad du vill uppnå i samhället!?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 17:02:01 följande:
    Jag har aldrig hört Sd tala illa om andra folkslag/kulturer/raser. Har du?

Feminister däremot, klandrar ideligen gruppen män. Schyman t.ex., förslog ju "mansskatt". Du kanske höll med henne!?

• Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-09 12:16:57 följande:
    Faktum är att feminismen och rasismen i stor utsträckning liknar varandra.
    Ja, du har rätt... kvinnor stal män från deras hemorter och tvingade dem att jobba och slita i gruvor, plantager och behandlade dem värre än djur, sedan skapade kvinnorna en långlivad ideologi om männens lägre värde, och utrotade dem efter behag i manliga kolonialländer, och skämtade sedan om det i tidningar som Tintin i Mansland.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 17:04:17 följande:
    Och SD stödjer detta, då de är emot "vänstertrams" som klasskamp, mot feminism, för rasism och för ökade klasskillnader. De röstar, som sagt, med Alliansen oftare än inte. Du är inte politiskt SD-are, du är i mycket egentligen emot dem, tycks det mig. Du bara envisas med att försvara dem i alla fall fast de är motsatsen till vad du vill uppnå i samhället!?
    Hundra ggr har jag sagt att det argumentet kan du kasta på sophögen. Också sossarna röstar ju i regel med Alliansen. Svenst regeringsarbete bygger ju i grunden på att oppositionen röstar MED regeringen.

Att det ska vara så svårt för dig att begripa...
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 17:07:54 följande:
    Ja, du har rätt... kvinnor stal män från deras hemorter och tvingade dem att jobba och slita i gruvor, plantager och behandlade dem värre än djur, sedan skapade kvinnorna en långlivad ideologi om männens lägre värde, och utrotade dem efter behag i manliga kolonialländer, och skämtade sedan om det i tidningar som Tintin i Mansland.
    Tintin i Amerika är rasistisk mot vita då?

Dina nonsensargument är föga genomtänkta...
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-09 13:56:15 följande:
    Man kan både vara för religionsfrihet och samtidigt kritisera en religion. Du hittar på att SD drar alla muslimer över en kam. Det finns 1,5 miljarder utövare och SD drar inte alla över en kam. Eller har vi gått så långt att man inte får kritisera och ifrågasätta religioner längre?
    Intressant fråga faktiskt. Speciellt när den kommer från dig - får man inte kritisera religioner, eller för den delen partier, längre? För det verkar onekligen så, vi som kritiserar SD behandlas inte direkt med respekt.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-09 17:06:43 följande:
    Jag har aldrig hört Sd tala illa om andra folkslag/kulturer/raser. Har du?

Feminister däremot, klandrar ideligen gruppen män. Schyman t.ex., förslog ju "mansskatt". Du kanske höll med henne!?

Ja det har jag. Upprepade gånger.

Nej, hon klandrar inte gruppen män, hon klandrar strukturer. Och ja, i mycket håller jag med henne.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-09 17:10:47 följande:
    Tintin i Amerika är rasistisk mot vita då?

Dina nonsensargument är föga genomtänkta...
    Nej, men väl mot ursprungsbefolkningen. Fast det var ett tag sedan jag läste den, kanske är rasistisk mot jänkare också.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 17:13:11 följande:
    Intressant fråga faktiskt. Speciellt när den kommer från dig - får man inte kritisera religioner, eller för den delen partier, längre? För det verkar onekligen så, vi som kritiserar SD behandlas inte direkt med respekt.
    Det är bara för allt ni skriver är lögner och åter lögner. Till och med detta inlägg från dig är fullt av lögner.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?